Ik zit met het volgende issue. Ben zelf een totale programmeer noob, heb een aantal jaar terug wel wat Java gehad, maar ben het meeste kwijt. Eerlijkgezegd wil ik het ook zo houden, maar er is één dingetje wat ik niet op kan lossen.
Het is volgens mij vrij simpel, maar mijn kennis is van een zodanig niveau dat ik het niet voor elkaar krijg.
Ik gebruik een html parser die info van IMDB trekt. Het probleem zit hem in het parsen van de titel. Wanneer daar een 'speciaal' karakter in zit, dan krijg ik vreemde tekens. Zie;
Fast & Furious (2009)
Het stukje code wat hiervoor verantwoordelijk is, is het volgende;
Nu gaf iemand mij de suggestie om het karakter te vervangen door het stukje code te veranderen door deze;
Dit werkt perfect! Echter bij karakters als " en ' etc. gaat hij weer de mist in. Hoe kan ik nu meerdere "replaceAlls" toevoegen, zodat ook de andere karakters vervangen worden?
Zelfs had ik iets als dit in mijn gedachten;
Alleen hoe implementeer ik dit in de code? Hoe doe ik meerdere tekens vervangen?
Alvast bedankt!
Het is volgens mij vrij simpel, maar mijn kennis is van een zodanig niveau dat ik het niet voor elkaar krijg.
Ik gebruik een html parser die info van IMDB trekt. Het probleem zit hem in het parsen van de titel. Wanneer daar een 'speciaal' karakter in zit, dan krijg ik vreemde tekens. Zie;
Fast & Furious (2009)
Het stukje code wat hiervoor verantwoordelijk is, is het volgende;
code:
1
| _title = htmlToString(_title); |
Nu gaf iemand mij de suggestie om het karakter te vervangen door het stukje code te veranderen door deze;
code:
1
| _title = _title.replaceAll("&", "&"); |
Dit werkt perfect! Echter bij karakters als " en ' etc. gaat hij weer de mist in. Hoe kan ik nu meerdere "replaceAlls" toevoegen, zodat ook de andere karakters vervangen worden?
Zelfs had ik iets als dit in mijn gedachten;
code:
1
2
3
4
5
6
| _title = _title.replaceAll("%", "%"); _title = _title.replaceAll("&", "&"); _title = _title.replaceAll("'", "'"); _title = _title.replaceAll("+", "+"); _title = _title.replaceAll("<", "<"); _title = _title.replaceAll(">", ">"); |
Alleen hoe implementeer ik dit in de code? Hoe doe ik meerdere tekens vervangen?
Alvast bedankt!