Avi of quicktime voor een website?

Pagina: 1
Acties:

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:33

Magic666

No one's neighbour!

Topicstarter
Hallo medetweakers,

vandaag een, misschien, leuke discussie opgepikt:

er zijn filmpjes gemaakt (met een digi fototoestel, dus avi van 320x240), en die wil men op een website zetten via embedded WMP.

Nu werd er geroepen dat het beter zou zijn die avi's te converteren naar het quicktime formaat omdat de kwaliteit beter zou zijn.

Mijn vraag: is dat zo? Ik kan het me nl niet voorstellen.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Iets met een knuppel en een hoenderhok, maar waarom geen FLV? Cross-platform, lekker simpele player.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

De kwaliteit wordt nooit beter dan het origineel. Dat is 1 ding.

Dan hangt het helemaal van de instellingen af of AVI beter kan zijn dan Quicktime (AVI zegt trouwens helemaal niets...)

Als je wil dat het goed bekeken kan worden door alle bezoekers: zet het om naar mp4. Dit is met flash af te spelen.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:54

Bosmonster

*zucht*

MP4 of FLV en dat heeft niks met kwaliteit te maken. De kwaliteit gaat ongeacht het formaat toch achteruit als je het omzet/comrpimeert.

[ Voor 90% gewijzigd door Bosmonster op 23-09-2009 11:50 ]

Verwijderd

eens met codecaster. Gewoon flv van maken.

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
AVI is een container format. Zegt dus helemaal niks over de gebruikte codec en de instellingen (bitrate, etc.) daarvan, dus ook helemaal niks over de kwaliteit.
Verder lijkt me dat het niet veel uit elkaar zal lopen. Ben benieuwd wat je bron is dat het één beter zou zijn dan het ander, ik hoor daar graag de argumenten bij (sowieso: je doet er verstandig aan niks voor waar aan te nemen tenzij gesteund door fatsoenlijke argumenten!).

Ben het 150% eens met CodeCaster: flash is zowat geheel ingeburgerd en werkt op alle platforms, dat kun je van WMP en QuickTime niet zeggen.
Ik als Windows-gebruiker heb er een hekel aan als mijn browser weer 's het bloated QuickTime probeert op te starten, en Apple-gebruikers schijnen op hun beurt nogal wat moeite te moeten doen om WMP-streams draaiende te krijgen.

Verwijderd

HyperioN schreef op woensdag 23 september 2009 @ 12:06:
Ben het 150% eens met CodeCaster: flash is zowat geheel ingeburgerd en werkt op alle platforms
Behalve op mijn iPhone :( :X

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Topicstarter
vooropgesteld: ik ga blanco de discussie in/aan, dus alle tips/ideeën en commentaren zijn welkom!

FLV ken ik niet, ik zal daar eens info van gaan zoeken.
Flash zou idd ook nog een mogelijkheid zijn natuurlijk en zo te zien de beste optie.
De bron is degene die de website onderhoud (let wel: dat ben ik dus niet), ik pikte alleen de discussie op. (en mij leek het dus ook niet waar dat QT beter zou zijn dan avi)

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Magic666 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 12:21:
FLV ken ik niet, ik zal daar eens info van gaan zoeken.
Flash zou idd ook nog een mogelijkheid zijn natuurlijk en zo te zien de beste optie.
FLV: Flash video ;)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Topicstarter
Ah... het heeft een reden dat ik een soort van leek ben :P

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Overigens: geheel afhankelijk van het soort site, het soort filmpjes en het soort publiek, maar als het slechts om een aantal filmpjes gaat zou ik me de moeite besparen en ze gewoon naar YouTube uploaden, en die vervolgens embedden op je site.

Verwijderd

Ook voordelig voor iPhone users die oplossing.

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Topicstarter
HyperioN schreef op woensdag 23 september 2009 @ 13:15:
Overigens: geheel afhankelijk van het soort site, het soort filmpjes en het soort publiek, maar als het slechts om een aantal filmpjes gaat zou ik me de moeite besparen en ze gewoon naar YouTube uploaden, en die vervolgens embedden op je site.
mee eens en die optie heb ik ook geopperd, maar de eigenaar is pertinent tegen youtube.....
dont' ask...

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Ik roep juist mp4 omdat de kwalieit beter is dan van Flash7 (die kun je gratis maken)
Flash video 8 bestaat ook, maar daar heb je een licentie voor nodig om het te kunnen maken.

mp4 draait ook met een flashplayer, een silverlightplayer en de iPhones.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Pagina: 1