Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik zit erover na te denken om een zoekmachine te maken. Maar vordat ik alle moeite ga ondernemen heb ik een paar vraagjes:

1. Wat kan je met een 'succesvolle' zoekmachine verdienen? (Laten we zeggen 100.000 bezoekers per dag.)
2. Is het uberhaupt verstandig om een zoekmachine te maken als de concurrentie (google,yahoo) over veel meer ervaring/data beschikt? De kans is dan wel erg klein om succesvol te zijn..
3. Is het mogelijk om google en yahoo tot één zoekmachine te fuseren? Word het toegestaan...zo ja, hoe zou ik dat kunnen aanpakken?

Tenslotte, weet iemand een goed boek/site over zoekmachines? Ik bedoel hoe het werkt en wat er allemaal bij komt kijken.

Ik zal maar gelijk vermelden dat ik een behoorlijke leek ben op dit gebied. Ik ben helemaal niet van de ict wereld (ben als laborant werkzaam). Maar ik denk dat ik een leuk concept op papier heb staan, waar ik met enige moeite (ondanks het gebrek aan kennis) wel wat van kan maken. Alvast bedankt.

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

1. Waarschijnlijk hetzelfde als met een gewone site met 100.000 bezoekers
2. Waarschijnlijk niet, maar wie niet waagt, niet wint natuurlijk
3. Hoe wil jij in vredesnaam als buitenstaander Google en Yahoo laten fuseren?! Ze hadden er zelf al moeite mee (zie berichtgeving van ongeveer een jaar geleden)

Mocht je het plan hebben om een meta-zoekmachine te maken (een zoekmachine die resultaten van andere zoeksites combineert) dan zou je nummer 5000 zijn die het probeert. ;)

Kijk voor innovaties op zoekgebied eens naar bv http://www.wolframalpha.com/

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

• BurningSheep
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-12-2024
1. Omzet van Google in 2008 was ongeveer 22 miljard dollar
2. Niet verstandig.
3. Zeker mogelijk, over de aanpak? Plan eens een vergadering met Eric Schmidt en Carol Bartz.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:16
Als je gewoon zorgt dat je klein begint, weinig kosten e.d. dan kan je best wel een zoekmachine bouwen. Je hoeft dan ook niet hetzelfde aantal bezoekers te hebben als google om winst te kunnen maken, maar je moet wel iets nieuws en unieks bieden om gebruikers naar je zoekmachine te halen, anders haal je die 100.000 bezoekers natuurlijk niet.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-09 10:12
Klein beginnen met een zoekmachine is vrijwel onmogelijk. Je zult toch moeten indexeren. Voordat je een redelijk aantal sites vaak genoeg kunt indexeren om een nuttige zoekmachine op te zetten (heb ik het nog niet eens over het ontwikkelen van goede algoritmes), ben je al heel wat servers en terabytes aan dataverkeer verder.

En dan heb je dus nog geen klant op je site gehad.

Een Meta-zoekmachine hebben we inderdaad niet meer nodig. Daar zijn er zo veel van gemaakt en hebben er zo veel gefaald dat je dat redelijk uit je hoofd kunt zetten.

Het enige dat je wel met een beperkt budget kunt opzetten is een zoekmachine die een beperkt aantal sites indexeert. Denk dan aan een specifieke doelgroep. Zo zijn er een redelijk aantal voor kinderen, die alleen de Nederlandse kindersites indexeren.

[ Voor 35% gewijzigd door Nijn op 23-09-2009 14:19 ]

Verwijderd

je kan er veel mee verdienen
je zal er niet veel mee verdienen

google, bing, yahoo en miljoenen andere zoekmachines, verzin eens echt iets origineels

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Je mag de zoekresultaten van zoekmachines niet combineren, omdat het volgens de EULA van Google niet is toegestaan om de resultaten automatisch te verwerken.

Jij wil waarschijnlijk het beste van meerdere zoekmachines combineren, maar dat mag dus niet. :)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Zoals altijd, de eerste met een goed idee verdient massas geld, degenen die later op de kar springen minder en minder. (lijkt wel een pyramide spel :p )

Er zijn natuurlijk uitzonderingen maar die zijn meestal in een niche begonnen waar de grote jongens nog niet aan gedacht hadden.

