Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Ik begrijp dat er een algemeen topic voor de Hero is, maar daar wordt dermate veel over andere dingen gepraat dat dit specifieke onderwerp wordt ondergesneeuwd. Daarnaast kan ik op de site van HTC of via Google letterlijk niks vinden over dit probleem.

Probleem is, ik krijg de upgrade niet geinstalleerd. Eigenlijk gaat het al mis bij het herkennen van m'n Hero door Windows. Dat gebeurt simpelweg niet. Ik heb het volgende geprobeerd:

• Windows XP, HTC Sync erop, telefoon wordt herkend, upgrade gestart, na 3 kwartier heb ik de kabel eruit getrokken; niks veranderd aan de telefoon
• Windows 7, geen Sync erop, fastboot gestart, driver wil niet installeren. HTC Sync erop, nog steeds geen driver. Upgrade herkent geen toestel.
• Windows XP, andere pc. Geen Sync erop, fastboot, geen driver. HTC Sync erop, geen driver. Upgrade herkent geen toestel.

Op geen enkel moment krijg ik een normale verbinding met m'n pc. Het gaat op XP SP3, gaat het daar echt mis?

De vraag die ik dus wil stellen: zijn er hier mensen die de upgrade hebben geinstalleerd vanaf een pc met Windows XP SP3 of Windows 7? En zo ja, hoe hebben die het gedaan, want mij lukt het niet.

Android, geweldig, Hero, echt geweldig, maar dit soort dingen moet niet zo moeilijk zijn imo.

[ Voor 3% gewijzigd door TheLunatic op 23-09-2009 20:44 ]

Mother, will they like this song?

Verwijderd

TheLunatic schreef op woensdag 23 september 2009 @ 20:43:
Ik begrijp dat er een algemeen topic voor de Hero is, maar daar wordt dermate veel over andere dingen gepraat dat dit specifieke onderwerp wordt ondergesneeuwd. Daarnaast kan ik op de site van HTC of via Google letterlijk niks vinden over dit probleem.

Probleem is, ik krijg de upgrade niet geinstalleerd. Eigenlijk gaat het al mis bij het herkennen van m'n Hero door Windows. Dat gebeurt simpelweg niet. Ik heb het volgende geprobeerd:

• Windows XP, HTC Sync erop, telefoon wordt herkend, upgrade gestart, na 3 kwartier heb ik de kabel eruit getrokken; niks veranderd aan de telefoon
• Windows 7, geen Sync erop, fastboot gestart, driver wil niet installeren. HTC Sync erop, nog steeds geen driver. Upgrade herkent geen toestel.
• Windows XP, andere pc. Geen Sync erop, fastboot, geen driver. HTC Sync erop, geen driver. Upgrade herkent geen toestel.

Op geen enkel moment krijg ik een normale verbinding met m'n pc. Het gaat op XP SP3, gaat het daar echt mis?

De vraag die ik dus wil stellen: zijn er hier mensen die de upgrade hebben geinstalleerd vanaf een pc met Windows XP SP3 of Windows 7? En zo ja, hoe hebben die het gedaan, want mij lukt het niet.

Android, geweldig, Hero, echt geweldig, maar dit soort dingen moet niet zo moeilijk zijn imo.
Je wanhoop is mij duidelijk.. ;) Het lijkt dus inderdaad gewoon een driver-probleem. In principe heb je dus geen HTC-sync nodig om te flashen. Zelf had ik dat probleem met mijn Vista 64bits systeem. De drivers heb ik toen opgehaald van deze site. Deze heb ik uitgepakt in een directory C:/ HTCDRIVERS. Vervolgens heb ik mijn telefoon in de fastboot-modus opgestart[ telefoon uitzetten/backtoets ingedrukt houden en aan/uit-knop ingedrukt houden tot er op je telefoonscherm 'fastboot' verschijnt] Daarna aan de pc gehangen [een rechtstreekse aansluiting geen hub gebruiken probeer eventueel ook eens een andere usb-poort] Hierop werden er drivers geïnstalleerd. Daarna in apparaatbeheer gekeken of er een android-toestel bij stond en een 'MyHtc'. Als dat nu niet het geval is , update dan de drivers geforceerd door als daar omgevraagd wordt te verwijzen naar de dir waar je de drivers die je hebt gedownload hebt geplaatst. Dan zou je telefoon gewoon herkend moeten worden door je pc. Is dat zo, doe dan eerst een reboot van je pc en sluit je telefoon dan weer aan middels de fastboot-modus. Als het goed is , dan zal je in je telefoonscherm op enig moment 'fastboot usb' zien verschijnen. Dan ben je klaar om te flashen middels de RUU***.exe.

Nog een tip! Zet je firewall en je virusscanner uit. Vergeet ook niet USB-debugging aan te vinken op je telefoon.

Bovenstaande is gebaseerd op een retail-Hero zonder enige denkbare lock.

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord. Ik krijg hem nu in Windows 7 even ver als in XP: updaten en blijven hangen op de laatste 10% van het balkje. En daarna heb ik al mijn data nog, terwijl de eerste stap in het process het verwijderen van userdata is...

