Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Access 2003] datumformaat converteren

Pagina: 1
Acties:

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11 16:01

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
Mijn collega heeft een Access database gemaakt die data importeert vanuit een tekstfile. In dat tekstfile staat een datum in het formaat yymmdd.
Hij converteert die datum in een update query met datevalue:
code:
1
DateValue(Mid([DATE_DESP],3,2) & '-' & Right([DATE_desp],2) & '-' & Left([date_desp],2))

Bij mij werkte dat niet, blijkbaar omdat ik mijn datumsettings op dd-mm-yyyy heb staan, en mijn collega op mm/dd/yyyy. Bij mij werd 090901 dus geconverteerd naar 9 januari 2009.
Dus ik heb het omgebouwd naar
code:
1
Format(Right([DATE_desp];2) & '-' & Mid([DATE_DESP];3;2) & '-' & Left([date_desp];2);"dd-mm-yy")

En dat werkt bij mij collega weer niet!

Ik begrijp het niet. De input datum komt als tekst binnen, dus dat opsplitsen in dag, maand en jaar gaat gewoon goed. Dat datevalue dan de mist in gaat kan ik begrijpen (omdat die zich naar het short date format richt), maar waarom een hard ingegeven format dan ook nog verkeerd gaat begrijp ik niet.

Iemand een idee hoe dit computeronafhankelijk gemaakt kan worden?

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

gebruik de dateserial functie, ervan uitgaande dat de datumkolom effectief als gewone tekst geïmporteerd wordt.