Je kan het altijd proberen maar hoe meer je denkt/hoopt te gaan verdienen hoe minder het zal zijn, hij die hoopt verliest van het begin :)

Edit:
Als je bv een goed idee hebt wat nog niet aanwezig is in een zoekmachine zou ik hier eerder mee naar bv google of ms stappen, dan heb je een wereldspeler achter je staan.
Wel alles laten vastleggen voordat je contact opneemt natuurlijk :)

[ Voor 22% gewijzigd door Graviton12 op 23-09-2009 14:23 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je kan er veel mee verdienen inderdaad, het is niet voor niks dat Microsoft die strijd niet opgeeft en ook een stukje van de markt wil hebben.
\Maar wat X.ExceL zegt, je zal er niet veel mee verdienen. Dan zal je toch iets anders moeten verzinnen. Zo'n startpagina zoals nu ook op steeds meer telefoons komt zou wel kunnen werken. Zeker als je hem voor verschillende platforms maakt (computer/PDA/GSM/NMT/XBox enz) met dezelfde content.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:07

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Tsja, probeer maar eens onder de grote jongens uit te komen. Ik ben zelf werkzaam bij Q-go (http://www.q-go.nl en bijv: http://www.cmswire.com/cm...e-into-web-cms-004843.php). Wij zijn al andersdan Google met zoekmachines omdat we ons:

A ) Enkel op de website begeven van klanten (en dus niet een standalone functie ala Google hebben)
B ) Wij op basis van Natuurlijke taal zoekoplossingen bieden (zoeken in eigen woorden en vragen ipv alleen met keywords.

Tot nu toe is het gewoon erg lastig onder het credo van Google uit te komen; alles wordt vergeleken met Google. En hoewel we enkele grote klanten hebben (KLM, alle NL banken (behalve Rabobank), ANWB, Verzekeringsmaatschappijen enz) is het nu niet zo dat we na 10 jaar een wereldbedrijf hebben er echt enorme winsten maken. Zoekmachines vragen veel tijd geld en effort. Het simpel combineren van al bestaande technieken is niet alleen verboden, maar iedere jan piet kan dat doen. Ik denk dus zeker dat als je klein wilt beginnen, het een hele tijd gaat duren voordat je er iets mee gaat bereiken.

Net als die gozer van Wolfram: http://www.wolframalpha.com/ Uniek, maar de resultaten zijn echt om te huilen zo slecht.

disclaimer: De site van q-go bevat een zoekmachine met onze techniek, maar deze is sinds een week onlien en in de kinderschoenen :P. Voor een goed voorbeeld van onze techniek kan je beter naar www.klm.com gaan of www.anwb.nl/verzekeringen

[ Voor 13% gewijzigd door Notna op 23-09-2009 14:36 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik wil jullie bedanken voor de feedback.
Wel een beetje teleurgesteld, in de zin dat ik niet echt gemotiveerd raak bij het lezen van de reacties...Maar dat is misschien ook beter (het kan me een hoop moeite besparen).

Eigenlijk vind ik de bekende zoekmachines erg lelijk, onoverzichtelijk, onduidelijk, soms zelfs verwarrend enz.. Ik zou dan ook graag gebruik willen maken van een zoekmachine die straight to the point is. Gewoon lekker simpel, eenvoudig en gemakkelijk in gebruik (gebruiksvriendelijk dus).

Het concept dat ik heb bedacht is visueel een verademing. Het scherm is praktisch leeg, alleen het logo/naam en een lange balk ogeveer in het midden van het scherm. Het is visueel ook nog eens erg aantrekkelijk om naar te kijken en mocht het ooit werken zou ik het zelf als startpagina gebruiken. Goed dan, de lange balk herbergt alle zoekfuncties. Normaal gesproken moet je bij google links en rechts wezen, erg onhandig allemaal. Als je bijvoorbeeld op video wil zoeken krijg je ineens een container aan videos op je scherm. Nee dank je, voor zoiets hebben we gewoon youtube denk ik dan...Ik kan natuurlijk niet al te veel kwijt over het ontwerp maar denk vooral aan woorden als: eenvoudig, eerlijk, puur, simpel, strak enz..
Mijn doelgroep, 'mensen die uit de stad in de buitenwijken en op het platteland gaan wonen' omdat het daar zo lekker rustig is.

