IE6 is me weer behoorlijk aan het irriteren. Ik probeer namelijk het volgende. Ik heb een pagina met een container/wrapper van 980px. Deze centreer ik zodat die altijd netjes in het midden van mijn pagina staat. Daarin zet ik een div met een achtergrond image van 980px in de breedte en 4px in de hoogte. Onder deze div zet ik een content div, ook weer van 980px breed en de hoogte doet er niet toe. Dit werkt allemaal prima in chrome, IE7, IE8, Firefox enzovoort. Maar natuurlijk wil IE6 niet meewerken! Ik heb daarom het stukje code uit de pagina gehaald en in een nieuw bestand gezet zodat ik het aan jullie kan laten zien, uit de hoop dat jullie me uit de brand kunnen helpen.
CSS:
HTML:
Dit is wat het zou moeten zijn:

Dit is wat IE6 er van maakt:

Het vreemde is ook dat wanneer ik de bovenste kartel image weghaal en vervang door een achtergrond kleur dat IE6 ook hier automatisch een height van 15px van maakt, terwijl ik wil dat het 4px is!
Iemand die deze noob uit de brand wil helpen?
CSS:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| body { background-color: #000; margin-left: 0px; margin-top: 0px; } img, div { behavior: url(iepngfix.htc) } #container { margin-left:auto; margin-right:auto; width:980px; } #karteltop { width:980px; height:4px; background-image:url(images/kartelT.png); background-repeat:no-repeat; } #content { width:980px; height:200px; background-color:#0FF; } |
HTML:
code:
1
2
3
4
5
6
| <body> <div id="container"> <div id="karteltop"></div> <div id="content"></div> </div> </body> |
Dit is wat het zou moeten zijn:

Dit is wat IE6 er van maakt:

Het vreemde is ook dat wanneer ik de bovenste kartel image weghaal en vervang door een achtergrond kleur dat IE6 ook hier automatisch een height van 15px van maakt, terwijl ik wil dat het 4px is!
Iemand die deze noob uit de brand wil helpen?