Toslink -> toslink to coax converter -> digital coax (RCA)

Pagina: 1
Acties:

• Miauw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-06-2021
Hallo allemaal,

Ik ga binnenkort een tweedehandse home cinema set kopen, namelijk een philips HFS3357 5.1 set voor 100 euro.

Het probleem is dat de enigste digitale input van het apparaat is een coax aansluiting. Ik heb zelf een LE-37B650 waarmee ik HD films en DVDs kan afspelen via een usb stick of externe schijf. Nu wil ik DD of DTS geluid uit mijn home cinema set via mijn tv.

Ik dacht zelf aan een :
Toslink -> toslink to coax converter -> digital coax (RCA)

om zo mijn DD en DTS geluid te krijgen wanneer ik het afspeel vanuit mijn tv. Maar gaat dit wel werken of verlies ik hiermee kwaliteit ?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:38

FeaR

In GoT we trust

Als je digitale signalen omzet met behulp van zo'n converter ga je geen merkbaar verlies hebben van geluidskwaliteit. Digitale signalen zijn niet zo kwets/vatbaar voor verlies en ruis, dus zou me daar geen zorgen over maken.

Waar het probleem kan liggen is de tv. Meeste tv's hebben de neiging om het geluid uit de Digital Out te downscalen naar 2.0, zelfs al is de bron 5.1. Ander probleem kan zijn dat sommige tv's geen DTS kunnen accepteren en dit dus ook niet kunnen outputten.

Dus wat je wilt gaat wel werken en je zal zeker geluid hebben. Maar of je tv ook daadwerkelijk DD en DTS door zal sturen moet je even uitproberen.

[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 23-09-2009 15:42 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:16

mr.paaJ

generatie cmd+z

kijk even in de handleiding, daarin moet wat staan over DD en DTS over spdif.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:38

FeaR

In GoT we trust

Handleiding klopt ook niet altijd.
Mijn Philips zou ook geen DTS moeten kunnen doorsturen, maar via de HDMI aan de zijkant werkt het toch wel. Zeer typisch aangezien de drie HDMI ingangen aan de achterkant het niet doen...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.