• alcateller
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-01 06:38
Ik heb onlangs een pc van kennissen meegekregen om eens naar te kijken.
deze wou niet meer opstarten.
Aangesloten opgestart,maar geen beeld.
ik kreeg ook geen enkel biepje te horen.
de pc eens opengehaald,bleek dat videokaart(pciE) stuk was,koeling was doorgebrand.
hierdoor is het moederbord ook stuk gegaan.
Nu zou ik dit alles wel kunnen vervangen,door eentje met VGA onboard,maar de vraag
is natuurlijk,is er een grote kans dat de processor nu ook stuk is of niet.

indien iemand hier ervaring mee heeft,ik hoor het graag.

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-12-2025

Jeoh

blaat

Test 'm eens in een ander moederbord? Lijkt me vrij simpel om er zo achter te komen...

• alcateller
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-01 06:38
het probleem is dat het een oud AMD bordje is met socket 754,deze heb ik zelf niet direct tot mijn beschikking.

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:24
Inderdaad eens testen op een ander bordje. Overigens wanneer het moederbord bij de videokaart (en de videokaar) is doorgebrand wil dat vaak niet meteen zeggen dat de processor het ook heeft begeven.
Vaak wanneer er op een plek wat doorbrand valt het systeem uit en doet 't niets meer, op 2 plekken tegelijk doorbranden is onwaarschijnlijk.

Overigens:
- Wat voor MoBo / Processor heb je?
- Test ook het geheugen in een ander MoBo.

Je geeft aan dat de videokaart is doorgebrand, of de koeling en dat het MoBo ook is stuk gegaan. Waarop baseer je dat het MoBo ook is stukgegaan? Dat de rest blijkbaar wel werkt (naja, ik neem aan dat je met "opgestart, maar geen beeld" bedoeld dat de lampjes wel aan gingen (HDD activiteit en power) en dat de processor cooler en HDD wel werkten, of in elk geval activiteit vertoonden.

Dan is het namlijk zelfs nog mogelijk dat je met een andere videokaart de boel nog aan de praat krijgt.

[ Voor 36% gewijzigd door jbdeiman op 23-09-2009 10:03 ]