• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 22:00
.

[ Voor 106% gewijzigd door SaphuA op 01-02-2022 17:07 ]

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-10 19:33
Als je verlengt, gaat je verlenging in op de eerste dag nadat je huidige contract verlopen is. Ook eventuele extra diensten (zoals Eindeloos Online) gaan dan in.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Tip; stap over ... je vind ALTIJD een betere deal als je een nieuwe klant wordt bij een ander netwerk
(tenzij je bij t-mobile belt)

Als de verkoper in de winkel via MOL jouw contract omzet, kan dat op verzoek per direct gebeuren (mits in voordeel van de kpn uiteraard)

[ Voor 34% gewijzigd door himlims_ op 23-09-2009 12:24 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Buiten dat. Ik kwam er net achter dat nieuwe klanten bij HI een HTC-toestel gratis krijgen, en ik als jarenlange klant voor hetzelfde abonnement 110 euro voor het toestel moet betalen 8)7

Willen ze hun bestaande klanten niet houden ofzo?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:11
@Binnetie
Mijn ervaring is (ik heb ook mijn contract verlengt) dat je nieuwe abonnement eigenschappen wel ingaan voor je contract afloopt. Dit is wel zo wanneer je nieuwe contract een duurder abonnement is in elk geval.

@Gunner
Je ziet dat steeds meer, blijkbaar leveren nieuwe klanten toch meer op dan bestaande klanten. maar waarom ze de bestaande klanten dan minder bieden dan nieuwe vind ik wel vreemd. Overigens als het goed bevalt blijf je vaak toch wel bij dezelfde provider.

@Saphua
Mijn ervaring is dat je eindeloos online prima kan aanvragen met je nieuwe abonnement. Bij mij ging die 2 dagen in nadat ik mijn bestelbevestiging + telefoon had ontvangen.
Je kan eindeloos online ook via internet en ws op je huidige abonnement afsluiten.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

wil je persee bij kpn blijven, en wel de maximum korting? dan moet jij je nummer eerst na prepaid zetten, en daarna terug porteren naar kpn

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:05
Je verlengde contract, met eventuele extra's als Eindeloos Online of andere bundels, gaan direct in. Als je een bestelling telefonisch of via internet doet is de ingangsdatum meestal rond de dag dat het geleverd wordt, als je in de winkel verlengd (en het toestel direct meeneemt) kan het nog hooguit 1 dag duren, maar in de meeste gevallen binnen een paar uur.

Wat ze op de site waarschijnlijk bedoelen is dat je de resterende maanden van je huidige contract ook nog moet uitzitten (zoals jij zelf ook al aangeeft met 4 maaden). Stel dat er nog 3 maanden zijn voordat ie eigenlijk afloopt en je verlengt met twee jaar, dan wordt het 2 jaar + 3 maanden. Anders kan je totale contractsduur met iedere verlenging 1-4 maanden korter worden :)

Overigens: er wordt nooit in volledige maanden gerekend. Dus verleng je één dag na 4 maanden vóór einddatum van je contract, dan verleng je met 1 of 2 jaar + 3 maanden. Is het precies op de dag van 3 maanden vóór einddatum van je contract, dan is het 3 maanden, en is het één dag na 3 maanden vóór einddatum van je contract dan is het 2 maanden, enzvoorts.
Binnetie schreef op woensdag 23 september 2009 @ 12:16:
Als je verlengt, gaat je verlenging in op de eerste dag nadat je huidige contract verlopen is. Ook eventuele extra diensten (zoals Eindeloos Online) gaan dan in.
*zucht*. Ik verbaas me iedere keer weer over het feit hoe mensen toch aan die onzin komen?
himlims_ schreef op woensdag 23 september 2009 @ 13:25:
wil je persee bij kpn blijven, en wel de maximum korting? dan moet jij je nummer eerst na prepaid zetten, en daarna terug porteren naar kpn
Dat hoeft niet per definitie de maximum korting te zijn, verschilt namelijk per abonnement/klant.

[ Voor 12% gewijzigd door jelle. op 23-09-2009 13:59 ]

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

@jelle.; de kortinstructuur die kpn hanthaafd kan hoger uitvallen > maar dan naai je jezelf een oor aan.
Ik heb 6 jr van die mobieltjes verkocht, ik weet dondersgoed hoe die markt in elkaar steekt.
Wedden dat er altijd een beter aanbieding te vinden is dan verlengen? Tenzij je > 300euro belt in de maand.