Als jullie dit allemaal zo horen, is het dan echt allemaal een keer gedaan? Vooral dat van die balk ben ik echt nergens tegengekomen.. (Ik ben geen enkele zoekmachine tegengekomen die met mijn concept overeenkomt, behalve misschien google zoals het lang geleden eruit zag..)

Verwijderd

Een zoekmachine valt of staat met de kwaliteit van de zoekresultaten: komen mensen uit bij wat ze zoeken. Anders geven ze het na een paar keer wel op. Ik kan je zeggen dat dat niet bepaald makkelijk te realiseren is. Een gemiddeld zoekwoord komt tegenwoordig wel in miljoenen websites voor. Hoe zorg jij er voor dat jouw zoekmachine uit die miljoenen (!) websites met dat woord de pagina's weet te presenteren waarnaar de gebruiker op zoek is.

Het kan zeker wel kijk naar Google, die is ook op een zolder begonnen - maar zonder echt briljante ingeving denk ik niet dat je ver komt.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2009 20:15 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Graviton12 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 14:22:
Zoals altijd, de eerste met een goed idee verdient massas geld, degenen die later op de kar springen minder en minder. (lijkt wel een pyramide spel :p )
[..]
Dat is allang niet meer zo.

Carstoppen kwam, en daarna volgde cartracks, met een veel groter budget om dingen grootst aan te pakken. Het idee blijft bij carstoppen, maar het geld gaat naar mijn idee toch echt richting cartracks.

Zie maar eens een bonk geld te scoren bij een bank. Dan moet je wel een budget hebben voor een goed marktonderzoek, en zeker niet op GoT.

Als jij al hier komt vragen hoe of wat, dan heb je dus al niet eens een goed idee. En een paar ton op de bank voor investering heb je denk ik ook niet.

Idee'en hebben is leuk, maar uitvoeren is totaal andere koek.

Daarbij heeft het wel even geduurd eer dat Google's Sitemaps werd ondersteund door Yahoo & Microsoft. Die laatste 2 doen het overigens nogsteeds bar en bar slecht (mijn ervaring). En jij hebt het over fuseren? 8)7

* RaZ snapt weinig nut van dit topic... Als wij dat wisten, waren we allen al rijk >:) En tjah.. Femme heeft natuurlijk de GoT Search he.... :P

Ey!! Macarena \o/

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-09 14:54

r0b

Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2009 @ 19:59:
Het concept dat ik heb bedacht is visueel een verademing. Het scherm is praktisch leeg, alleen het logo/naam en een lange balk ogeveer in het midden van het scherm.
Het is visueel ook nog eens erg aantrekkelijk om naar te kijken en mocht het ooit werken zou ik het zelf als startpagina gebruiken. Goed dan, de lange balk herbergt alle zoekfuncties.
Normaal gesproken moet je bij google links en rechts wezen, erg onhandig allemaal. Als je bijvoorbeeld op video wil zoeken krijg je ineens een container aan videos op je scherm. Nee dank je, voor zoiets hebben we gewoon youtube denk ik dan...Ik kan natuurlijk niet al te veel kwijt over het ontwerp maar denk vooral aan woorden als: eenvoudig, eerlijk, puur, simpel, strak enz..
Mijn doelgroep, 'mensen die uit de stad in de buitenwijken en op het platteland gaan wonen' omdat het daar zo lekker rustig is.

Als jullie dit allemaal zo horen, is het dan echt allemaal een keer gedaan? Vooral dat van die balk ben ik echt nergens tegengekomen.. (Ik ben geen enkele zoekmachine tegengekomen die met mijn concept overeenkomt, behalve misschien google zoals het lang geleden eruit zag..)
No offence, maar dat is niet echt wereldschokkend te noemen. Alles wat je noemt is layout. Geen enkele nieuwe, revolutionaire functionaliteit die de zoekwereld op z'n kop zal zetten (nu hoeft dat ook niet, maar je moet je wel onderscheiden van de 'massa' als je de site niet alleen voor Jan en z'n hond wil runnen)

Probeer eerst eens wat met http://www.google.com/cse/?v en een eigen stylesheet om de resultaten wat fijner weer te laten geven? Dat kan al een hoop schelen. :)
Sowieso is er een hele community bezig met het aanpassen van de Google layout (er is meen ik ook een Firefox plugin voor), dus echt nieuw is dat niet te noemen.

