Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Canon Pixma MP600R printer lekt inkt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,
Ik heb een Canon Pixma MP600R multifunction. Sinds een tijd sijpelt er zwarte inkt uit wanneer je print. Je ziet de inkt onder de rollers door sijpelen, zo erg is het. Hij is zo'n 2 jaar oud, ik heb de printkop eruitgehaald, schoongemaakt en alle cartridges ook schoongemaakt. We gebruiken WeCare cartridges. Na een tijdje gebeurt het weer. Heeft iemand daar wervaring mee en is daar wat aan te doen behalve "Koop maar een nieuwe printer?"
Alvast bedankt!

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Je hebt het antwoord eigenlijk zelf al gegeven. Hervulde cartridges zoals van WeCare lijken intressant omwille van het prijsverschil met originele cartridges maar de gebruikte inkt is anders van samenstelling. Hierdoor kunnen die dingen gemakkelijker gaan lekken of bij catridges waar de printkop in de cartridge gebouwd is (HP b.v) de inkt in de printkop indrogen waardoor je hem weg kan gooien. Heb bij een computerboer gewerkt waar men WeCare reseller was en je wilt niet weten hoeveel cartridges we terug kregen omdat ze lekte, het niet deden of na een week of 2 ingedroogd waren.

Wat je in deze kunt proberen is om de printer schoon te maken met b.v. keukenrol en glassex (vroeger 100-en HP printers mee schoongemaakt) en vervolgens overgaan naar originele cartridges.

[ Voor 13% gewijzigd door Xorsist op 23-09-2009 13:24 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Als je printer lekt kan het ook nog zijn dat je reinigingsreservoir (3x woordwaarde) vol is. Bij HP Deskjets heb ik dat wel eens gezien, dan kun je het schudden. Dan zit de hele onderkant van de printer vol inkt.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Dat reinigingsreservoir is nog wel schoon te maken (zit meestal een spons achtig iets in) maar dan moet je wel heel de printer uit elkaar halen, iets wat bij sommige modellen een ware hel kan zijn.