Toon posts:

Celeron 500 of 466 ?

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan binnenkort een Abit BE6 II aan te schaffen. Ik zit alleen te twijfelen welke CPU ik moet nemen, met overklokken in het vooruitzicht. Ik heb op http://www.overclockers.com gekeken, en daar uit blijkt dat een Celeron 500 daarvoor minder geschikt is. Bovendien is ie 100 piek duurder. Moet ik de 466 nemen en zo ja waarom?

Thanx

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Als je er een kunt bemachtigen moet je een 366 nemen, kun je hoger krijgen dan een 466 of 500 >:) >:) >:)

Verwijderd

Als je wil overklokken moet je de celly 400 nemen.Op Abit be6 II loopt tie zo 400@570.

366@550 is natuurlijk ook een goeie keuze, als je er nog aan kan komen.

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Precies de celeron 400, die heb ik ook. Loopt stabiel op 500. Hij loopt niet stabiel op 600. Mocht je de 400 niet \kunnen krijgen, koop dan de 433, maar geen 466 of 500. Veel te duur

Verwijderd

Topicstarter
Wat heb ik aan cooling nodig om 500 te halen met een 433? Ik heb niet zo'n zin om allemaal tuinslangen door mijn kast te halen. Is het met een socket 370 fan en misschien een case fan te halen?

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Met standaard koeling lukt het wel.

Verwijderd

Probeer in ieder geval de langzaamste Celeron te krijgen: die zijn het beste te overclocken door de lagere multiplier (mijn 366 loopt al een half jaar stabiel op 550).

Verwijderd

Ik heb een BP6 met twee celly's 433@520 en een fan aan de zijkant. Ik heb ze al sneller laten draaien, maar aangezien ik nog niet zo'n ervaren tweaker ben hou ik het hier voorlopig effe bij.
Ik had ze eerst op 500Mhz met standaard koeling en toen werden ze max 45C graden..

Ik wordt ondertussen wel een beetje moe van al dat gezeur van "neem een 366 die lopen gegarandeerd op 550".
Ze zjn al bijna nergens meer te krijgen, ze draaien heus niet allemaal stabiel op 550 en dan al helemaal niet zonder extra koeling. (kijk maar naar alle vragen hiero over crashes en spontane reboots.) En je moet volgens mij ook wel wat verstand hebben van overklokken om ze op die snelheid te krijgen.

Bas

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Ik heb 366's gekocht, op moederobrd geplant, en gewoon ingesteld als 550's (fsb=100Mhz)
Verder geen voltagetweaks, of andere ellende. Het enige wat er speciaal is zijn de koelers, deze zijn gewoon goed (globalwin fep32's en wat koelprut van de elektronicazaak. Dat lijkt mij het moelijkste niet.

Ben geen overklok-kenner, maar het werkt gewoon. Nu pas ga ik mij echt interesseren voor overclocken, en wil ik het onderste uit de kan. 112 Mhz wil ik dus zeker nog halen. Daarna wordt de stap geloof ik direct 124 Mhz, dus ik heb neit de illusie dat ik dat nog ga halen, bovendien gaat dan denk ik mijn videoplankje een beetje moeilijk doen.

Als je eraan kan komen: 366 cellie, anders 400, anders 433 enz.

Verwijderd

'k heb gewoon een C366 gekocht, FSB op 100 gezte, en geboot. Was niet stabiel. Voltage op 2.2 V gezet: hardstikke stabiel (draait 24-uur 3D Mark of RC5). En met een standaard koeling (wel koelprut ertussen voor de geleiding).
Mijns inziens zijn alle 366's die je nu nog kunt krijgen hardstikke geschikt voor 550. Of een of andere computerboer moet een voorraad hebben van meer dan een jaar oud.

Verwijderd

Verkeerd!!!!!!
Het is voor elk moederbord weer anders,
ik heb meerdere cely's geprobeerd en kon de 533 toch het hoogste krijgen>(C533@640).
meer uitleg is er echt niet.
Pagina: 1