Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VBA/Excel] SaveAs geeft onnodige aanhalingstekens

Pagina: 1
Acties:

• G8rb8n
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:19
Ik zit met een probleem met opslaan naar een .txt bestand vanuit excel. Vanuit excel opslaan als text bestand levert geen problemen op, echter als ik dit met een macro doe dan verschijnen er aanhalingstekens (") om elke regel, wat niet wenselijk is. Ik gebruik de volgende macro:

Application.DisplayAlerts = False
ActiveWorkbook.SaveAs FileFormat:=xlText
Application.DisplayAlerts = True

Iemand enig idee hoe dit veroorzaakt wordt en hoe ik kan voorkomen dat elke regel begint en eindigt met een "? Google heplt me iig niet echt verder...

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Kijk met de macro-recorder eens of het formaat echt xlText moet zijn.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• G8rb8n
Met de macro-recorder kom ik op exact dezelfde macro, namelijk:

ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="H:\Mijn Documenten\Map1.txt", FileFormat:= xlText, CreateBackup:=False

• pedorus
  • Niet online
Als ik die macro uitvoer krijg ik geen aanhalingstekens (XL2007 US). Je wilt dus beweren dat je tijdens het opnemen van de macro een ander resultaat krijg dan bij het uitvoeren van diezelfde macro? Of test je het vervolgens met een ander bestand met andere inhoud?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

De landinstellingen zijn afaik bij uitvoeren van een macro anders dan bij handmatige acties. Kijk eens wat er gebeurt als je handmatig doet terwijl ze op VS ipv NL staan.

Los daarvan: hoe staan de dataformaten vd cellen?

[ Voor 1% gewijzigd door F_J_K op 24-09-2009 15:48 . Reden: +=anders 8)7 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• G8rb8n
Ik beweer idd dat ik bij het opnemen van de macro een andere uitvoer krijg dan bij het uitvoeren van de macro. Ik ben er inmiddels achter dat een , (komma) in de cel de boosdoener is, maw een cel zonder komma krijgt geen aanhalingstekens, een met wel.

De dataformaten staan op standaard, de cel is gevuld met een lange brij samengevoegde gegevens.

Ik zal even testen wat het veranderen van de landinstellingen oplevert.

• pedorus
  • Niet online
Mm, bij een cel met een komma erin krijg ik altijd quotes, maar misschien dat je ze niet krijgt met Nederlandse instellingen. Ik zou gewoon een echte macro gebruiken, dan heb je dit soort problemen niet. :)

• G8rb8n
Bedankt voor de suggestie, maar dat is wel weer erg veel van het goede.

Inmiddels heb ik wel opgelost, mede door de suggestie van F_J_K, het toevoegen van Local:=True toevoegen aan de macro does the trick. Blijkbaar hebben de landinstellingen invloed op de aanhalingstekens die worden meegegeven aan de textfile.

Bedankt voor de hulp!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Woei :)
Dan voeg ik het woord 'anders' nog even toe aan mijn post. Dan is het tenminste wel Nederlands :X

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1