P2-400 + AOpen AX6B niet te overklokken?

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 09:14

MaxxMark

HT is Tof!

Topicstarter
Deze topic zal denk ik best al es geweest zijn. Toch vraag ik m nog een keer!
Is de p2-400 niet over te klokken?? of ligt dat even aan mij? ok. op de Bus snelheid is hij wel aan te passen. Maar kan dat niet op de multiplier??? zonee waarom is dat dan niet zo? en zoja hoe dan wel??? Op mijn oude p2-266 kon ik gewoon een andere mulitplier + bussnelh instellen zodat DIE op 333 draaide.. Maar mn nieuwe p2-400 weigert maar ook een kik te geven? What's wrong??????

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Wil je effe de moeite nemen andere postings over dit onderwerp te lezen. Ik en misschien ook andere Tweakers zijn niet van plan het hele verhaal van gelockte multipliers na 1998 opnieuw te gaan uitleggen. Ook niet het feit dat een gelockte multiplier dmv het plakken van tape op een chipje van het moederbord unlockt kan worden. Ik ga je ook niet vertellen welke site hier zo duidelijk in is, want dat weet ik echt niet meer. Een PII kun je zonder problemen op 448Mhz draaien. Met een goede koeling en wat snelle rammetjes haal je ook de 496Mhz.
Zo, nu heb ik toch lekker m'n mond gehouden ;)

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Topicstarter
Euhm.... ik had al gezegt dat t me speet :)
Maar gezien je reactie moet ik toch maar ff gaan rondneuzen in ouwe postings!

Thanks anyway :)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• Sheik
kijk eens op www.overclockers.com Misschien staat hier iets interessants voor je. Ik heb zelf ook een PII 400@496. Dus als je vragen hebt kun je me die stellen :)

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Topicstarter
Ja ik zat net op Overclockers.com..
(beetje gezocht enzo) Verder poogde ik door de history te bladeren van Tweakers forum wat niet echt lukte! dat afplakken van pinnetjes zodat ie de multiplier vrijgeeft hebbik helemaal niet gevonden! weet jij toevallig verder nog wat info? En die snelheid die jij nu hebt is zeker door een verhoging van de FSB? of niet?

Oh ja! is dat email van jou echt? of issie fake? of moet t hotmail zijn?? (tis maar ff een vraagje :) )

ik leest t wel ;)

• Sheik
Het emailadres is inderdaad fake. Toen ik me aanmelde mocht ik om een of andere reden geen hotmailadres opgeven. Het moet dus zijn: robinet98@hotmail.com

• Sheik
Ik heb inderdaad de bus overgeclockt. Ik ben begonnen met de bus op 112 te zetten, waardoor ik op 448Mhz uitkwam. Dit heb ik een aantal weken volgehouden en ben er toen aan gaan denken over te clocken naar 124, zodat ik op 496Mhz uitkom. Je moet er wel voor zorgen (als je hoger dan 112 gaat)dat je je systeem goed koelt.
verdere info volgt dadelijk......

• Sheik
Het verschil tussen een 400Mhz en 448Mhz is in zoverre te merken dat je theoretische snelheidswinsten boekt in benchmarks. In de gamingpraktijk merk je hier niets of nauwelijks iets van. Het hangt er natuurlijk vanaf of je rammetjes en de harde schijf deze snelheden aankunnen, maar het is het proberen van het overclocken beslist waard. Ik bedoel dan op een snelheid van 496Mhz (124). Games draaien sneller (praktisch merkbaar), harde schijf laadt sneller, het geheugen draait op maximaal etc..
Vragen over koeling kun je me stellen, ik post dit eerst effe oke?

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Topicstarter
Koeling is het probleem niet! ik heb een 12v super zware kogellagerde ventilator (gekregen van iemand) die normaal werden gebruikt om SCSI rekken mee te koelen! dat ding is als je m naast een ge OC-de Proc hangt te gebruiken als FOHN :)
Maar goed! Het probleem bij mij is nu dat ik eigenlijk de FSB niet wil verhogen! dit omdat ik op dit moment nog met 66Mhz geheugen zit! Ik ga binnekort wel 128mb 100Mhz kopen en dan wil ik de FSB wel hoger doen! Maar nu wil ik dus gewoon de Multiplier verhogen! en jij had t over dat afplakken van pinnetjes! Dit heb ik inderdaad eerder gelezen op tweakers maar helaas kon ik dat niet meer vinden! Weet jij daar toevallig meer info over?

• Sheik
Om de multiplier te veranderen moet je de B21 chip afdekken. Dit kan je doen met een stukje (hittebestendige) plakband. Het beste is met nagellakremover ;) Dit werkt heel goed, alleen kun je het moeilijk verwijderen mocht het mis gaan. Ik raad je sterk af de multiplier te unlocken. Grote kans dat dit fout gaat. Het is namelijk zo moeilijk om alleen de B21 af te dekken en daarbij de andere niet te raken. Bespaar je de ellende en koop dat 100Mhz geheugen. Dit is ook al zonder het systeem over te clocken te merken. Doe verstandig en verneuk je PC niet met die trucjes. Gewoon de fsb overclocken en er kan niets fout gaan.

Succes

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Topicstarter
bijna nix dan ;)

ok! ik ga sowiso denk ik dat geheugen kopen! maar ik wil er (mischien) nog wel ff op terug komen later (gewoon om te proberen zeg maar :) dan mail ik je er nog wel even over is dat goed?

• Sheik
oke

Verwijderd

Hmm Pin B21 afplakken is niet al te moelijk!

Ik zelf heb het net 20 minuten terug ook gedaan. En met als resultaat mijn PII 400MHz
kan nu maximaal een multiplier hebbe van 5,5
Dus om de 500Mhz met een Alpha erbij te halen is geen probleem meer....

Sniper logged out......
Pagina: 1