Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Office activatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een somewhat 'raar' probleem. Voor een klant van mij heb ik een systeem in elkaar gebouwd en daarbij een OEM versie van Office 2007 besteld.
Deze OEM is alleen te activeren op een Office Ready systeem. Echter, heb ik de middelen nu niet om er een office ready pc van te maken. Dus geen office momenteel.

Mijn vraag is, is het mogelijk deze sleutel te gebruiken op een Iso. van Office. Dus in feite een "Illegale" office. Op deze manier kan mijn klant gebruik maken van office.. lijkt me niet illegaal. Mocht dit niet mogen zouden jullie dan andere opties weten dit probleem op te lossen?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wat is een Office Ready systeem? :?

Anyway, wat je vraagt is of je de licentievoorwaarden kunt ontduiken. De OEM versie is waarschijnlijk goedkoper en komt daarom met beperkingen, die je nu wilt ontwijken? Als het een klant is, waarom niet de officiele versie genomen?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-11 14:20

Tags NL

Harmful or Harmless?

Weet niet of dit licentietechnisch allemaal kan, heb je ook op de Microsoft site gekeken of de helpdesk van Microsoft gebeld?

https://powershellisfun.com

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Bij Microsoft is ook officieel een Trial te downloaden. Misschien dat dat helpt.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Tsja, kan klant ook paar honderd euro korting geven en openoffice installeren, toch? werkt identiek aan office 2000.

Copy.com

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

sariel schreef op woensdag 23 september 2009 @ 13:23:
Tsja, kan klant ook paar honderd euro korting geven en openoffice installeren, toch? werkt identiek aan office 2000.
Dat is tot op zeker hoogte misschien waar, maar mensen zijn gewoon Office gewend en bovendien ben ik nog geen mail client tegengekomen die gelijkwaardig is aan Microsoft Outlook.

Verwijderd

Topicstarter
Nou dat is het punt een beetje. Op een office trial kan je geen OEM versie activeren. Alleen een retail versie. Ik vind dat echt hopeloos omslachtig.
Omdat Microsoft de piraterij wil tegengaan hebben ze een systeem bedacht waarbij een computerbouwer een OPK levert op de pc. Een soort masterkit. Hiermee installeert hij of zij een soort proef versie van Office. Je kan dan een key aanschaffen om deze te activeren.

Nu zit ik dus alleen met een key... Het is gewoon een officiele versie.

Verwijderd

Je kunt met een illegale office cd office installeren maar dan moet je wel jouw key gebruiken tijdens installatie. Dat is niet verboden volgens MS. Als je maar betaald hebt voor een officiele licentie dan maakt het niet uit vanaf welk medium je office installeerd

• CHeff
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-11 23:47

CHeff

Allemaal gekkigheid

Je kunt heel simpel de "backup" downloaden op http://www.microsoft.com/office/backup/ en die gebruiken om Office te installeren

Verwijderd

Topicstarter
Oke en dat is echt 100% zeker werkend?

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2009 @ 14:33:
Oke en dat is echt 100% zeker werkend?
Dat kan je toch proberen? Als het werkt, dan werkt het.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb de key nog verzegeld.. Dan kan ik hem nog terug doen. Mocht ik de zegel breken .. dan heb ik ook kans dat deze in zn geheel niet meer teruggestuurd kan worden e.d. Dus ik ben een beetje huiverig voor 'testjes'

• CHeff
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-11 23:47

CHeff

Allemaal gekkigheid

Afgelopen weekend werkte het nog. :>

Had zelf ook een OEM licentie aangeschaft bij een nieuwe PC. PC natuurlijk meteen voorzien van een verse installatie. Alleen na afloop bedacht ik me dat mijn Office Ready PC niet zo ready meer was :P

Verwijderd

Jep ik heb het pas ook nog met een illegale CD en legale key geïnstaleerd. Werkt prima, geen foutmeldingen gehad.

Verwijderd

Topicstarter
Nou Cheff... Als dat werkt idd met dat backup systeem heb je een erg b lije jongen van me gemaakt! Ik ga dat maar een poging geven.

Verwijderd

Topicstarter
Gozer ik ben je super erkentelijk! Dank voor je hulp het heeft gewerkt en spaart weer 240 euro uit!

Ik zou zeggen.. Topic close

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

Dit staat ook gewoon op het licentie die je aanschaft

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Inderdaad. Dit staat gewoon letterlijk op het karton wat je krijgt bij de licentie!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Btw, een Office is pas 'illegaal' als je hem gebruikt zonder dat je er een licentie voor hebt. Dus zolang jij die licentie in de kast heb liggen kan je ook gewoon een gedownloade Office installeren en gebruiken.

Dat stickertje met de licentiesleutel is je licentie, die activatie is er alleen om het moeilijker te maken om Office te gebruiken zonder licentie.

[ Voor 26% gewijzigd door fsfikke op 26-09-2009 22:42 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Pagina: 1