DIV spacing

Pagina: 1
Acties:

• reinzor
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-12-2024
Hey,

Ik ben begonnen met een site maken met divisions. Nu heb ik mijn layout af en alles staat goed. Nu 1 probleem:

Als ik een paragraaf of heading type in mijn tekstvlakken komt er een open ruimte tussen met 2 divisions. zie : www.smashing-lan.nl/5/.

Heb veel gegoogled maar kan niet echt wat vinden.

bvd.

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 22:46

HaTe

haat niet

Zet de margin van P of Hx op 0 en zet de padding aan :)

Dus margin verwisselen met padding

[ Voor 3% gewijzigd door HaTe op 23-09-2009 14:53 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 18:39

Matis

Rubber Rocket

Je moeder heeft een snor - 19-12-2009 - door: Rein :') ;)

Margin moet volgens mij op 0

blegh /laat

Edit2: ben je toevallig bekend met Lorem Ipsum? Zo te zien niet :)

Edit3: Haha, ik zag hem zojuist verspringen. Goed gedaan ;)

[ Voor 53% gewijzigd door Matis op 23-09-2009 14:55 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• reinzor
tnx :)

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

HaTe schreef op woensdag 23 september 2009 @ 14:51:
Zet de margin van P of Hx op 0 en zet de padding aan :)

Dus margin verwisselen met padding
Dat is natuurlijk niet de bedoeling van padding. Margin is om ruimte aan de buiten kant van je element aan te geven (in dit geval in Hx). Nou staat er niks meer boven het Hx-element in de div. Dus gaat hij aan de buitenkant van de div verder (zoals staat beschreven in de W3-specs). Nou kun je dit natuurlijk voorkomen door padding op het Hx-element te zetten, maar dan maak je incorrect gebruik van de padding. In dat geval kun je de padding veel beter op de div zelf zetten om de ruimte aan de bovenkant aan te geven.

Dan maak je correct gebruik van de padding & margin en is je probleem opgelost.

Gelukkig heeft reinzor dat ook gedaan :)

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 22:46

HaTe

haat niet

Good Fella schreef op woensdag 23 september 2009 @ 15:17:
[...]

Dat is natuurlijk niet de bedoeling van padding. Margin is om ruimte aan de buiten kant van je element aan te geven (in dit geval in Hx). Nou staat er niks meer boven het Hx-element in de div. Dus gaat hij aan de buitenkant van de div verder (zoals staat beschreven in de W3-specs). Nou kun je dit natuurlijk voorkomen door padding op het Hx-element te zetten, maar dan maak je incorrect gebruik van de padding. In dat geval kun je de padding veel beter op de div zelf zetten om de ruimte aan de bovenkant aan te geven.

Dan maak je correct gebruik van de padding & margin en is je probleem opgelost.

Gelukkig heeft reinzor dat ook gedaan :)
Dat klopt.
Maar ik vind het wel makkelijker werken als ik bij een P element de margin weghaal en daarvoor in de plaats een padding doe. :)

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

HaTe schreef op woensdag 23 september 2009 @ 15:23:
[...]

Dat klopt.
Maar ik vind het wel makkelijker werken als ik bij een P element de margin weghaal en daarvoor in de plaats een padding doe. :)
Ik vind het ook makkelijker om een website in Photoshop te slicen en online te mikken, maar dat doe ik ook niet ;)

• reinzor
Ik wilde mijn margin toch niet graag uit zetten,heb nu wat ander gevonden dat werkt. Weet niet precies wat het doet maar werkt wel:

overflow: hidden

bedankt iig voor alle replies:)

Verwijderd

Good Fella schreef op woensdag 23 september 2009 @ 15:17:
Nou kun je dit natuurlijk voorkomen door padding op het Hx-element te zetten, maar dan maak je incorrect gebruik van de padding.
Incorrect volgens wie? CSS heeft geen semantiek. De properties die je gebruikt om je doel te bereiken zijn irrelevant.

Verwijderd

reinzor schreef op donderdag 24 september 2009 @ 00:16:
Ik wilde mijn margin toch niet graag uit zetten,heb nu wat ander gevonden dat werkt. Weet niet precies wat het doet maar werkt wel:

overflow: hidden

bedankt iig voor alle replies:)
http://www.w3schools.com/Css/pr_pos_overflow.asp
Pagina: 1