Binnetie in "[Hi] Contract verlengen"
@jelle.;dat klopt wel; een verlenging gaat pas lopen na verstrijken van contract termijn. Tenzij je daar zelf om vraagt of het eerder kan (internet enzo) ... mits het in voordeel is van de KPN
Enige uitzondering op die regel is/was Orange, maar dat is overgenomen door t-mobile, dus gaat niet meer op. Vodafone doet het ook, mits aangevraagd bij de retail service (per fax)

weet niet waar jij al jouw informatie vandaag hebt, maar klopt niet :N

[ Voor 46% gewijzigd door himlims_ op 23-09-2009 14:08 ]

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 20:43
himlims_ schreef op woensdag 23 september 2009 @ 14:01:
@jelle.; de kortinstructuur die kpn hanthaafd kan hoger uitvallen > maar dan naai je jezelf een oor aan.
Ik heb 6 jr van die mobieltjes verkocht, ik weet dondersgoed hoe die markt in elkaar steekt.
Wedden dat er altijd een beter aanbieding te vinden is dan verlengen? Tenzij je > 300euro belt in de maand.

Binnetie in "[Hi] Contract verlengen"
@jelle.;dat klopt wel; een verlenging gaat pas lopen na verstrijken van contract termijn. Tenzij je daar zelf om vraagt of het eerder kan (internet enzo) ... mits het in voordeel is van de KPN
Enige uitzondering op die regel is/was Orange, maar dat is overgenomen door t-mobile, dus gaat niet meer op. Vodafone doet het ook, mits aangevraagd bij de retail service (per fax)

Een beetje jammer dat Jelle. het wel goed heeft. Hij werkt namelijk in een telefoonzaak en ik zelf ook. Bij KPN krijg je een retentiecode (een zogeheten klantwaardering), dit gaat van A tot F en hangt samen met hoeveel je tot nu toe over je over je bundel hebt gezeten. Als je retentiecode A hebt, zit je nooit over de bundel heen en bij F juist heel vaak. Per aanbieding kan verschillen of je bij een overstap goedkoper uit bent dan bij een verlenging van een huidig contract, dit hangt samen met de retentiecode die je hebt en de aanbieding voor het desbetreffende toestel.

Als je bij kpn blijft, gaat je bundel gelijk dezelfde dag in, de nieuwe bundel wordt binnen 24 uur omgezet. Je contract loopt dan de nieuwe periode + het aantal resterende maanden (dus max. 2 jaar en 4 maanden). Stap je over naar een andere provider, gaat de bundel pas in wanneer het contract van KPN afloopt.

• jelle.
himlims_ schreef op woensdag 23 september 2009 @ 14:01:
Blijf vooral lekker doen alsof je het beter weet en mensen verkeerde informatie verschaffen ja :X

Aan alle anderen, en met name de topicstarter: de informatie van brrrt (zie hierboven) en mij is de enige juiste informatie.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

toch vreemd dat 3 man met telcom ervaring allemaal ander verhaaltje hebben :X

• jelle.
himlims_ schreef op woensdag 23 september 2009 @ 18:02:
Nee hoor, ik zeg precies hetzelfde als brrrt. En aangezien ik deze situaties (zoals topicstarter heeft) wekelijks meemaak kan ik je wel vertellen dat ons verhaal klopt ;)

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 20:43
himlims_ schreef op woensdag 23 september 2009 @ 18:02:
Het ligt eraan wanneer je in een telecomzaak hebt gewerkt. Als 't langer dan een jaar geleden is, kunnen de regels al heel veel veranderd zijn. KPN Hi werkte voorheen namelijk niet met een retentiecode, al wel sinds ik in een telecomzaak werk, maar bij mijn vorige verlenging nog niet...
misschien is dat het verschil?

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

heb je ook gelijk in, die markt gaat zo hard. heb 6jr bij de belcompany gewerkt en nu kleine half jaar weg, maar nog wel wekelijks wat ondersteuning daar.
wat dat betreft kan ik idd misschien beter maar nix zeggen :)

• Tjommer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-10 15:15
Ik ben ook zojuist gebeld door Hi om mijn abbonnement te verlengen.
Ik kreeg echt schandalig slechte aanbiedingen, o.a. een nokia n97 icm hi online 2 jarig verlenging 30, plus +-240 euro bijbetalen. Dat is toch niet te geloven, ik verleng hem online wel ergens. Of ik laat hem aflopen en stap over naar een andere provider. Beetje jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Afgelopen week mijn abonnement verlengd. Hi, eindeloos online en Hi 15, voor 2 jaar.

Telefoon kostte me 110 euro bij verlengen.

Als je een nieuwe abonnee bent, kost het je 120 + 25 (aansluitkosten) = 145 euro. Ik was dus wel degelijk beter uit.

Op het moment dat mijn telefoon binnen kwam, heb ik meteen Hi gebeld om te vragen of mijn Eindeloos Online bundel ook in was gegaan, die was volgens haar precies die dag ingegaan.

Om samen te vatten:

- Nieuw abonnement kan goedkoper/duurder zijn, ligt aan de situatie. Het is niet zo dat de een per definitie duurder is.
- Je nieuwe abonnement (in ieder geval bij mij Eindeloos Online) gaat in op de dag dat je besluit om te verlengen.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Pagina: 1