"Als je bijvoorbeeld op video wil zoeken krijg je ineens een container aan videos op je scherm"
Hoe wil je videos anders weergeven dan in een grid :?
RaZ schreef op woensdag 23 september 2009 @ 20:10:
[...]
En jij hebt het over fuseren? 8)7
Als ik het goed lees bedoelt hij alleen het combineren van de resultaten van Bing / Yoohoo en Google en daar iets mee doen.
(Wat opzich wel iets is dat andere meta-engines nu volgens mij niet doen; ranking vergelijking tussen diverse search engines en zo de ranking in je eigen systeem bepalen? Anyway, ik dwaal af en dat mag natuurlijk van de EULA niet..)

[ Voor 10% gewijzigd door r0b op 23-09-2009 20:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oké, dan maar niet fuseren of helemaal eigenhandig opbouwen.

Is het dan wel mogelijk om google te integreren? Dus dat de zoekresultaten van google zijn maar zonder dat het google-logo (of wat dan ook) zichtbaar is?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

CodeCaster schreef op woensdag 23 september 2009 @ 14:22:
Je mag de zoekresultaten van zoekmachines niet combineren, omdat het volgens de EULA van Google niet is toegestaan om de resultaten automatisch te verwerken.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• r0b

r0b

Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2009 @ 20:18:
Dus dat de zoekresultaten van google zijn maar zonder dat het google-logo (of wat dan ook) zichtbaar is?
/me kucht
r0b schreef op woensdag 23 september 2009 @ 20:16:
[...]
Probeer eerst eens wat met http://www.google.com/cse/?v en een eigen stylesheet om de resultaten wat fijner weer te laten geven? Dat kan al een hoop schelen. :)
Alhoewel dit meer voor het doorzoeken van je eigen site is, maar daar valt vast wel een mouw aan te passen.

[ Voor 35% gewijzigd door r0b op 23-09-2009 20:23 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Maar je wil dus niet een zoekmachine maken, maar eerder zoekmachines gebruiken, a-la: vinden.nl/zoeken.nl/ilse.nl

Dat heet een meta-zoekmachine. Ze gebruiken de results van diverse echte zoekmachines. Kan jij ook doen. Maar je zal altijd de credits moeten vermelden, "gevonden via".

Je kan Google natuurlijk gewoon kopen, en dan zet je je eigen logo erbij. :P

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
r0b schreef op woensdag 23 september 2009 @ 20:16:
[...]

"Als je bijvoorbeeld op video wil zoeken krijg je ineens een container aan videos op je scherm"
Hoe wil je videos anders weergeven dan in een grid :?
Ik bedoel als ik eerst aangeef/klik op videos te willen zoeken (dus nog vóórdat het zoek-onderwerp is ingevoerd).

[...]
Als ik het goed lees bedoelt hij alleen het combineren van de resultaten van Bing / Yoohoo en Google en daar iets mee doen.
(Wat opzich wel iets is dat andere meta-engines nu volgens mij niet doen; ranking vergelijking tussen diverse search engines en zo de ranking in je eigen systeem bepalen? Anyway, ik dwaal af..)
Ja, dat dus, is dat mogelijk?

• warp
  • Niet online
Graviton12 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 14:22:
Alleen is dit geen wet van Meden en Perzen. Ooit van AltaVista gehoord bijvoorbeeld? Dat was dè zoekmachine (lang voor Google uberhaupt bestond). :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp nu dat als ik van zoekmachines gebruik wil maken ik altijd via de zoekresultaten naar de echte zoekmachine moet verwijzen. Dan heb ik nog twee vraagjes:

Google heeft een hoop adverteerders. Zou ik via mijn zoekmachine indirect dáár aan kunnen verdienen? Loont het de moeite? Aan hoeveel bezoekers/kliks moet ik dan ongeveer denken? Moet ik denken aan 0,00000000001 cent per klik of valt het wel mee?

Hoe kan ik google gebruiken zoals metacrawler dat doet?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2009 20:44 ]

• r0b

r0b

Ads doe je erbij, daar lanceer je een site niet mee. Althans, dat is de stelregel die ik hanteer.
Heb jij ads op Google gezien toen ze net begonnen?

