Page error bij configureren Magento

Pagina: 1
Acties:

• __Kevind__
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 16:13
Beste tweakers,

Ik hoop dat ik dit topic in de juiste rubriek heb geplaatst.

Ik zit met het volgende. Ik ben thuis bezig om een webshop op te zetten, de webshop is niet voor mezelf maar voor kennisen die een eigen bedrijf hebben.

Ik wilde thuis eerst een test installatie uitvoeren om uit te zoeken wat de werking is en hoe Magento geconfigureerd dient te worden, aangezien ik weinig tot geen php kennis heb.

Ik ben begonnen om in VMware een Windows 2003 server te installeren. Dat ging zonder enkel probleem. :)
Vervolgens heb ik Wampp geinstalleerd volgens de instructie die op deze website staat.

Klik

De installatie verliep zonder enig probleem. :)
Vervolgens ben ik verder gegaan met de installatie van magento. en dat heb ik dmv de volgende instructie gedaan Klik

Toen heb ik vervolgens de internet explorer geopend en de Wampp server benaded dmv http:\\localhost
Ik kom dan inderdaad netjes bij het hoofdscherm van Wampp uit.
Daar heb ik vervolgens in SQL een test database aangemaakt met de naam magento_sample
De root user account heeft nog default settings met geen password en wel met alle rechten. :P

Dat heb ik gedaan met de sample data die op de website van magento te vinden is.

Zowel de data van magento en de sample data staan in de volgende directory C:\wampp\www

Vervolgens ben ik met Firefox naar de volgende URL gegaan http:\\localhost\magento en ik kom op de index pagina van magento uit.

Daar ben ik begonnen met configureren en dat gaat zonder problemen. :*)
Vervolgens kom ik bij de pagina uit dat magento daadwerkelijk connectie gaat maken met de test database.
Ik heb de locatie van de database aangegeven (de database is up and running), de naam aangegeven (magento_sample), de username en password aangegeven en vervolgens op doorgaan geklikt.

Dan duurt het laden 2 a 3 minuten en krijg ik vervolgens de foutmelding: page cannot be displayed. :'(

Ik kan daarna ook niet meer de magento index page benaderen en dat betekent dan dat ik de folder van Magento compleet moet verwijderen van de locatie (c:\wampp\www) en dat ik de magento directory er nieuw moet plaatsen omdat ik anders niet opnieuw kan beginnen. :(

Nou is mijn vraag aan jullie hebben jullie enig idee of dit probleem ook gehad en kunnen jullie mij verder helpen?

Groeten Kevin

You all laugh because I'm different - I laugh because you're all the same.

Verwijderd

Hieruit kan ik niet opmaken wat je verkeerd doet. Het je wel de juiste usernaam en password aangegeven toen je de heleboel ging configgen?

Misschien moet je eerst ff op je database een user aanmaken voor je webshop, en de juiste rechten aangeven.

Verder ken ik magento niet, maar er zal ongetwijfelt een centraal config include bestandje zijn, waar magento dabase connectie info onthoudt. Probeer die eens op te snorren, en kijk wat daar in staat.

• __Kevind__
Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2009 @ 12:04:
Hieruit kan ik niet opmaken wat je verkeerd doet. Het je wel de juiste usernaam en password aangegeven toen je de heleboel ging configgen?

Misschien moet je eerst ff op je database een user aanmaken voor je webshop, en de juiste rechten aangeven.

Verder ken ik magento niet, maar er zal ongetwijfelt een centraal config include bestandje zijn, waar magento dabase connectie info onthoudt. Probeer die eens op te snorren, en kijk wat daar in staat.
Klopt ik heb voor zover ik weet wel de juiste gegevens ingevoerd qua username en password.

Ik zal het eens proberen met een andere user met de juiste rechten (heb ik nog niet geprobeerd)

bedankt alvast daarvoor.
ik zal ook eens kijken naar de config, misschien dat ik daar wat over het hoofd zie.

I'll keep you posted!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Kevind__
Nou ik heb een user aangemaakt (Admin). die heeft full control dus daar kan het niet aan liggen.
Daarnaast heb ik de log nog gecontroleerd maar ook niets in de te vinden waarom die geen connectie kan maken? of ik heb het over het hoofd gezien....

iemand nog ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het wel de database? Het kan van alles zijn :o
Nogmaals, je hebt het probleem niet echt goed omschrijven. Met 'hij doet het niet' komen we er niet. Ik zie trouwens nu dat je naar http:\\localhost\magento bent gesurft. Daganiewerkenie (je protocol).
Surf eens naar http://localhost of http://127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Kevind__
ik ben het eens met een andere webshop gaan proberen, beter gezegd een aantal, en daar gaat het meteen goed mee, ik heb het dan over Zencart, OS commerce, Joomla Virtuemart.

Ik denk dat de fout zit in magento. Maar goed deze mag op slot ben nu verder gegaan dit weekend met OSCommerce en moet zeggen werkt als een trein :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:22

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Nou, als ik jou was zou ik niet voor OSCommerce gaan. Magento is echt honderd keer beter.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plakbandrol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-09 09:35
Ik heb ook nog een magento vraagje waar ik al dagen mee bezig ben..

Bij verschillende producten moet ook een flashbestand geupload worden, hoe kan ik dit doen?
Het beste zou zijn dat ik dit als custom attribute kan instellen.. en dit bestand dan uitlees in de template

Ik probeer een oplossing te vinden die niet werkt met talloze hacks in de code, omdat je dan bij de volgende update weer overnieuw kan beginnen..

Bestaat dit?
Pagina: 1