Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Knop aanmaken in excel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hej

ik zit me dus al de hele dag zot te zoeken, en ga nu langs ier proberen..

Ik zoek dus uitleg over hoe je een knop kan aan maken in excel.

ik wil namelijk 2 knoppen, 1 die optelt en 1 die aftrekt met 1.

KNOP1: klik en er komt +1 by myn cyfer in de cel er voor by (vb. er staat 3, klik, er staat 4)
KNOP2: klik en er gaat -1 by myn cyfer in de cel er voor af (vb. er staat 100, klik, er staat 99)

help me

• NielsNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-11 08:08

NielsNL

DigiCow

Wat ik altijd doe bij dit soort problemen, mits google er niet uit komt is:
Neem een macro op, doe wat er gedaan moet worden.
Bekijk het macro en pak er de juiste regels uit.

M'n Oma is een site aan het haken.

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Neem de macro op en ga naar beeld->werkbalken->formulieren oid. Ik kan het nu even niet checken, maar dat is het wel volgens mij. Dan krijg je een werkbalkje met een knopje om een knopje te maken waar je een macro aan kan hangen.

Edit: deze dus:

Afbeeldingslocatie: http://idafixt.files.wordpress.com/2008/11/image-thumb.png?w=404&h=670

[ Voor 20% gewijzigd door zimbab op 23-09-2009 16:37 ]

• Ivootje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-10 09:04
De eenvoudigste manier is wat programeren in Visual Basic. Stappenplan:
- Activeer de werkbalk Visual Basic (zie plaatje vorige post: bedankt daarvoor :-) )
- Activeer de werkbalk Werkset Besturingselementen
- Selecteer op de balk Werkset Besturingselementen de Opdrachtknop (6e van links)
- Sleep over je spreadsheet om de knop aan te maken
- Dubbelklik op deze knop (met rechter muisknop op deze knop kun je de instellingen wijzigen, maar dat is voor deze oefening niet nodig). Visual Basic opent nu.
- Neem tussen Private sub en End sub de volgende tekst op: Range("B2") = Range("B2") + 1
- Sluit Visual Basic af met het kruisje rechtsboven
- Sluit de ontwerpmodus af door op het geodriehoekje in de Werkset Besturingselementen te klikken (hiermee toggle je tussen drukken op de knop en ontwerpen van de knop)
- Druk nu op je aangemaakte knop en je zult zien dat in cel B2 een teller gaat lopen.

Deze methodiek is iets ingewikkelder dan het maken van macro's en die aan een knop te koppelen, maar deze methode is wel flexibeler op het moment dat je de functionaliteit van de knop wilt wijzigen, bijvoorbeeld naar -1.

Succes!

Ivo

• Ivootje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-10 09:04
EVYlala, ben benieuwd of je er nog uitgekomen bent met bovenstaande tips!