Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babrak
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-07 14:13
Hallo tweakers,

Ik heb een paar dagen geleden een video kaart overgenomen van een tweaker. Het gaat hier om een HIS 3870 iceq3 Turobo, die ik graag voor de gein in crossfire wou uitproberen. Helaas kwam de kaart kapot aan, dat wil zeggen bij elke 3d rendering (dus spellen) de pc direct vast komt te zinnen, de monitor uitvalt, en de kaart op volle toerental gaat draaien. Er zit wel garantie op, dus ik dacht om daar achterna te gaan. Maar helaas wil Salland dat ik met de account waarmee die gekocht is inlog voor RMA (heb ik dus niet, wel even een DM aan de tweaker gestuurd, maar wacht nog af). De kaart zou niet overgeclocked zijn en heeft een standaard cooler (na ja, ik bedoel dus niet aftermarket cooler).

In ieder geval, hoe kan ik testen wat er precies mis mee is? Programma's zoals OCCT, Atitool enz. lopen direct vast en monitor valt uit. Overclocken (of eigenlijk onderclocken) kan niet, want loop dan de mogelijke garantie mis.

Nog een punt dat mij opgevallen is bij gewoon te kijken naar het catalyst scherm en OCCT. Bij gewoon gebruik (dus internet browser (met alleen tweakers.net op, dus geen films) is de temperatuur heel afwisselend - verandert om de 5 secondes tussen de 50-60 graden. Dat wil zeggen dat het ongeveer zo loopt: 53,55,54,59,57,54,53,54,55,59. De sprongen lijken mij te groot zonder enige verandering in gebruik, ik dacht dus dat er misschien iets mis is met de cooler (of coolpasta?).

Heeft iemand enige ideeen hierover? Wat kan ik doen met Salland en garantie? Of is dat juist helemaal niet nodig en kan ik gewoon zelf iets aanpassen?

Alvast bedankt,

Babrak

Verwijderd

Ik zou persoonlijk eerst even wachten wat de vorige eigenaar hierover te melden heeft.
Als hij zegt:oh wat vreemd dat had ik nou nooit.Zou ik de garantie aanspreken.
Mocht hij melden dat de kaart wel eens hot werd,dan zou ik de cooler losmaken en betere pasta aanbrengen,en kijken of de cooler de gpu en het geheugen goed raakt.

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 20:45
Als jij de bon hebt zou dat toch voldoende moeten zijn voor garantie/RMA. Een inlog account staat hier geheel buiten. Desnoods maar met de bon naar de winkel.

Dit is een manier om jouw af te poeieren. (waarschijnlijk heb je gezegd dat je de 2e eigenaar bent ?)

• Babrak
De vorige eigenaar zegt zelf geen problemen gehad te hebben. Maar het kan natuurlijk dat tijdens versturen de cooler een stukje losser gekomen is of zoiets. De vraag is dan ook of dit voor zulke directe verschillen in temperatuur kunnen zorgen (of is de sensor gewoon kapot?). De PC valt dan ook direct uit op het moment dat er een 3d rendering plaats vindt (dus echt op het moment dat ik het probeer, niet eens 2 secondes daarna). Kan een chip zo snel warm worden?

Ik heb tegen Salland gezegd dat ik niet weet wat mijn gebruiksgegevens meer zijn maar blijkbaar kan ik niet een nieuwe account hiervoor aanmaken - in dat geval wordt het product naar de fabrikant gestuurd en duurt dat 4-6 weken (ik heb niet echt haast of zo, maar sneller is nog steeds beter). Via de andere tweaker (die ik nog niet heb kunnen bereiken), regelt Salland dat zelf af, zeggen ze tenminste. Ik heb natuurlijk liever dat Salland dat zelf regelt, aangezien ik niet precies weet wat er mis mee is (en bij de fabrikant kunnen ze daar sneller achterkomen als er door de vorige tweaker mee getweakt is :D). Of niet?

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Babrak schreef op woensdag 23 september 2009 @ 13:46:
Kan een chip zo snel warm worden?
Nee. Geen warmteprobleem dus. (tenzij hij in 2d-mode al zò warm wordt dat ie 3d niet meer aankan. Maar dan zou ie ook in 2d wel uitvallen dus lijkt me sterk.)

Een winkel hoort garantie te geven. Een product dat bij hèn is gekocht moet (wettelijk) door hèn afgehandeld worden.

[ Voor 16% gewijzigd door bwerg op 23-09-2009 14:07 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Babrak
Heeft het enig zin om RMA aan te vragen als de kaart weleens overclocked is (mij is verteld dat die niet overclocked was, maar hoe en of ik dat kan zien weet ik niet, ben niet echt geinteresseerd hierin). De vraag is dan natuurlijk of de fabrikant of Salland daar wel achter kan komen, en zo ja, hoe?
Pagina: 1