Desktop PC met Thin Client OS oid?

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 302243

Topicstarter
Hallo,

Hier op mijn stage bedrijf hebben we een stuk of wat oude PC's staan.
We zouden graag van deze PC's Citrix Clients willen maken. Nou start Windows veel te traag op. We zouden graag iets willen hebben wat snel op zou kunnen starten.
Ik heb al veel op google zitten te zoeken. ThinStation zou het moeten kunnen, alleen ik heb geen idee hoe ik dit kan installeren.

Alvast bedankt!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:22

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Welke versie van Windows draai je? Er zit een verschil met opstarten tussen Windows 98, XP, Vista of 7 ;)
Verder heb je (imo) een karige startpost. Wat voor machines zijn het, wat zijn de specs en wat is langzaam met opstarten?

[ Voor 36% gewijzigd door Outerspace op 23-09-2009 13:55 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Topicstarter
Outerspace schreef op woensdag 23 september 2009 @ 13:54:
Welke versie van Windows draai je? Er zit een verschil met opstarten tussen Windows 98, XP, Vista of 7 ;)
Windows XP op P4 2.6-2.8 GHz machine's, met 512mb tot 1gb ram (machine verschillend)

Ze starten nu binnen een minuut op, maar we hopen op iets wat ongeveer (mag wel wat trager zijn) op zou kunnen starten als een normale thin client. Er hoeft verder ook helemaal niks op te draaien, alleen een client van citrix.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 302243 op 23-09-2009 13:56 ]

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Define "oude pc's".

Je kunt overwegen om een flash disk ipv een harddisk er in te zetten.
Een andere optie is Linux, Thin Station zal dat wellicht ook zijn. Enige kennis is dan wel handig ;)
Het gaat eigenlijk alleen om snel starten denk ik aangezien je ICA sessie afhankelijk is van je netwerk en server configs.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Anoniem: 223102

Kijk eens naar Igel's Universal Desktop

Topicstarter
sh4d0wman schreef op woensdag 23 september 2009 @ 13:57:
Define "oude pc's".

Je kunt overwegen om een flash disk ipv een harddisk er in te zetten.
Een andere optie is Linux, Thin Station zal dat wellicht ook zijn. Enige kennis is dan wel handig ;)
Het gaat eigenlijk alleen om snel starten denk ik aangezien je ICA sessie afhankelijk is van je netwerk en server configs.
Linux is inderdaad ook een optie, ik zal zoeken naar een leuke variant hier voor. Bedankt iig :)
Dit ziet er ook intressant uit. Ik ben hem meteen aan het downloaden, en ga hem zometeen uit proberen!
Bedankt!

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 302243 op 23-09-2009 14:00 ]

Topicstarter
Ik heb het geinstalleerd. Maar kan nergens de resolutie veranderen en ook geen citrix ICA client vinden?
Pagina: 1