Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Office Outlook 2003 accounts.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in Office Outlook 2003 twee accounts waarvan je er dus 1 als standaard moet selecteren.
Nu zou ik graag bij elk email die ik ga verzenden de vraag krijgen met welk account ik deze wil versturen en er dus geen standaard account meer is.

Is dit in te stellen?

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-11 22:02
Voor zover ik weet is het account wat je als 1ste toevoegd automatisch de "default".

Wel kan je kiezen met welke account je stuurt, als je op de pijl rechts van de accounts knop klikt als je een nieuwe mail opent.

Voorbeeldje van de Engelse versie:

Afbeeldingslocatie: http://img.sparknotes.com/figures/F/fea2f0b32c65a40666a5b3947f1b0169/Outlook2003_F8.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Yippie op 23-09-2009 20:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet wel hoe ik een account moet selecteren, ik wil alleen voorkomen dat ik steeds met het verkeerde account mail verstuur aangezien dit nu best vaak gebeurd.

• Yippie
Dan maak je toch profielen aan, met aan elk profiel een emailaccount ?

XP= Start>Control Panel>Mail

Kies dan na het maken van de profielen, voor "prompt for a profile to be used"

wellicht ten overvloede: uiteraard is bovenstaande uitgaand van de Engelse variant

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 14:59
Deze AddIn voor Outlook doet wat je wil:

http://www.outlooksplitpersonality.com/

En als je nog meer leesvoer wilt:

http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a

Dit is bijvoorbeeld een goedkopere oplossing:

http://www.experts-exchan...e/Outlook/Q_24398778.html

[ Voor 22% gewijzigd door urk_forever op 23-09-2009 21:26 ]

Hail to the king baby!

Verwijderd

Topicstarter
Yippie schreef op woensdag 23 september 2009 @ 21:09:
Dan maak je toch profielen aan, met aan elk profiel een emailaccount ?

XP= Start>Control Panel>Mail

Kies dan na het maken van de profielen, voor "prompt for a profile to be used"

wellicht ten overvloede: uiteraard is bovenstaande uitgaand van de Engelse variant
Dit is geen optie aangezien je dan bij het opstarten van outlook de gebruiker al moet kiezen.

Verwijderd

Topicstarter
Leuk maar het liefst natuurlijk gratis (ben en blijf NL) beide opties moet je namelijk betalen, heb deze dan ook niet getest verder.

Iemand nog meer opties?

• Yippie
Je zal toch richting macro's / forms / template's moeten gaan denken ben ik bang.

Met deze plugin kan je misschien ook nog met de juiste rules het gewenste resultaat bereiken.

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 14:59
Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2009 @ 22:41:
[...]

Leuk maar het liefst natuurlijk gratis (ben en blijf NL) beide opties moet je namelijk betalen, heb deze dan ook niet getest verder.

Iemand nog meer opties?
Hmm, als je rechstreeks linkt naar Expert Exchange krijg je de antwoorden niet te zien, als je vanaf Google komt wel. Als je het zoekresultaat wat ik aangaf opent en dan het 2e resultaat krijg je te zien wat ik bedoel. Komt er op neer dat je een VBA macro in Outlook kan maken die een melding geeft bij het verzenden:

Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
Private Sub Application_ItemSend(ByVal Item As Object, Cancel As Boolean)
    If MsgBox("Did you select the correct account to send through?", vbSystemModal + vbQuestion + vbYesNo, "Account Check") = vbYes Then
        Cancel = False
    Else
        Cancel = True
    End If
End Sub

Dat is de goedkoopste optie ;)

Hail to the king baby!

Verwijderd

Topicstarter
Met wat extra hulp van een vriend is het gelukt op de manier die urk_forever aangaf.
Ik miste alleen de uitleg welke ik hieronder zal pasten voor mensen die er misschien ook niet uit kunnen komen.
Ik heb wel de laatste code genomen zodat het popup scherm goed werkt (wat ik net als skull52 niet praktisch vond bij de 1e code)

BlueDevilFan:
The code in the snippet displays a generic question asking if the sender selected the correct account. If they answer "yes", then the message is sent. If they answer "no", then the message is not sent. Follow these instructions to use this.

1. Open Outlook.
2. Click Tools->Macro->Visual Basic Editor
3. If it's not already expanded, then expand Microsoft Outlook Objects.
4. Once expanded you should see ThisOutlookSession. Click on it.
5. Copy the code from the snippet and paste it into the right-hand code window.
6. Edit the code as needed. I placed a comment line where things can/should change.
7. Exit the editor. It'll save everything automatically.
8. Click Tools->Macro->Security.
9. Set the security level to Medium.
10. Close Outlook.
11. Launch Outlook.
12. When Outlook starts you'll receive a pop up dialog-box warning that ThisOutlookSession contains
macros and asking if you want to enable them. You have to say yes and enable them for the code to work.

'Edit the prompt and caption as desired.'
If MsgBox("Did you select the correct account to send through?", vbQuestion + vbYesNo, "Account Check") = vbYes Then
Cancel = False
Else
Cancel = True
End If
End Sub

skull52:
The code seems to work but it pops up under the message and you don't see it untill you go back to the inbox view, is there a way to make it pop up on the mesage that is being composed

BlueDevilFan:
It pops up when the item is sent. If you want it to pop up over anything else, then use the version below.

If MsgBox("Did you select the correct account to send through?", vbSystemModal + vbQuestion + vbYesNo, "Account Check") = vbYes Then
Cancel = False
Else
Cancel = True
End If
End Sub

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-11 08:13

racoon

mooowwww

kan je niet gewoon in het vak van de naam typen van het account waar vandaan je wil verzenden?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
In plaats van je macro security te verlagen kan je ook je VBA code signen met selfcert.exe.
Scheelt je ook weer een macro prompt.
Zie Signing your own macros with SelfCert.exe voor meer details.

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

Verwijderd

Topicstarter
Roady81 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 16:32:
In plaats van je macro security te verlagen kan je ook je VBA code signen met selfcert.exe.
Scheelt je ook weer een macro prompt.
Zie Signing your own macros with SelfCert.exe voor meer details.
Jij vult hem perfect aan.
Had macro nu op laag gezet om die melding uit te zetten.
Dit bevalt een stuk beter.
Pagina: 1