Verwijderd

Topicstarter
Goededag tweakers,

Ik ben sinds kort een trotse eigenaar van een Xbox 360. Deze heb ik van de week op mijn tv aangesloten(66cm ong.) en het beeld viel me erg tegen. (logisch)

Vandaar dat ik opzoek ben naar een nieuwe tv. Ik ben een beetje aan het kijken naar een 32'' tv, het liefst nog een maatje groter maar dat gaat dan ten koste van de kwaliteit en omdat ik helaas aan een budget gebonden ben doe ik dat liever niet.

De eisen: (er zit wat rek in hoor)
-Full HD
-Goed merk (geen kruidvat ofzo ;) )
-minimaal 100Hz
-contrast van ongeveer 80.000:1
-goed om op te gamen
-tussen de 500 en de 750euro
Mijn oog is gevallen op de Philips 32PFL7404 deze voldoet aan al mijn eisen, maar ik wil gewoon even weten of er nog een betere keuze is.(misschien iets van een maat groter?)

hier de link naar de Philips: http://www.plasma-discounter.nl/lcd-tv/philips-lcd-tv/philips-32pfl7404-art-112323.htm

Mvg Gerd Koelewijn

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-02 13:54

FeaR

In GoT we trust

Om mee te beginnen: wat is je kijk/game-afstand?
Want als dat letterlijk meters is dan kan je makkelijk groter nemen zonder dat het beeld er minder op wordt. Overigens moet je wel gigantisch dicht bij zitten wil je op een 32" het verschil zien tussen HD Ready en Full HD. Maar goed Full HD is nu wel zo "standaard" dat ik die keuze kan begrijpen.

In theorie zou kijkafstand gedeeld door drie de juiste maat moeten zijn. Maar in praktijk zie je toch dat mensen snel groter nemen dan die formule berekent. En dan nog zijn er mensen die vinden dat een grotere tv snel went en daarna voor nog groter gaan.
Om maar een voorbeeld te geven: ikzelf zit nog geen twee meter van de tv als ik zit te gamen (puntje van de bank), dus dan zou een tv van 65cm genoeg moeten zijn. Ben toch voor 32" (82 centimeter) gegaan en nu staat er een 42". Niet dat ik je een grote tv aan wil praten, maar het is wel iets waar veel mensen later op terug komen.

Ten tweede: waarom 100 Hz?
Als je gaat gamen is dat het laatste wat je wilt hebben. Sterker nog: als je die Philips die je noemt op de game mode zet gaat die 100Hz uit. Dit omdat het beeld anders lag gaat vertonen aangezien de game sneller is dan de beeldverbeteraar aan kan. Ik heb zelf een Philips en gamen met dingen als 100Hz en Digital Natural Motion (vloeiende beelden bij hoge snelheid) aan is niet te doen, dus dat gaat uit tijden gamen. Als je ook veel tv kijkt dan zou 100Hz wel voordelen kunnen brengen.

Derde punt: contrast van 80:000 : 1
Hoe kom je aan die waarde? Heb je tv's gezien met minder (dynamisch) contrast en vond je dit slecht? Persoonlijk zou het contrast het laatste zijn waarnaar ik zou kijken. Dit omdat het altijd om dynamisch gaat en dit dus als getal zelf niet veel zegt over hoe het beeld in real life is.

Derde punt gecombineerd met het algemene advies levert toch op dat je eens langs een BCC of iets dergelijks moet. Ga daar naar binnen en kijk naar hoe de tv's de kleuren weergeven. Nu zal dit niet altijd representatief zijn aangezien het contrast en/of helderheid hoger staat dan jij zou willen. Maar je kan wel goed zien hoe een tv met kleuren om gaat. En natuurlijk ook hoe het design is. Sommige tv's kunnen er op afbeeldingen leuk uit zien met glossy randen, maar in real life kan het soms net een spiegel zijn.

Overigens is je budget met 500 - 750 euro best ruim qua gat wat er tussen zit. Voor 500 euro heb je een leuke tv, maar als je meer naar de 750 gaat kom je toch in de middenmode/hogere series terecht. Zo is die Philips een 7000-serie en dat is exact de middenmode aanemende dat er een 3000- en 5000 serie onder zit en een 8000- en 9000 serie boven.

Ga sowieso kijken in winkels, want dingen als een tv wil je echt niet kopen vanaf alleen specificaties en internetreviews!

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
dankjewel voor je reactie,

tja dat Full HD is inderdaad standaard geworden laatste tijd. Maar ik kijk nogal veel televisie over het algemeen en dan wil ik ook films in Full HD zien. vandaar ook het 100hz punt, ziet er iets beter uit met tv en films. De contrast waarde ben ik nog niet helemaal uit, sommige tv's van dit budget hebben een heel stuk lager contrast dus ben ik maar voor deze gegaan, en ik vindt het wel belangrijk dat zwart echt zwart is. (want wat zwart is moet zwart blijven;) )

heb je misschien zelf een tv aan te raden die beter is dan die Philips?
o ja, de kijkafstand is ong. 2 a 3m.

dankjewel voor de 'winkel' tip. de reviews van de Philips waren erg goed op internet.....

mvg

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-02 23:22

JvS

Ik heb hem zelf ook

Tja, voor dat geld heb je met gemak een 37" of 42" Panasonic Plasma. In die prijsklasse zijn die schermen onverslaanbaar.

