• Moonfox
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Beste Medetweakers,

Ik ben in het bezit van een Acer Aspire 6920G- 6A4G25Mn. Deze heeft volgens mij een Mobile Intel PM965 Express Chipset.

Omdat ik SSD's erg interresant vind en mijn laptop vaak snel wil opstarten en afsluiten, heb ik besloten een SSD aan te schaffen. Mede door veel artikelen op internet en de ervaring van een vriend heb ik gekozen voor de Intel X25-M Postville G2.

Maar nadat ik deze in mijn laptop heb gebouwd werd deze niet herkent. Dit verbaasde me al enigsinds, maaroed, niet zeuren, googelen!

Je kan soms door de bomen het bos niet zien op google, maar na enig zoekwerk kwam ik te weten dat de firmware van mijn SSD te updaten is. Dat kan dus blijkbaar door hem aan een pc te koppelen die hem wel herkent, en dan een CD van Intel te draaien. (Ik heb de SSD update cd versie 1.3 van intel gebruikt) Na het updaten stond firmware 2CV102G9 erop. (volgens de cd de nieuwste)

Na nog een maal het ding ingebouwed te hebben werd hij nogsteeds niet herkent in de bios. Na het bezoeken van acer.com heb ik de laatste bios-update voor mijn laptop gedownload (V1.14) Maar ik kon de bios niet updaten vanuit Windows Vista x64, want de bios-updater crashte... Nadat ik even een kleine partitie op mijn oude schijf had gemaakt, waar ik Windows XP Home in heb geïnstalleerd lukte de bios update wel. Dit is nu dus de nieuwste, versie 1.14.

Maar nu mijn probleem, de SSD wordt nogsteeds niet herkent. En na contact opgenomen te hebben met de Acer klantenservice lijkt het alsof ze vinden dat het mijn probleem is want daar bieden ze geen suport voor...

Kan iemand mij verder helpen, of zijn ervaring delen? Misschien is een kleine suggestie al genoeg ;) Ik hoop dat dit te verhelpen is, want ik zou graag mijn ssd gebruiken! :*)

edit: Ik las net ergens dat "IDE mode" en "AHCI mode" in de bios wel eens uit kon maken. Geprobeerd, maar helaas!

[ Voor 3% gewijzigd door Moonfox op 23-09-2009 15:00 ]

• pat42
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

pat42

» lurkt

Ziet je BIOS de schijf ook niet, of is het de Windows-installer die begint te zeuren? Anders zou je in geval van windows xp even kunnen kijken of je 'nativa sata support' kan uitzetten in je BIOS, of de juiste SATA-drivers inbakken in de xp cd.
Als je hem in de BIOS ook niet ziet, zou ik het zo snel niet weten...

• Moonfox
  • Niet online
Bedankt voor de snelle reactie, maar het is echt de bios die hem niet ziet. En dan wil het allemaal in de XP of Vista installatie ook niet werken natuurlijk. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonfox
  • Niet online
(Subtiel schopje :9 )

Niemand een idee? Anders moet ik er maar eens over denken hem terug te sturen ;( kan gelukkig wel binnen 14 dagen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-09 19:30

Nitai

Live the life you love.

Kun je niet controleren of de SSD wel werkt door hem in een andere pc/notebook te steken?

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonfox
  • Niet online
De ssd werkt, ik heb hem al in een andere pc moeten stoppen om de firmware versie te controleren, en daar wordt hij herkend, ook in windows ;)

Ik ben bang dat het een conflict is met de bios van mijn laptop, en dat daar geen update voor gaat uitkomen aangezien er bijna niemand nog een SSD in een (relatief) goedkope Acer laptop stopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Download eens allemaal de nieuwste drivers voor je chipset? Klik (dus niet die van de Acer website). Je weet nooit dat het helpt...

Normaal hebben alle G2's trouwens v1.3 als firmware, v1.2 zat een bug in waardoor ze allemaal zijn teruggeroepen.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2009 17:45 . Reden: firmware uitleg ]

• Moonfox
  • Niet online
Ik ben bang dat ik niets heb aan drivers, aangezien mijn bios de ssd dus niet herkent, dus dan kan je er ook nooit iets op installeren.

Na een mailtje naar Intel heb ik besloten dat ik de ssd terug ga sturen. Ze vertellen me namelijk dat de ssd inderdaad soms een conflict kan hebben met de bios, waardoor de ssd niet gezien wordt, er wordt misschien in de toekomst aan gewerkt, maar volgens mij zien ze liever dat Acer een nieuwe bios update uitbrengt ;) Dus ja, dan heb ik niets aan deze SSD, tenzij ik een andere laptop koop, maar daar voel ik momenteel niet zo veel voor ;)

Bedankt voor jullie hulp, maar een Intel X25-M G2 werkt op dit moment niet in een Acer Aspire 6920G.
Pagina: 1