Ten eerste weet ik niet of dit het goede topic is voor deze vraag... ik hoop het zo niet Met excuus !
Mijn vraag is als volgt.
Mijn schoonvader heeft een nieuwe hobby gevonden... Namelijk oude videobanden en filmpjes van de camcorder overzetten naar dvd... Helemaal mooi natuurlijk alleen nu volgt het probleem.
Ik heb mijn oude pc bij hem neer gezet, het gaat om het volgende systeem
Hardware
AMD athlon 3200
1 GB DDR 2700 Geheugen ( 2x 512 )
Software
Nero vision ( lekker simpel )
Windows XP
verder schone pc ( niks anders geïnstalleerd )
Nou zet hij de video's over via zo externe usb adapter. Niks mis mee neem ik aan, het is ook geen professional. Maar bij grotere video's krijgt hij een geheugen foutmelding. Ik ben hierna aan het speuren geweest, dit schijnt om het geheugen tegaan, waarschijnlijk een tekort aan.
Nou is uiteindelijk de vraag, heeft het zin om het geheugen in deze pc te upgraden naar bijvoorbeeld 2 a 4 GB ? of is de processor daar niet sterk genoeg voor ?
En waar komt het uiteindelijk nou dan op aan bij dit soort videobewerking ?
Alvast bedankt voor antwoorden en reacties, nogmaals zou hij hier verkeerd staan Excuus !! ben hier nieuw
Mijn vraag is als volgt.
Mijn schoonvader heeft een nieuwe hobby gevonden... Namelijk oude videobanden en filmpjes van de camcorder overzetten naar dvd... Helemaal mooi natuurlijk alleen nu volgt het probleem.
Ik heb mijn oude pc bij hem neer gezet, het gaat om het volgende systeem
Hardware
AMD athlon 3200
1 GB DDR 2700 Geheugen ( 2x 512 )
Software
Nero vision ( lekker simpel )
Windows XP
verder schone pc ( niks anders geïnstalleerd )
Nou zet hij de video's over via zo externe usb adapter. Niks mis mee neem ik aan, het is ook geen professional. Maar bij grotere video's krijgt hij een geheugen foutmelding. Ik ben hierna aan het speuren geweest, dit schijnt om het geheugen tegaan, waarschijnlijk een tekort aan.
Nou is uiteindelijk de vraag, heeft het zin om het geheugen in deze pc te upgraden naar bijvoorbeeld 2 a 4 GB ? of is de processor daar niet sterk genoeg voor ?
En waar komt het uiteindelijk nou dan op aan bij dit soort videobewerking ?
Alvast bedankt voor antwoorden en reacties, nogmaals zou hij hier verkeerd staan Excuus !! ben hier nieuw