Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Verwijderd
is klein goed aan te passen aan je wensen en lekker snel...
Ik gebruik norton personal firewall en daar werkt het goed mee.
GRTZ
hebbie een link waar ik die kan downen, of mot dat gewoon bij tocows.Op zaterdag 03 maart 2001 14:01 schreef Super-aarS het volgende:
Ik gebruik all aboard 2k
is klein goed aan te passen aan je wensen en lekker snel...
Ik gebruik norton personal firewall en daar werkt het goed mee.
GRTZ
| I've got permission to color outside the lines |
Verwijderd
Verwijderd
Ging perfect!
Maar voor windows, uuhm Winroute Lite. Alleen wat je nodig hebt voor Internetsharing staat er bij, werkt perfect
Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?
Sygate werkte perfect toen er slechts w98se waren. Met de komst van w2k werd het obsolete. Ik probeerde het te gebruiken met MxStream en kreeg hele vreemde effecten. Bv. als ik tegelijkertijd meerdere websites probeer te loaden, dan lukt maar een paar. (netcaptor) de rest werd een cannot find server.
Winroute. Was me alleen gelukt te gebruiken voor w98se. Maar het vrat resources en werkte niet beter dan sygate (die zeer makkelijk te gebruiken was).
Nu heb ik goede verhalen daarover gehoord, en probeerde het weer eens, nu ik adsl heb.
Veranderde dat ding constant mijn instellingen voor de twee netwerkkaarten op m'n pc
Wingate. Installeren volgens het boekje en werkte perfect.
Midpoint. zie wingate.
Conclusie: voor een w98(se) netwerk gebruik ik wel sygate.
voor w2k en gewone (kabel)modems, de ingebouwde ICS.
Voor MxStream en twee netwerkkaarten, Wingate of Midpoint.
Ik had ook gelezen op de Xs4all ADSL-paginna dat het mogelijk is om gewoon de ingebouwde ICS te gebruiken. Is mij niet gelukt.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Verwijderd
Maar wat als je nou 2 netwerkkaarten in je pc hebt (1 voor je kabel, en 1 voor naar je 2e pc), en je hebt een USB netwerkkabel voor je laptop.
Nou kun je wel netwerken met alle 3 pc's tegelijk, maar internetsharen kan alleen maar op 1 pc te gelijk.
Je hebt nu namelijk 3 netwerk-connecties nl:
- Internetkabelverbinding
- 2e PC netwerkverbinding
- 3e PC/laptop netwerkverbinding (USB)
Maar nou je kunt bij de 'internetkabelverbinding' je internetverbinding maar voor 1 v/d 2 andere verbindingen delen.
Hoe los je dit dan op??
Was wat duidelijker geweest als je een schema had opgezet.Op zondag 04 maart 2001 13:48 schreef blueeyes het volgende:
Voor win2k de ingebouwde internetsharing prog/mogelijkheid?
Maar wat als je nou 2 netwerkkaarten in je pc hebt (1 voor je kabel, en 1 voor naar je 2e pc), en je hebt een USB netwerkkabel voor je laptop.
Nou kun je wel netwerken met alle 3 pc's tegelijk, maar internetsharen kan alleen maar op 1 pc te gelijk.
Je hebt nu namelijk 3 netwerk-connecties nl:
- Internetkabelverbinding
- 2e PC netwerkverbinding
- 3e PC/laptop netwerkverbinding (USB)
Maar nou je kunt bij de 'internetkabelverbinding' je internetverbinding maar voor 1 v/d 2 andere verbindingen delen.
Hoe los je dit dan op??
Je zegt dus.
PC 1: 2 kaarten 1 voor kabel/mxstream, 1 voor lokaal netwerk.
PC2: 1 netwerkkaart voor lokaal netwerk
Laptop: 1 USBnetwerkkaart voor lokaal netwerk. (ik hoop dat je dit bedoeld)
Het makkelijkste is dan een hubje kopen voor 100 piek. En alle pc's met elkaar verdelen. ICS op PC1 aanzetten (je moet wel even zeggen met welk netwerk je het wilt delen. Dat is dus jouw LOKALE netwerk). En het werkt.
(begrijp ik eigenlijk niet hoe je alle drie met elkaar kan netwerken zonder hubje.... Maar je zei dat PC1 direct is verbonden met PC2... dus...)
Een beetje vergezocht, en of het werkt weet ik niet. Maar een extra kaart voor PC2 kopen, en laptop hieraan aansluiten.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Maar van anderen hoor ik weleens dat de installatie niet vlekkeloos verloopt...
Verwijderd
NIC's op de clienten vast ip opgeven, subnetmask, gateway/dns = ip van server (interne NIC).
en het werkt na de verplichte reboots
btw. sygate niet runnen!
interne IP's in de range 192.168.x.x
subnetmask is dan 255.255.255.o
Verwijderd
Ik gebruik sygate om xs4all adsl te sharen en het is een heel makkelijk programma, gebruikt nat, is een dhcp server en veel makkelijker in te stellen dan winroute.
