• Wilco87
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-01 12:36
Ten eerste weet ik niet of dit het goede topic is voor deze vraag... ik hoop het zo niet Met excuus !

Mijn vraag is als volgt.

Mijn schoonvader heeft een nieuwe hobby gevonden... Namelijk oude videobanden en filmpjes van de camcorder overzetten naar dvd... Helemaal mooi natuurlijk alleen nu volgt het probleem.

Ik heb mijn oude pc bij hem neer gezet, het gaat om het volgende systeem

Hardware
AMD athlon 3200
1 GB DDR 2700 Geheugen ( 2x 512 )
Software
Nero vision ( lekker simpel )
Windows XP
verder schone pc ( niks anders geïnstalleerd )

Nou zet hij de video's over via zo externe usb adapter. Niks mis mee neem ik aan, het is ook geen professional. Maar bij grotere video's krijgt hij een geheugen foutmelding. Ik ben hierna aan het speuren geweest, dit schijnt om het geheugen tegaan, waarschijnlijk een tekort aan.

Nou is uiteindelijk de vraag, heeft het zin om het geheugen in deze pc te upgraden naar bijvoorbeeld 2 a 4 GB ? of is de processor daar niet sterk genoeg voor ?

En waar komt het uiteindelijk nou dan op aan bij dit soort videobewerking ?

Alvast bedankt voor antwoorden en reacties, nogmaals zou hij hier verkeerd staan Excuus !! ben hier nieuw ;)

Verwijderd

Ik zou kijken naar een mooie budget PC. Je kan al een goedkope Athlon II dual core krijgen met wat geheugen en een kast, de rest kan je makkelijk over zetten.

reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie september 2009

Neem daarvan de barebone, geheugen, processor en je schoonpappa kan er weer heerlijk tegen aan. Het mooie is dat een dual core zeker bij videobewerking helpt :).

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-01 19:33

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Weet je zeker dat het een geheugen foutmelding is of gaat het om een melding over de harde schijf ruimte? Het zou namelijk kunnen zijn dat de bestanden groter worden dan 2gigabyte... Zorg in dit geval dat de harde schijf NTFS geformatteerd is, dan is dat geen probleem meer.

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-02 07:05
all_by_myself schreef op woensdag 23 september 2009 @ 15:40:
Het zou namelijk kunnen zijn dat de bestanden groter worden dan 2gigabyte...
4GB... <okay, minus 1 byte, voor de puristen>

Nickname does not reflect reality

• Wilco87
Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2009 @ 15:34:
Ik zou kijken naar een mooie budget PC. Je kan al een goedkope Athlon II dual core krijgen met wat geheugen en een kast, de rest kan je makkelijk over zetten.

reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie september 2009

Neem daarvan de barebone, geheugen, processor en je schoonpappa kan er weer heerlijk tegen aan. Het mooie is dat een dual core zeker bij videobewerking helpt :).
Bedankt voor je reactie, dacht zelf ook al dat het waarschijnlijk beter dualcore zou moeten zijn! had ook tegen ze gezegt denk wel dat dat het zou moeten worden dan ;)
all_by_myself schreef op woensdag 23 september 2009 @ 15:40:
Weet je zeker dat het een geheugen foutmelding is of gaat het om een melding over de harde schijf ruimte? Het zou namelijk kunnen zijn dat de bestanden groter worden dan 2gigabyte... Zorg in dit geval dat de harde schijf NTFS geformatteerd is, dan is dat geen probleem meer.
NTFS is hij zeker, ;) zit nu even uit men hoofd 120 of 160 GB in... en extere van 1 TB ... dus ruimte zat wah dah betreft... Foutmelding heb ik naar aan het zoeken geweest op google... en krijg idd geheugen probleem :'(

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Of neem een quadcore. Klinkt overdreven en dat vond ik tot een week geleden ook, maar nu niet meer aangezien de althlon II quad's al voor 80 euro te krijgen zijn (dus maar 35,- euro meer dan de dualcores), en het ook voor budgetpc's wel heel toegankelijk wordt :)

Als je het probleem nog wilt oplossen, draai memtest. En dan het liefst lang (een halve dag ofzo).

@Reinman hieronder: ja het is wel weer 35,- maar op een aankoop van 400,- vind ik 35,- wel meevallen als je er ineens een (niet eens slome) quadcore in hebt :D

[ Voor 34% gewijzigd door bwerg op 23-09-2009 16:01 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Verwijderd

bwerg schreef op woensdag 23 september 2009 @ 15:59:
Of neem een quadcore. Klinkt overdreven en dat vond ik tot een week geleden ook, maar nu niet meer aangezien de althlon II quad's al voor 80 euro te krijgen zijn (dus maar 35,- euro meer dan de dualcores), en het ook voor budgetpc's wel heel toegankelijk wordt :)
Jah ik zat er over te denken om die aan te raden, maar is wel weer 35 euro... Voor videobewerking idd wel lekker.

• Wilco87
@ Iedereen, :)

Bedankt voor alle reacties,

als ik het goed begrijp van iedereen is het beste dus minimaal voor een dualcore tegaan.. en dus niet alleen het geheugen upgraden.. Dan denk ik dat beste is om gewoon upgrade set te kopen,, en die voor hem in te bouwen. Dit zou de goedkoopste en beste oplossing zijn voor hem als ik dit begrijp. Dan zou ik voor een 150,- a 200,- klaar zijn...

Verwijderd

Wilco87 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 16:07:
@ Iedereen, :)

Bedankt voor alle reacties,

als ik het goed begrijp van iedereen is het beste dus minimaal voor een dualcore tegaan.. en dus niet alleen het geheugen upgraden.. Dan denk ik dat beste is om gewoon upgrade set te kopen,, en die voor hem in te bouwen. Dit zou de goedkoopste en beste oplossing zijn voor hem als ik dit begrijp. Dan zou ik voor een 150,- a 200,- klaar zijn...
Makkelijk :). Bekijk ook de BBG link die ik je poste, staat ook veel informatie in :).

• Wilco87
ik heb het gezien !
Helemaal bedankt !!

Ik ga hem hierover informeren ! en dan word het een Upgrade set voor hem :-)

Bedankt Mensen ! helemaal toppie ;)
Pagina: 1