[Java] kan niet deployen @ Glassfish @ VMWare

Pagina: 1
Acties:

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:23
Geachte Tweakers,

Een Webservice applicatie wil ik graag deployen op een VMWare met daarop GlassFish. Heb eerst geprutst met een standalone installatie van Glassfish maar draai nu tijdelijk even Netbeans i.c. Glassfish (X getunneld via putty omdat er geen grafische schil geinstalleerd is @ Vmware image), vertelt me zo nu en dan net even wat meer. De admin schil kan ik prima benaderen (via poort 4848) hoewel het inloggen eeuwen duurde met de standalone glassfish. Heb dezelfde installatie ook gedaan op een standalone machine. Beide toegevoegd onder servers @ tabblad services van Netbeans. Naar de standalone kan ik prima deployen... naar de Vmware echter niet.
C:\workspaceNetbeans\project\nbproject\build-impl.xml:571: Deployment error:
Starting of server GlassFish@Vmware is not supported. Please, start the server manually
Echter, alles is al gestart en ook toegankelijk via de webinterface.
Heb nog poort 8080 veranderd naar 9090 in de domain.xml maar dat mocht ook niet baten....

Iemand hier ervaring mee?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Applicatieservers op een VMware image zou gewoon moeten werken lijkt me. Heb zelf verschillende keren PeopleSoft in een VM gemaakt (meestal Tuxedo, maar ook OAS) en dat ging prima.

Ik denk dat er ergens een probleempje zit in de netwerkverbinding. Heb je de zaak gebridged staan of via NAT? Ik gok via NAT. Zet het ding eens op bridged modus, dikke kans dat ie dan ineens wel wil (dan zie je namelijk gewoon een extra machine in je netwerk, ipv op het zelfde IP) :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Red devil
The Eagle schreef op woensdag 23 september 2009 @ 13:09:
Applicatieservers op een VMware image zou gewoon moeten werken lijkt me. Heb zelf verschillende keren PeopleSoft in een VM gemaakt (meestal Tuxedo, maar ook OAS) en dat ging prima.

Ik denk dat er ergens een probleempje zit in de netwerkverbinding. Heb je de zaak gebridged staan of via NAT? Ik gok via NAT. Zet het ding eens op bridged modus, dikke kans dat ie dan ineens wel wil (dan zie je namelijk gewoon een extra machine in je netwerk, ipv op het zelfde IP) :)
Hoi, volgens de beheerder van de machine staat alles op bridged.... ik vind het zo raar dat de webinterface wel goed werkt maar een refresh binnen netbeans niet..

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:28
Je draait glassfish en netbeans op dezelfde VM image? Je kunt geloof ik niet vanuit netbeans naar een remote glassfish server deployen. Als je handmatig deployed op de glassfish server, werkt het dan wel?

...

• Red devil
IceM schreef op woensdag 23 september 2009 @ 13:28:
Je draait glassfish en netbeans op dezelfde VM image? Je kunt geloof ik niet vanuit netbeans naar een remote glassfish server deployen. Als je handmatig deployed op de glassfish server, werkt het dan wel?
Eerst draaide ik alleen glassfish (omdat dat uiteindelijk toch moet gebeuren) maar omdat het niet goed werkte, toen overgegaan naar netbeans. Maar deployen naar remote server wil prima, je kunt gewoon de server selecteren uit een lijstje. Handmatig nog niet gedeployed, ga nu testen of het werkt of de vmimage op mijn eigen pc werkt.

• Red devil
Red devil schreef op woensdag 23 september 2009 @ 13:55:
[...]

Eerst draaide ik alleen glassfish (omdat dat uiteindelijk toch moet gebeuren) maar omdat het niet goed werkte, toen overgegaan naar netbeans. Maar deployen naar remote server wil prima, je kunt gewoon de server selecteren uit een lijstje. Handmatig nog niet gedeployed, ga nu testen of het werkt of de vmimage op mijn eigen pc werkt.
Heb dezelfde Image nu @ mijn computer opgestart via Vmware, voorzien van Java en Netbeans + glassfish en dit werkt goed.... misschien dan toch de netwerkverbinding... alleen snap ik niet hoe dat kan, een tracert laat zien dat er niks tussen zit..

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Windows firewall die dwarsligt op host / guest?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Red devil
The Eagle schreef op woensdag 23 september 2009 @ 14:43:
Windows firewall die dwarsligt op host / guest?
Firewall is uit en het lukt wel met een standalone machine die glassfish draait.. net wat poortjes getest, die leken ok.. wat een gedoe!

• Red devil
Blegh opgelost:
/proc/sys/kernel/hostname stond niet goed, Glassfish luisterde daarom @ verkeerde adres. Raar dat de web interface wel goed werd gestart? Iig case closed!
Pagina: 1