Voor onder de 600 euro heb je een 42" Plasma HD ready P42X10
Voor onder de 700 euro heb je een Full HD model P42S10E

Hier kan geen enkel LCD scherm in die prijsklasse tegenop.

Nog een tip: Ik zou me niet zo focussen op specificaties, maar op hoe het beeld is.

[ Voor 12% gewijzigd door JvS op 24-09-2009 14:13 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:46

Nohead

PSN ID: Nohead

Ik heb de 42" 7404 philips bij Saturn al voor 799 gezien. Opzich leuk scherm qua design.
Zoals hierboven zou ik ook niet eens kijken naar de contrastratio... Ten eerst is dit dynamisch (en hoe hebben ze de contractratio opgemeten?) en de werkelijke contrastratio is STUKKEN lager. Zelf zet ik dynamisch contrast e.d. allemaal uit. Het stoort me zelf te veel dat variabele contrast bij het kijken.

Je hebt het zelf over zwart moet zwart zijn. Dan zou je misschien ook over plasma na moeten denken als je daar echt vele waarde aan hecht.

Verwijderd

Topicstarter
pff, het zou makkelijker zijn als er gewoon 1 tv was, geen keuze net zo makkelijk.
ik ga vd week kijken in de bcc, kijken wat ze daar zeggen...

dank jullie wel voor de reacties,

mvg

Verwijderd

FeaR1986 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 03:56:Ten tweede: waarom 100 Hz?
Als je gaat gamen is dat het laatste wat je wilt hebben. Sterker nog: als je die Philips die je noemt op de game mode zet gaat die 100Hz uit. Dit omdat het beeld anders lag gaat vertonen aangezien de game sneller is dan de beeldverbeteraar aan kan. Ik heb zelf een Philips en gamen met dingen als 100Hz en Digital Natural Motion (vloeiende beelden bij hoge snelheid) aan is niet te doen, dus dat gaat uit tijden gamen. Als je ook veel tv kijkt dan zou 100Hz wel voordelen kunnen brengen.
Vreemd. Ik heb een 42PFL8404 op iets meer dan 2 meter afstand, nog nooit game mode gebruikt, alles aan staan, geen last van lag.

Verwijderd

Nohead schreef op donderdag 24 september 2009 @ 14:14:Je hebt het zelf over zwart moet zwart zijn. Dan zou je misschien ook over plasma na moeten denken als je daar echt vele waarde aan hecht.
Eerder LED, véél zwarter dan plasma. Sowieso snap ik niet dat iedereen vindt dat plasma zwarter is. Ik vind het zo grijs als wat.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-02 10:11

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ga eens op http://koopinfo.nl/ kijken, kan je precies kijken welke tv's er zijn die aan jouw specificaties voldoen ;)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-02 23:22

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2009 @ 15:21:
[...]

Eerder LED, véél zwarter dan plasma. Sowieso snap ik niet dat iedereen vindt dat plasma zwarter is. Ik vind het zo grijs als wat.
ja dat lukt ook zo lekker voor 500-700 euro :). In die prijsklasse is een panasonic plasma gewoon heer en meester in contrast en beeldkwaliteit.

Alleen als er in een sterk verlichte kamer naar heel donker beeld gekeken wordt, dan heeft een plasma hetzelfde nadeel als de oude vertrouwde beeldbuis: Het contrast wordt minder omdat het zwart grijzig wordt.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
persoonlijk vindt ik plasma niet echt heel aantrekkelijk. misschien komt het omdat ik alleen de oudere series van plasma ken, maar ik ga het liefst voor LCD.

nog adviezen wat betreft een LCD groter dan 32''?

mvg

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:21

mr.paaJ

generatie cmd+z

met niet duur,lcd, full-hd en 100hz eisen kom je uit op:
samsung serie 6
sony w5500
philips 7404
lg lh4000

en dan heb je het wel zo'n beetje gehad.
vind zelf de samsung en sony daarvan het mooist, sony iets duurder maar ook iets beter geluid.
maar ga eens kijken, deze toestellen staan vrijwel gegarandeerd in elke fatsoenlijke electronica zaak.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Let er ook op dat de tv 1 op 1 pixel mapping heeft. Dat kan je beste testen met een pc. Mijn tv heeft dat niet en het beeld is dus (onnodig) minder scherp, en ik erger me er dood aan :(

Verwijderd

Topicstarter
perfect, dank jullie wel voor de moeite en hulp!

topic kan op slot!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-02 19:49

oXygeN

oftewel oxje...

Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2009 @ 15:21:
[...]

Wat een flauwe kul weer... die lage zwartwaardes van led backlight LCD is meer een wassen neus dan dat je er echt iets aan hebt, wordt nl. alleen maar gehaald als er geen content getoond wordt.

\o/

Pagina: 1