Nog geen oplossing dus. Hopelijk kan ik het morgen vanaf een Vista machine proberen...

Verwijderd

TheLunatic schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 00:01:
Bedankt voor je antwoord. Ik krijg hem nu in Windows 7 even ver als in XP: updaten en blijven hangen op de laatste 10% van het balkje. En daarna heb ik al mijn data nog, terwijl de eerste stap in het process het verwijderen van userdata is...

Nog geen oplossing dus. Hopelijk kan ik het morgen vanaf een Vista machine proberen...
Die 10% gaat ook nog wel lukken.. :) Anders zou je toch eens moeten gaan proberen of het met updaten vanaf je sd-kaart gaat werken.

SDK op je pc zetten
De recovery gebruiken
De rom [het zip bestand] op je sd-kaart zetten
Vanuit het recovery-console de update starten

Zie daarvoor het [HTC Hero] Rooten & Custom ROM's topic. Mocht het nu niet lukken op die manier dan wil ik wel een stappenplan naar je DM'en

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Ik heb 3 kwartier zitten wachten op die 10%, toen heb ik 'm afgekapt.

Ik zal het eens proberen op Vista en als dat niet scheelt dan ga ik jouw methode proberen, vanaf SD.

Verwijderd

TheLunatic schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 13:06:
Ik heb 3 kwartier zitten wachten op die 10%, toen heb ik 'm afgekapt.

Ik zal het eens proberen op Vista en als dat niet scheelt dan ga ik jouw methode proberen, vanaf SD.
Ben benieuwd of het gaat lukken. Normaal gesproken zou ik zeggen dat als je tot 90% komt je al verder bent dan de meesten. Je hebt een normale retail Hero?

Zou het nog kunnen dat je een corrupte RUU***.exe hebt? Download m nog eens opnieuw. Het zit vaak maar in een kleinigheidje waar je niet op rekent of het verwacht.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2009 13:18 ]

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Kan ik de Amerikaanse download proberen? Ik vind het ook gek dat 'ie maar tot 90% komt maar ik vind het ook gek dat ik daarna nog gewoon al mijn persoonlijke gegevens heb...

Normale retail Hero ja, geen T-Mobile spul ofzo.

Verwijderd

TheLunatic schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 16:04:
Kan ik de Amerikaanse download proberen? Ik vind het ook gek dat 'ie maar tot 90% komt maar ik vind het ook gek dat ik daarna nog gewoon al mijn persoonlijke gegevens heb...

Normale retail Hero ja, geen T-Mobile spul ofzo.
Ja hoor, je kan ook de WWE nemen. Hier heb ik een linkje..klikklik. Neem de 'RUU_Hero_HTC_WWE_2.73.405.5_WWE_release_signed_NoD river.exe'

Op de retail Hero moet het verdomme gewoon lukken..!!

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Nou, het is gelukt hoor. Er was Vista voor nodig en de fastbook optie (Back-key + Poweron), maar toen werkte het.

Achteraf gezien bleek dat ik maar op 90% van de filecopy zat, de hele riedel daar achteraan had ik nooit eerder meegekregen.

Verwijderd

TheLunatic schreef op zondag 27 september 2009 @ 20:33:
Nou, het is gelukt hoor. Er was Vista voor nodig en de fastbook optie (Back-key + Poweron), maar toen werkte het.

Achteraf gezien bleek dat ik maar op 90% van de filecopy zat, de hele riedel daar achteraan had ik nooit eerder meegekregen.
Het heeft je in ieder geval even een tijdje van straat gehouden.. ;)

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Te lang naar m'n zin! :D Als HTC gewoon voor goede drivers/software had gezorgd dan was het in 15 minuten gepiept, nu heeft het me minimaal 3 uur gekost... Ik ben geen iPhone-liefhebben (integendeel), maar als je dat ding wil verslaan -- wat de Hero zeker kan -- moet je toch met betere oplossingen komen voor dit soort upgrades.

Verwijderd

Hallo,

Ik heb ook een probleem met het updaten van mijn HTC HERO

Ik gebruik windows xp pro. 32bit

Laatste versie sync programma van htc hero

Het probleem is als volgt.

Het runnen van de HTC hero rom update programma gaat goed, de HTC hero reboot zich naar de bootloader maar dan na 1 of 2 seconden reboot de HTC HERO en start normaal op. Het update programma van HTC meld dan na 90seconden een foutmelding. error 171 usb verbinding.

Ik heb ook geprobeerd om UPDATE.ZIP op de SD kaart te plaatsen maar dat lukt al helemaal niet.

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Gebruik je de originele meegeleverde USB kabel? Dat is de kabel die nu waarschijnlijk in je oplader zit. Verder kan je nog proberen om USB debug mode aan- of uit te zetten in je instellingen (Settings > Applications > Development > USB debugging in de Engelse Android).

Verwijderd

Ik heb de originele kabel en heb USB debugging ook al geprobeerd.

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Zoek een pc met Vista erop en probeer die even.

Of probeer het vanuit de fastboot loader (toestel uit, Back-button inhouden, Power-on inhouden). Eenmaal in de fastboot loader dan de RUU-file op je PC starten (met kabel verbonden uiteraard).

Pagina: 1