Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geen geluid bij 2de programma

Pagina: 1
Acties:

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:53
Ik heb een vervelend probleem met mijn laptop. Als ik bijv. Winamp start en dan bijv. ook nog een youtube filmpje wil kijken heb ik geen geluid bij het youtube filmpje. Dan moet ik Winamp afsluiten en de pagina van youtube refreshen. Zelfde geldt voor als ik bijv. ook nog the kmplayer opstart, dan heb ik ook geen geluid bij de film. Het lijkt wel alsof Windows 7 (32 Bit) het geluid maar naar 1 programma kan sturen ofzo.

Onder Windows XP had ik hier geen last van.

Specs:

Aspire 8930G
Dual Core T4600
4 GB DDR3
Realtech High Def Audio
Alle drivers zijn up to date
Gebruik FireFox, de laatste
Volgende codecs heb ik geinstalleerd: K-Lite codec pack (had ook al met andere codecs geprobeerd, waaronder FFDshow en AC3filter)

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik werk (ook) met windows7 en heb hier geen last van. Heb je al in de eigenschappen van het geluid gekeken of dit niet een of andere instelling is? Overigens staat die niet by default aan, als dat eht geval is, aangezien ik probleemloos geluid van foobar en VLC door elkaar hoor lopen

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Ikkuh84
Jester-NL schreef op woensdag 23 september 2009 @ 15:09:
Ik werk (ook) met windows7 en heb hier geen last van. Heb je al in de eigenschappen van het geluid gekeken of dit niet een of andere instelling is? Overigens staat die niet by default aan, als dat eht geval is, aangezien ik probleemloos geluid van foobar en VLC door elkaar hoor lopen
Mja heb al drivers van geluidskaart verwijderd, bij instellingen gekeken van geluidskaart, en ook in Windows 7, maar kan helemaal niks vinden erover.

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
toevallig digitaal geluid?

Verwijderd

Onder de properties van een bepaald apparaat kun je onder advanced aanvinken
"allow applications to take exclusive control of this device"
al eens geprobeerd uit te vinken?
dit zorgt ervoor dat een applicatie de drives kan 'locken' en dus alleenrecht erop heeft

• Ikkuh84
Eerlijk gezegd geen flauw idee. Dit staat er op de website van deze laptop
* Optimized 2nd Generation Dolby Home Theater® audio enhancement, featuring Dolby® Digital, Dolby® Digital Live, Dolby® Pro Logic® IIx, Dolby® Headphone, Dolby® Natural Bass and Dolby® Sound Space Expander technologies
* Acer CineSurround with five built-in speakers and one Acer Tuba CineBass booster supporting low-frequency effects
* True5.1-channel surround sound output
* Digital( DVB-T) TV-tuner supporting hardware MPEG-2 stream encoding and DVB-T (Digital Video Broadcasting-Terrestrial) standard (6 to 8 MHz)
(manufacturing option)
* High-definition audio support
* S/PDIF (Sony/Philips Digital Interface) support for digital speakers
* MS-Sound compatible
* Acer PureZone technology with two built-in stereo microphones featuring beam forming, echo cancellation, and noise suppression technologies
Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2009 @ 15:31:
Onder de properties van een bepaald apparaat kun je onder advanced aanvinken
"allow applications to take exclusive control of this device"
al eens geprobeerd uit te vinken?
dit zorgt ervoor dat een applicatie de drives kan 'locken' en dus alleenrecht erop heeft
Gekeken bij apparaat beheer, maar kan die functie dus totaal niet vinden, bij mijn geluidskaart.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Dit heb ik ook onder XP èn Windows 7 met AC3filter, op een onboard geluidskaart met S/PDIF van Realtek.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Ikkuh84
Ok mensen ik voel me stom. Net mijn Bios geflashed naar een nieuwere versie, en voila geluid werkt nu top :)

Stom dat ik daar gewoon niet eerder zelf op kwam :X 8)7 iig thx voor meedenken

Pagina: 1