Toon posts:

[Exchange2007]Foto's toevoegen bij medewerker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

We maken bij ons gebruik van een Exchange 2007 server. Op onze clients draait outlook 2003 op xp machines.

Het komt er op neer dat als we een medewerker willen toevoegen in onze Exchange management console dat we er ook een foto van de persoon aan willen toevoegen.

Nu wil ik vragen of er mensen zijn die dit voor elkaar hebben gekregen en natuurlijk Hoe ze dit voor elkaar hebben gekregen.

Zijn er bijvoorbeeld mogelijkheden om via AD een foto toe te voegen en dat deze syncht met Outlook? Of zijn er speciale programma's die hier voor kunnen zorgen?

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:34
De vraag is of je dit ook wilt? Als je je de foto in AD hangt, betekend dat het een AD object wordt. Deze moet dan ook gerepliceerd worden.
Meestal wordt dit op een intranet bij gehouden (smoelenboek). Waarbij dan de gegevens natuurlijk gewoon uit de AD gehaald worden, op de foto en eventuele extra gegeven na.

Verwijderd

Topicstarter
Laat ik het dan op een iets andere manier vertellen:

Elke gebruiker heeft een contactpersonenlijst waarin al onze medewerkers staan. Als ze vanuit hun contactpersonenlijst op een persoon klikken kunnen ze zelf een foto toevoegen. (zie plaatje hieronder)
Mijn vraag is daarom: Is dit centraal te regelen dat iedereen een contactpersonenlijst krijgt met daarin de medewerkers en hun foto.

Afbeeldingslocatie: http://img16.imageshack.us/img16/586/contactji.jpg

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:34
Wat je nu laat zien is een outlook configuratie, en heeft niets te maken met Exchange :+ .

Wat je wilt kan, maar volgens mij niet 123, maar:
  • Wat je zou kunnen doen is een Public Folder aanmaken, en daarin de contact personen zetten (met foto). iedere outlook client hierna verwijzigen voor zijn contacts naar die PF. werkt het ja, naar Blackberry, ActiveSync, Pushmail, OWA werken er niet mee.
  • Andere mogelijk is zelf iets scripten. De de contacts van 1 gebruiker (hoofd gebruiker), naar de andere copieerd.
  • 3de partij software? Maar ik zou er niet 123 zo 1 weten.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Rolfie, bedankt voor je reactie.

Het klopt dat het niet met exchange te maken heeft van wat ik laat zien.

Alleen ik wil het dus centraal regelen. Dus het liefst via Exchange/ad...

punt 1. het gaat er juist om dat Blackberry er wel mee kan/gaat werken. Want uiteindelijk wil ik dus een foto zien van de gebruiker die mij belt. :) Als ik in mijn persoonlijke contactlijst een foto toevoeg (zoals in plaatje). dan werkt het dus wel met de blackberry.

punt 2. Dat is een houtjetouwtje oplossing. Dat willen we niet.

punt 3. Dat is dus ook mijn probleem, Ik kan geen software vinden die hier een oplossing voor biedt

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

In AD bestaat er een attribute voor: http://msdn.microsoft.com.../ms676813%28VS.85%29.aspx, maar ik denk niet dat Outlook dit zal ondersteunen op het moment.

Volgens wat gegoogle zou Outlook 2010 dit wel ondersteunen, maar ik heb geen idee of dit waar is :)

Verwijderd

elevator schreef op woensdag 23 september 2009 @ 22:11:
In AD bestaat er een attribute voor: http://msdn.microsoft.com.../ms676813%28VS.85%29.aspx, maar ik denk niet dat Outlook dit zal ondersteunen op het moment.

Volgens wat gegoogle zou Outlook 2010 dit wel ondersteunen, maar ik heb geen idee of dit waar is :)
Dat klopt, outlook 2010 ondersteunt dat :)
Pagina: 1