In ieder geval; nee, daar kan jij niets aan verdienen, tenzij jij zo groot wordt dat een gesprek kan gaan voeren om als partner mee te doen in de ads (of je moet gewoon zelf Google Ads weer gaan geven, ook een beetje zoals MetaCrawler)

Wbt meta-zoekmachines; alles is mogelijk, of het mag volgens de EULA - en als je officieel wil worden kan je die maar beter volgen - is echter een tweede vraag.

[ Voor 8% gewijzigd door r0b op 23-09-2009 20:46 ]

• Compuhair
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-09 10:04
warp schreef op woensdag 23 september 2009 @ 20:27:

Alleen is dit geen wet van Meden en Perzen. Ooit van AltaVista gehoord bijvoorbeeld? Dat was dè zoekmachine (lang voor Google uberhaupt bestond). :P
Is daar nog een verhaal of docu over? Ik ben wel benieuwd naar de ondergang van AltaVista en de opkomst van Google, hoe dat in zijn werk ging.

[ Voor 3% gewijzigd door Compuhair op 23-09-2009 20:48 ]

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-09 13:44

Eijkb

Zo.

Wat je precies met je balk bedoelt snap ik niet. Google is bij mij (klassieke pagina, niet ingelogd) nog steeds een logo en zoekbalk? Er staan weliswaar nog wat linkjes maar niet storend.

Mbt video's, tja.. je moet dan naar een ander schermpje met inderdaad een wat drukkere layout maar als ik binnen video's zoek wil ik graag meteen een preview zien. En daarom is deze layout wel handig. Overigens wil ik je nog wel een indexering zien maken voor video's als je de data van google niet mag gebruiken. Dat is even andere koek dan tekst.

Ik denk, zonder knowhow, het idee zoekmachine (de backend) niet levensvatbaar is. Eenvoudiger en sneller winstgevend indien er vraag naar is, is een startpagina met redactionele inhoud. Maar goed, die zijn er ook al -tig.

.

• warp
  • Niet online
Compuhair schreef op woensdag 23 september 2009 @ 20:48:
Is daar nog een verhaal of docu over? Ik ben wel benieuwd naar de ondergang van AltaVista en de opkomst van Google, hoe dat in zijn werk ging.
Wiki heeft een (zeer beknopt, maar wel correct) stukje: Wikipedia: AltaVista

• Compuhair
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-09 10:04
warp schreef op woensdag 23 september 2009 @ 20:58:
[...]

Wiki heeft een (zeer beknopt, maar wel correct) stukje: Wikipedia: AltaVista
Thanks. Had al ff gezocht maar weinig gevonden. Kunnen best interessante verhalen zijn over AltaVista, Netscape. En ik kijk nu even op GeoCities.com ... die gaat ook sluiten eind dit jaar. Daar bouwde ik nog mijn eerste homepage op.

• Free rider
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-08 23:52
Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2009 @ 13:57:
1. Wat kan je met een 'succesvolle' zoekmachine verdienen? (Laten we zeggen 100.000 bezoekers per dag.)
2. Is het uberhaupt verstandig om een zoekmachine te maken als de concurrentie (google,yahoo) over veel meer ervaring/data beschikt? De kans is dan wel erg klein om succesvol te zijn..
3. Is het mogelijk om google en yahoo tot één zoekmachine te fuseren? Word het toegestaan...zo ja, hoe zou ik dat kunnen aanpakken?

Tenslotte, weet iemand een goed boek/site over zoekmachines? Ik bedoel hoe het werkt en wat er allemaal bij komt kijken.

Ik zal maar gelijk vermelden dat ik een behoorlijke leek ben op dit gebied. Ik ben helemaal niet van de ict wereld (ben als laborant werkzaam). Maar ik denk dat ik een leuk concept op papier heb staan, waar ik met enige moeite (ondanks het gebrek aan kennis) wel wat van kan maken. Alvast bedankt.
1. De wereldmarkt is meer dan US$ 100.000.000.000 waard. Dat wil zeggen, in 2007 was 1% van die markt 1 miljard dollar waard, zie http://dondodge.typepad.c...7/05/why_1_of_search.html. Zoek ook naar publicaties van het bedrijf "comscore".
2. Concurrenten investeren miljarden om succesvol te zijn. Kan jij als leek ook miljarden regelen, dan kan je ook overwegen om iets anders op te zetten.
3. Je dient contact met ze op te nemen, en te vragen wat het kost om die resultaten over te nemen. Het gebeurt wel, Yahoo heeft zijn zoekmachines aan externe partijen gelicenseerd (ik meen dat Ilse een licentienemer is).

