• dark0990
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:49
hey mede tweakers,

Hier op mijn stage zitten wij met een probleem, op een locatie gebruiken mensen macbooks met osx en windows xp/vista. daarvan moeten nu images gemaakt worden die dan later weer uitgerolt moeten worden. Het is dan de bedoeling dan als de image terug gezet is dat dan de dual boot er nog steeds is.
mijn vraag heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand hoe dit moet?

Ik wacht jullie antwoord af en alvast bedankt.

Dark0990

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:56

bakvis

Tweakers.Nerd

Moet dit per OS, of mag het een complete image zijn van de schijf? Per OS zal moeilijk worden, ik weet niet of dit kan bij mac, maar je zou het per schijf kunnen doen, dan kun je namelijk een ghost image maken van de complete schijf. Deze is later weer makkelijk terug te zetten!

Mijn Specs

• dark0990
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:49
Het is de bedoeling dat de beide OSen in 1 images komen te zitten en dat deze dan via het netwerk te deployen zijn

dark0990

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Wat heb je zelf al gezocht en gevonden? Als je bijvoorbeeld zoekt op image dual boot mac os x windows, vind je Deploying a Dual-boot Macintosh, wat je een handleiding geeft hoe je dit zou kunnen doen. Daarnaast is er Mac OS X Server: System Imaging & Software Update Administration wat je een idee geeft wat er mogelijk is.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/