TV, Xbox & PC, waarmee het geluid weergeven?

Pagina: 1
Acties:

• TNN
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-01-2015
Hoi,

Ik ben nogal een sukkel in geluid en dergelijken dus ik vraag het hier maar.

Ik heb een:
TV : Philips 32PFL3403/12
XBOX : 360 met HDMI
Computer.

Nou wil ik over alle 3 deze apparaten een 5.1 geluid.
Ik heb een budget van 300 euro.

Nou vraag ik me af hoe ik dit het beste aan kan sluiten.
Een home-cinema set?
Een computerset? (bij voorkeur de Logitech Z5500)
Een samengestelde set met een receiver e.d. (waar ik nul verstand van heb.)

Alvast bedankt.

[EDIT]

Omdat van mij verwacht werd wat meer informatie te geven (wat ook wel logisch is nu ik het nog is zo terug las) geef ik hierbij een Update.

Ik kijk nouwelijks films dus daar ben ik de set niet voor nodig.
Ik luister, op mijn computer, heel veel muziek en op de xbox gaat het vooral om (race)spellen.
Verder heb ik op mijn tv geen uitgangen (wat ik heel raar vind) waardoor ik waarschijnlijk het geluid daar niet op aan kan sluiten.
Ik heb momenteel de Logitech G51. Deze doet het wel over de tv omdat op de bass van de set een AUX-aansluiting zit. hier heb ik 2 cinch-kabels in, en die gaan naar de hoofdtelefooningang van mn tv.
Dit geeft een erg slechte kwaliteit geluid, maar ik hoef nu verder geen kabels naar mijn xbox te hebben omdat het geluid via de hoofdtelefoonuitgang gaat.

Ik vrees dus, dat het helaas niet gaat lukken om met een nieuwe set het geluid over mn tv te krijgen.

Ik hoop dat het zo allemaal wat duidelijker wordt.

[ Voor 50% gewijzigd door TNN op 23-09-2009 13:52 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:38

FeaR

In GoT we trust

Voor €300,- kom je toch al snel bij de Z-5500 uit.

Een standaard home cinema set in dat budget levert naar mijn ervaring niet de "kwaliteit" van de Logitech Z-5500, dus dat zou zonde zijn om daar dan geld aan uit te geven. Plus in dat budget is het nog maar de vraag of een set in die prijsklasse wel het aantal digitale/analoge uitgangen heeft om alle apparatuur met de set te verbinden. Veelal zitten er op de goedkopere sets alleen een paar analoge ingangen.

Een samengestelde set haalt dit budget niet. Een losse receiver zit veelal op €100,-. Dan houdt je nog €200,- over voor 5 speakers, een subwoofer en bekabeling. Dit redt je simpelweg gewoon niet. Samengestelde sets worden naar mijn inziens pas "verkrijgbaar" met een budget van minstens €500,-.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:27
Hoi TNN, welkom op GoT :w

Op GoT verwachten we wat eigen inzet. Dat betekent niet dat we je niet willen helpen bij je keuze. Maar het is nu wel erg ruim. "Ik heb x euro en dit zijn mijn eisen" is daarbij echt te weinig inzet. Als je bijv. een paar mogelijkheden op een rijtje zet en dan aangeeft waarover je twijfelt, kunnen we je beter helpen. Daarbij is het ook belangrijk waar je het voor wilt gebruiken? Muziek? Film? Of juist alleen games? Ik denk dat FeaR1986 je daarbij alvast de goede richting op helpt. Ik zal het topic open laten, maar probeer dus alvast wat meer informatie te geven :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."