Wil je daadwerkelijk iets succesvols in die hoek beginnen, dan moet je zoeken in niche markten. Een Nederlandse, Chinese, Russische of Japanse zoekmachine zal niet meer lukken, een Friese of Limburgse zoekmachine... dan heb je niet veel concurrentie.
Of kijk naar onderwerp-zoekmachines, bijvoorbeeld:
- advocatuur, recht, bestuurlijke zaken enz.
- zorg, geneeskunde, medische zaken enz.
- sport
- vakantie / vrije tijd
- enz.enz. Het moet iets zijn waar bestaande zoekmachines tekortschieten.
Verduidelijking: Als je 'arbeid' invoert in het eerste voorbeeld krijg je links over arbeidsrecht, jurisprudentie over ontslag enz.enz. Je krijgt niets over het natuurlkundige begrip arbeid, geen geschiedenis van arbeid, enz.
De inspiratie komt van sites die torrents indexeren - daar is vraag naar, en de generieke sites schieten kennelijk tekort.

Succes!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2009 @ 20:39:
Ik begrijp nu dat als ik van zoekmachines gebruik wil maken ik altijd via de zoekresultaten naar de echte zoekmachine moet verwijzen. Dan heb ik nog twee vraagjes:

Google heeft een hoop adverteerders. Zou ik via mijn zoekmachine indirect dáár aan kunnen verdienen? Loont het de moeite? Aan hoeveel bezoekers/kliks moet ik dan ongeveer denken? Moet ik denken aan 0,00000000001 cent per klik of valt het wel mee?
Wat is het nu echt dat je wil? Je zegt hierboven een leuk concept op papier te hebben staan, maar je ideeën lijken vooral te bestaan uit steeds veranderende toepassingen van de zoekmachines van anderen. Hoe verwacht je überhaupt meer dan een zakcentje daaraan te kunnen verdienen? En belangrijker nog: waarom wil je dat als je duidelijk geen kaas gegeten hebt van de markt waarin je je wil begeven? Dat kan (bijna) alleen maar in tranen eindigen.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2009 @ 20:23:
[...]

Ik bedoel als ik eerst aangeef/klik op videos te willen zoeken (dus nog vóórdat het zoek-onderwerp is ingevoerd).
Dat is bij Google toch ook zo? Of bedoel je dat nou net?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-09 09:25
RaZ schreef op woensdag 23 september 2009 @ 20:21:

Je kan Google natuurlijk gewoon kopen, en dan zet je je eigen logo erbij. :P
Tweakers die mee willen lappen? Allemaal een paar euro in de hoge hoed gooien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Roel, hoe goed heb je hierover nagedacht? Wat voor ervaring/achtergrond heb je precies? Het lijkt er namelijk op dat jij 0,0 begrijpt van de markt die jij wilt veroveren met jouw uitermate simpel idee.
Welke zoekmachines ken jij allemaal en heb je uitgetest?

Dit komt misschien hard over, maar dit is wel een van de domste topics die ik ooit heb gezien.

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2009 @ 20:39:

Google heeft een hoop adverteerders. Zou ik via mijn zoekmachine indirect dáár aan kunnen verdienen?
Ja. Lees ;s wat over adwords en over banner leveranciers.
Loont het de moeite? Aan hoeveel bezoekers/kliks moet ik dan ongeveer denken? Moet ik denken aan 0,00000000001 cent per klik of valt het wel mee?

Hoe kan ik google gebruiken zoals metacrawler dat doet?
Ik vind het bestaansrecht van meta search engines op z'n zachtst gezegd vrij discutabel. Ze voegen weinig toe en vaak zijn ze stukken trager dan de bronnen waar ze de info vandaan halen.

Enige interessante innovatie op zoekgebied van de laatst tijd vind ik Aardvark (www.vark.com) maar voordat die rendabel zijn kan ook nog wel evne duren.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoopp17
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-02-2017
Wil je een beetje resultaat boeken met een zoekmachine zul je toch het hele web moeten indexeren , en daar zijn heel veel servers voor nodig, of een licentie nemen bij een bestaande zoekmachine in beide gevallen heb je een behoorlijk startkapitaal nodig
Pagina: 1