Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] mijn documenten offline problemen*

Pagina: 1
Acties:

• hullepim
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:07
Ik heb hier een sbs 2003 domein waar een aantal notebook gebruikers op werken. Nu heb ik op die notebooks ingesteld dat de mijn documenten folder is verplaatst naar h:\mijn documenten. H wordt aangekoppeld vanuit het user account in active directory. Deze map is dan weer offline beschikbaar gemaakt voor de gebruiker aangezien zij wel bij hun documenten moeten kunnen als zij in het buitenland zitten.

Dit levert regelmatig het volgende probleem op. 1 De verplaatste mijn documenten folder wordt gereset naar c:\documents and settings\enz. Gewoon naar windows default dus.
2 de offline folders map raakt corrupt.

Alle gebruikers hebben Windows XP pro SP3 met de laatste updates op hun notebooks. De server is dus een Windows 2003 SBS versie

Zijn er andere, misschien betere manieren om dit voor elkaar te krijgen? Zo ja, hoe?

• hullepim
Is het mogelijk voor probleem 1 de default waarde te veranderen? Dan zou dat probleem namelijk opgelost zijn. Ik loop al door het register heen om die te zoeken en uit te proberen, maar tot op heden nog geen succes....

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
Dus je bedoelt dat in AD in "profile" tab de settings weer op "default" gaat staan ?

• hullepim
nee dat bedoel ik niet. Wat ik bedoel is het path van de mijn documenten map.
Deze pas ik aan door rechts te klikken op die map en dan verplaatsen naar h:\mijn documenten
Maar soms, waarschijnlijk als windows h:\ niet kan bereiken, dan wordt de mijn documenten map weer terug gezet naar c:\documents and settings\%profile%\mijn documenten

Dat zou ik graag veranderen zodat als hij hem terug zet naar default hij naar h:\mijn documenten zet, dan zou mijn eerste probleem al opgelost zijn.

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:52
Een policy gebruiken zodat My Documents geredirect wordt? Dan kunnen gebruikers het pad zelf niet meer terug naar default zetten.

• hullepim
kwiebus schreef op donderdag 24 september 2009 @ 11:47:
Een policy gebruiken zodat My Documents geredirect wordt? Dan kunnen gebruikers het pad zelf niet meer terug naar default zetten.
De gebruikers wijzigen deze setting niet, dat weet ik zeker. Maar als ik het met een policy doe, gaat het dan in het geval windows de H: schijf nog niet kan bereiken goed? Ik denk namelijk dat windows hem ook weer naar default zet. Ik heb dit nog niet getest, dus misschien gaat het goed.

• shakespeare
verander de target dan gewoon in AD.

• hullepim
Bedoel je dan met een policy? Want de documents folder is toch geen user property in AD?

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:20

Tags NL

Harmful or Harmless?

Je kunt dit met een Group Policy doen, http://technet.microsoft..../cc782799%28WS.10%29.aspx

[ Voor 22% gewijzigd door Tags NL op 24-09-2009 13:10 ]

https://powershellisfun.com

• shakespeare
Ik bedoel de Home folder.. die verwijst naar my documents.

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:20

Tags NL

Harmful or Harmless?

Als je in het gebruikersprofiel binnen de AD de home directory connect naar h:\ met de server en sharenaam (En misschien ook bij Terminal services profile als je het gebruikt), dan heb je in principe altijd een h: schijf beschikbaar. Door het gebruiken van een GPO voor Folder Redirection van My Documents zorg je ervoor dat de My Documents map op je H:\ terecht komt...

https://powershellisfun.com

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:40

DukeBox

loves wheat smoothies

FYI, de GPO moet verwijzen naar een UNC path (\\servername\share\user).. h:\my docs gaat niet werken.
Wat betreft corruptie.. wat zijn de exacte meldingen ? (check je eventlog). Ik heb nog nooit corrupte offline files meegemaakt wel eens dat niet alles wil syncen maar dat kan je zo resetten met ctrl+shift+delete of extern middels een registry push voor een CSC database format.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1