Dit is de situatie:
P133 server (Win95):
Unex nic
IP: 192.168.1.1
Subnet: 255.255.255.0
Hier zit de ISDN kaart in.
Athlon 850 client(win2k pro):
3com nic.
IP: 192.168.1.2
Subnet 255.255.255.0
Okeej, hoe gaan we te werk?
Ik zou vooral de knelpuntjes willen weten, dus post hier je ervaringen.
Hoe stel in Outlook in, om op me client pc pop3 mail te kunnen halen?
Whatever.
Verwijderd
Zodra het IP adres niet meer overeenkomt met de lokale ip's, gaat je computer via de gateway (je server) zoeken.
Je computer zou dan ook gewoon contact moeten maken met je pop3 server.
Rob
help me plz. ff met die instellingen daarvan
welke NIC moet NAT 'ON'
ip adres server is 192.168.10.4
wat moeten verdere instellingen zijn voor de server en client?
Verwijderd
De client moet dus 192.168.10.4 als gateway hebben. Verder hetzelfde subnetmask en een ander ip adres (in dezelfde range).Op maandag 05 maart 2001 13:40 schreef ReseTTim het volgende:
WINROUTE PRO 4.1
help me plz. ff met die instellingen daarvan
welke NIC moet NAT 'ON'
ip adres server is 192.168.10.4
wat moeten verdere instellingen zijn voor de server en client?
Op de clients moet je het ip-adres van de server als DNS opgeven. Je server wordt dan DNS forwarder.
Of anders de IP adressen laten verstrekken door je server door winroute met DHCP. Dan zet je je clients allemaal op "automatisch een IP adres verkrijgen".
Ik heb geen winroute ervaring, maar laat eens alleen NAT aanstaan op de NIC van je provider en verder nergens.
kheb alleen nu wel me kabel aansluiting in mijn pc gestouwt inplaats van in die van me vader :):).
Verwijderd
Ik heb toevallig vandaag Winroute Lite 4.1 build 24 gedowned....en de settings zijn na wat gepuzzel als volgt:
Host PC waar winroute op is geinstalleerd.:
Enable DNS Proxy
DHCP >> niet aanzetten
-------------------------------------------
Client: niets installeren wat betreft Winroute,
Bij je TCP eigenschappen van je netwerkkaart
Automatisch een IP adres verkrijgen aanvinken...
Gateway>>> inschakelen en IP van je Host toevoegen,
DNS>>>>>>> IP van je Host toevoegen, beide dus het ip-adres van je netwerkkaart!!! van je Host!!!!
Bij verbindingen van Internet-Expl. op je client bij ' Lan-instellingen, zorgen dat er niets aangevinkt staat, als je al deze instellingen hebt gecontroleerd zou het moeten werken........bij mij tenminste...succes ermee MM
Winroute lite
En het werkt.
Zit in Winroute Lite ook een firewall?
Whatever.
WinRoute Lite offers a fast and easy solution for sharing a single Internet connection for your entire network. With firewall security and newly added network functionality such as port mapping and support for multimedia, online gaming and IP telephony, WinRoute Lite proves to be an ideal solution for home and small office networks.Op woensdag 07 maart 2001 11:15 schreef meendering het volgende:
Ik heb het op deze manier gedaan:
Winroute lite
En het werkt.
Zit in Winroute Lite ook een firewall?
Bron: http://www.tinysoftware.com/winlite.php
Op deze site kom je als je www.winroute.com intypt, dus zal het wel de officiele site zijn, en de info betrouwbaar zijn.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Verwijderd
Ten eerste moet je geen programma daarvoor gebruiken en ten tweede is black ice een KUT (sorry voor m'n taalgebruik) programma.Op zaterdag 03 maart 2001 13:56 schreef ReseTTim het volgende:
kheb nu eindelijk weer mijn netwrk draaien en nu wil ik mijn internet delen. mijn vraag is nu welk progje kan ik het best gebruiken.
- WinProxy
- Sygate
- WinGate
- WinRoute
of andere. btw het progje moet makkelijk in te stellen zijn. en ik gebruik Black ICE als firewall dus daar moet het ook me kunnen samen draaien.
d/l eerst zone alarm en stel dan je netwerk op en als je niet weet hoe dat mot dan hoor ik dat vanzelf wel en vertel ik je dat wel even.
Zit nu lekker achter een vuurmuur.
Whatever.
Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02
Ik wil namelijk nu PS2 over WinRoute met internet verbinden.
Weet iemand daar iets op?
By the way: als ik bij ipconfig in DOS ipconfig /registerdns doe, krijg ik paar websites te zien met (Host)A 127.0.0.1, heeft dat er nog iets mee te maken?
Megadomi Webdesign
Dit topic is gesloten.
![]()