[JAVA] Programma maken

Pagina: 1
Acties:
  • 568 views

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Tweakers,

Aangezien mijn vorige bericht kwijt is kan ik daar niet meer reageren. Toch wil ik even wat kwijt.
Jullie hebben mij geholpen met het programma en ik ben eruit gekomen. Toch had dat wel wat beter gekund toch?
Ik vraag een normale vraag, en zoals iemand al opmerkte;

een man moet je leren vissen, en je moet iemand niet de hele tijd vissen voeren! (ofzoiets :P )

Naja alsnog bedankt, :D

PS: Als jullie namelijk hadden gezegd dat actionPerformed de acties leest zoals ze er staan, was ik er ook wel uitgekomen, alles moest namelijk precies andersom staan!

[ Voor 17% gewijzigd door The Great HooD op 23-09-2009 15:07 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

We kunnen je moeilijk leren vissen als je nog niet eens weet hoe je een hengel vast moet houden... ;)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• The Great HooD
Hee, dit zijn mijn eerste weken op deze opleiding, alles moet geleerd worden toch?

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Klopt, en daarvoor heeft je opleiding je ook een boekenlijst en een lesrooster gegeven :)

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:46
The Great HooD schreef op woensdag 23 september 2009 @ 15:11:
Hee, dit zijn mijn eerste weken op deze opleiding, alles moet geleerd worden toch?
Wat je je moet afvragen is of tweakers er is om jou te leren programmeren, of dat je daar voor leraren op je school hebt rondlopen en leerboeken voor hebt aangeschaft.

[ Voor 21% gewijzigd door Invisible_man op 23-09-2009 15:20 ]

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 18:39

Matis

Rubber Rocket

CodeCaster schreef op woensdag 23 september 2009 @ 15:19:
Klopt, en daarvoor heeft je opleiding je ook een boekenlijst en een lesrooster gegeven :)
O.a. en natuurlijk kan motivatie ook geen kwaad.

De eerste de beste opdracht al hier posten voor een quickfix getuigd niet van veel motivatie :P

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• The Great HooD
Ik vroeg ook nioet om het antwoord, ik vroeg of jullie me wilden helpen...
Ik zit al een aantal weken vast met deze opdracht en ik kwam er gewoon niet uit...
Beetje raar dat jullie dan zo gaan reageren toch..?
Jullie weten bijna niet wat er allemaal nog meer is gebeurd.. (Zoals dat ik al met leraar heb gesproken en dat ik al uren achter deze opdracht heb gezeten)
Ook is dit hele wereldje van programmeren bijna helemaal nieuw voor mij, dus een beetje hulp kan toch geen kwaad??

Wat trekken jullie snel conclusies zeg...

PS: In dat boek staat ook niet alles, de meeste opdrachten die wij krijgen zijn apart van het boek en daar moet je zelf helemaal uitkomen, vandaar dat ik het ook vroeg hier...

[ Voor 18% gewijzigd door The Great HooD op 23-09-2009 15:25 ]

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:08

Twazerty

AVCHDCoder developer

The Great HooD schreef op woensdag 23 september 2009 @ 15:23:
Ik vroeg ook nioet om het antwoord, ik vroeg of jullie me wilden helpen...
Ik zit al een aantal weken vast met deze opdracht en ik kwam er gewoon niet uit...
Beetje raar dat jullie dan zo gaan reageren toch..?
Jullie weten bijna niet wat er allemaal nog meer is gebeurd.. (Zoals dat ik al met leraar heb gesproken en dat ik al uren achter deze opdracht heb gezeten)
Ook is dit hele wereldje van programmeren bijna helemaal nieuw voor mij, dus een beetje hulp kan toch geen kwaad??

Wat trekken jullie snel conclusies zeg...

PS: In dat boek staat ook niet alles, de meeste opdrachten die wij krijgen zijn apart van het boek en daar moet je zelf helemaal uitkomen, vandaar dat ik het ook vroeg hier...
Hulp vragen kan ook geen kwaad als je er maar bij had gezet wat je hierboven hebt verteld. De grootste tip is om je in te leven in het gedrag van code. Met logisch denken los je veel problemen op.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

Daarom staat er ook in de PRG Quickstart dat je moet vermelden wat je allemaal al geprobeerd hebt en waarom dat niet werkte (foutmeldingen, onverwacht gedrag, dat soort gedoe).
Nu wil ik niet onbeleefd overkomen, maar zijn de vetgedrukte kreten niet in tegenstelling met elkaar? Als het de bedoeling is dat je er zelf uitkomt leer je natuurlijk niets van een voorgekauwd antwoord van een forum.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• The Great HooD
Hulp vragen kan ook geen kwaad als je er maar bij had gezet wat je hierboven hebt verteld. De grootste tip is om je in te leven in het gedrag van code. Met logisch denken los je veel problemen op.
Jup daar ben ik nu ook achtergekomen, toch heb ik met een antwoord in het vorige topic het op kunnen lossen.

Kijk, aan Twazerty's reactie heb ik iets!
Nu wil ik niet onbeleefd overkomen, maar zijn de vetgedrukte kreten niet in tegenstelling met elkaar? Als het de bedoeling is dat je er zelf uitkomt leer je natuurlijk niets van een voorgekauwd antwoord van een forum.
Ik vraag ook niet om een voorgekauwd antwoord, dat is reinste onzin. En er zelf uitkomen betekent niet dat je hulp mag vragen van mensen die er een stukje verder in zijn of niet soms? :?

[ Voor 73% gewijzigd door The Great HooD op 23-09-2009 15:32 ]

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

The Great HooD schreef op woensdag 23 september 2009 @ 15:29:
Ik vraag ook niet om een voorgekauwd antwoord, dat is reinste onzin. En er zelf uitkomen betekent niet dat je hulp mag vragen van mensen die er een stukje verder in zijn of niet soms? :?
Hulp vragen mag, graag zelfs, het is leuk om mensen te helpen, maar niet als je een post maakt die neerkomt op "dit is mijn huiswerk en het doet het niet, help". :)

• Raynman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:18
Het in een bepaalde volgorde uitvoeren van opdrachten is de basis van imperatief programmeren; dat zou je toch echt uit elke eerste les/hoofdstuk moeten kunnen halen.

• The Great HooD
Dat leek mij dus ook, maar ik kon er niks over vinden. Maar de volgende keer als ik met een probleem zit leg ik het wel wat beter uit voor de mierenneukers hier.. :P

Maar ik begrijp het wel hoor.. ;)

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Zit je dan niet enorm op de verkeerde opleiding?
Je hebt door dat er een enorme contradictio in terminis in deze zin staat die direct verklaart waarom je wat weerstand krijgt op dit forum?

Professionele website nodig?

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ja dit gaat nergens heen. Je topic is gesloten

Je had dus contact op kunnen nemen met een van de Moderators die je topic gesloten hebben, en als je het niet eens bent met het beleid in PRG dan had je mooi in het volgende topic kunnen reageren: Feedback op moderatie binnen de Devschuur

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.