Hoi,
Ik ben nogal een sukkel in geluid en dergelijken dus ik vraag het hier maar.
Ik heb een:
TV : Philips 32PFL3403/12
XBOX : 360 met HDMI
Computer.
Nou wil ik over alle 3 deze apparaten een 5.1 geluid.
Ik heb een budget van 300 euro.
Nou vraag ik me af hoe ik dit het beste aan kan sluiten.
Een home-cinema set?
Een computerset? (bij voorkeur de Logitech Z5500)
Een samengestelde set met een receiver e.d. (waar ik nul verstand van heb.)
Alvast bedankt.
[EDIT]
Omdat van mij verwacht werd wat meer informatie te geven (wat ook wel logisch is nu ik het nog is zo terug las) geef ik hierbij een Update.
Ik kijk nouwelijks films dus daar ben ik de set niet voor nodig.
Ik luister, op mijn computer, heel veel muziek en op de xbox gaat het vooral om (race)spellen.
Verder heb ik op mijn tv geen uitgangen (wat ik heel raar vind) waardoor ik waarschijnlijk het geluid daar niet op aan kan sluiten.
Ik heb momenteel de Logitech G51. Deze doet het wel over de tv omdat op de bass van de set een AUX-aansluiting zit. hier heb ik 2 cinch-kabels in, en die gaan naar de hoofdtelefooningang van mn tv.
Dit geeft een erg slechte kwaliteit geluid, maar ik hoef nu verder geen kabels naar mijn xbox te hebben omdat het geluid via de hoofdtelefoonuitgang gaat.
Ik vrees dus, dat het helaas niet gaat lukken om met een nieuwe set het geluid over mn tv te krijgen.
Ik hoop dat het zo allemaal wat duidelijker wordt.
Ik ben nogal een sukkel in geluid en dergelijken dus ik vraag het hier maar.
Ik heb een:
TV : Philips 32PFL3403/12
XBOX : 360 met HDMI
Computer.
Nou wil ik over alle 3 deze apparaten een 5.1 geluid.
Ik heb een budget van 300 euro.
Nou vraag ik me af hoe ik dit het beste aan kan sluiten.
Een home-cinema set?
Een computerset? (bij voorkeur de Logitech Z5500)
Een samengestelde set met een receiver e.d. (waar ik nul verstand van heb.)
Alvast bedankt.
[EDIT]
Omdat van mij verwacht werd wat meer informatie te geven (wat ook wel logisch is nu ik het nog is zo terug las) geef ik hierbij een Update.
Ik kijk nouwelijks films dus daar ben ik de set niet voor nodig.
Ik luister, op mijn computer, heel veel muziek en op de xbox gaat het vooral om (race)spellen.
Verder heb ik op mijn tv geen uitgangen (wat ik heel raar vind) waardoor ik waarschijnlijk het geluid daar niet op aan kan sluiten.
Ik heb momenteel de Logitech G51. Deze doet het wel over de tv omdat op de bass van de set een AUX-aansluiting zit. hier heb ik 2 cinch-kabels in, en die gaan naar de hoofdtelefooningang van mn tv.
Dit geeft een erg slechte kwaliteit geluid, maar ik hoef nu verder geen kabels naar mijn xbox te hebben omdat het geluid via de hoofdtelefoonuitgang gaat.
Ik vrees dus, dat het helaas niet gaat lukken om met een nieuwe set het geluid over mn tv te krijgen.
Ik hoop dat het zo allemaal wat duidelijker wordt.
[ Voor 50% gewijzigd door TNN op 23-09-2009 13:52 ]