Philips aura: help :) waarom 1080p (MKV) niet goed?

Pagina: 1
Acties:

• JDE
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-09-2009
Beeldformaat Breedbeeld
Helderheid 550 cd/m²
Hello Gents

Ik heb een dik jaar geleden een van de eerste versies van de philips aurea gekocht: Onderstaand vind je de specs. Ik heb hem afgelopen weekend aangesloten op de dvi uitgang van mijn pc. Ik had vervolgens het probleem dat mijn beeld trilde bij 1080p . Als ik hem op 720p zette was het beeld perfect.

Vervolgens heb ik een mkv film opgezet van 12 gb (1080p). Ik was eigenlijk niet tevreven van de kwaliteit. Het beeld was niet zo scherp als ik verwacht had en bij anderen gezien heb. Ook het verschil tussen 720p van 1080p was eigenlijk niet te zien.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft of uit onderstaande specs kan afleiden waarom het beeld niet super scherp is?

Alvast bedankt !!!

Contrastverhouding (normaal) 1200:1
Dynamisch schermcontrast 8000:1
Responstijd (normaal) 3 (BEW-equivalent) ms
Kijkhoek 176º (H)/176º (V)
Schermdiagonaal (inch) 42 inch
Schermdiagonaal (centimeters) 107 cm
Schermtype Full HD LCD W-UXGA Act. matrix
Schermresolutie 1920 x 1080p
Kleurverwerking 4 biljoen kleuren (14-bits RGB)
Beeldverbetering Perfect Pixel HD Engine, HD Natural Motion, Dynamisch-contrastverbetering, 1080p 50/60 Hz verwerking, 1080p 24/25/30 Hz verwerking, 3:2/2:2 motion pull-down, 3D-combfilter, Active Control, Onderdrukking van gekartelde lijnen, Progressive Scan, Pulse Killer Chip, Widescreen Plus, 100 Hz Clear LCD, Dubbele framesnelheid
Schermverbetering Scherm met anti-reflectiecoating

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:49
slecht gecodeerde MKV ?
hoe ziet het beeld van die file op de PC er uit ?

.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Je geeft wel info over het beeldscherm maar totaal geen info over het systeem dat de film afspeelt. Dit kan ook van groot belang zijn.

Welke videokaart, cpu etc etc
Welke driverversies van de videokaart, afspeel software + versies?

https://discord.com/invite/tweakers

• JDE
Hey bedankt voor de reactie:

Het systeem dat de film afspeelt:

Intel core it 7 cpu/ 64 bit / os 2008
Memory: 15 gb
Videokaart: nvidea 9600 gt (512 mb) + laatste drivers.

Het enige wat ik op dit moment kan zeggen is dat ik 2 films heb getest. 1 van 8 gb en 1 van 15 gb. Ik dacht dat die van 15 groot genoeg zou zijn om van degelijke kwaliteit te zijn.

Op mijn pc kan ik dit niet testen aangezien mijn schermen niet digitaal zijn.

Ik vroeg me af of jullie misschien aan de specs van mijn tv konden afleiden of daar misschien iets ontbreekt? 8000:1 contrast? Dat heeft niets met de scherpte te maken toch? meer met kleur?

Ik neig meer te denken dat het aan de tv ligt omdat ik op een tv van mijn schoonvader bv ook de hd tv posten scherper vind. Enig idee?

Ik zal alvast een nieuwe film downloaden om te kijken wat daarvan het resultaat is.

Alvast bedankt

• JDE
Zie reactie
redfoxert schreef op woensdag 23 september 2009 @ 10:00:
Je geeft wel info over het beeldscherm maar totaal geen info over het systeem dat de film afspeelt. Dit kan ook van groot belang zijn.

Welke videokaart, cpu etc etc
Welke driverversies van de videokaart, afspeel software + versies?

Verwijderd

Of je koopt/huurt gewoon ff een blu-raytje.....

• JDE
Dan moet je nog een blu-ray speler hebben :)

Ma is iedereen die dit leest het ermee eens dat het niet aan de specs van de tv kan liggen??

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Volgens mij is nog niemand het ergens over eens... ;)
Duik eens in de instellingen van je TV. Misschien kan je bepaalde beeld'verbeterings'functies uitschakelen / finetunen waardoor het beeld scherper wordt. Dan heb ik het over dingen als: Perfect Pixel HD Engine, HD Natural Motion, Dynamisch-contrastverbetering, 3D-combfilter, Active Control, Onderdrukking van gekartelde lijnen, Progressive Scan, Pulse Killer Chip etc...Mijn ervaring is dat veel van zulke trucjes hun doel zwaar voorbij schieten als je een goeie 1080p-bron afspeelt.

Verder zijn je systeemspecs wel erg karig. Heb je echt 15Gb mem? Wat is 'os 2008'? Met welke software speel je af?

@Bozemeneer hieronder ;) : Ik zeg niet dat het niet kan he :)

[ Voor 4% gewijzigd door Wokkels op 24-09-2009 12:16 ]

Permanent wintericon!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-02 16:38

--MeAngry--

aka Qonstrukt

15GB ram is met een Core i7 wel te halen, 3x 4GB en 3x 1GB, en je zit er al aan.

Maar, precies wat Wokkels zegt inderdaad, alle beeld'verbeterende' functies uitzetten, en zorgen dat de pixels 1 op 1 op het scherm worden gezet. Bij Samsung heet dat vaak Just Scan, bij Toshiba Exact Scan, van Philips weet ik het niet, maar dat zou ik eens uitzoeken als ik jou was.

Het vervelende is dat als je zo'n scherm koopt, wat dus uitermate geschikt is voor 1080p Full HD materiaal, dat deze nooit, maar dan ook nooit zo staat ingesteld dat je dit soort materiaal ook fatsoenlijk kunt kijken. De instellingen staan vervolgens altijd weer zo, dat crappy beeld er nog enigszins om naar te kijken uitziet. :r

Misschien even in het Philips LCD topic kijken. :)

[ Voor 28% gewijzigd door --MeAngry-- op 24-09-2009 10:18 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-02 09:57
Ik zou in het philips topic krijgen.
Ik heb zelf enorm veel problemen gehad met verschillende philips LCD's en nvidia 3d kaarten.
Waarschijnlijk heeft het te maken met je nvidia kaart.
Als laatste redmiddel zou ik mediaplayer classic home cinema eens proberen.

• JDE
Waauw!

Thx voor de reacties. Dit geeft me weer hoop :) ik had inderdaad alles aan staan. in de veronderstelling dat het dan beter zou zijn. Ik zal het eens testen. Mijn pc heeft trouwens 12 gb met het 64 bit os van server 2008. Raar dat ik dit hiervoor gebruik maar dat was alles wat ik had voor het moment.

Ik gebruik die chrome versie van wmplayer ... hebben jullie andere opties? Ik veronderstel dat de codecs daar automatisch bij zitten..?

Nog een vraagje... die 8000:1 dynamisch contrast kan het probleem niet zijn? heeft dit enkel met kleur of ook met scherpte te maken?

Bedankt

Jurgen
Pagina: 1