Van scart via s-video tv kijken op je pc monitor -> probleem

Pagina: 1
Acties:

• QUILIX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

QUILIX

zZzZzZz.....

Topicstarter
Ik heb zo'n Samsung decoder met digitale Ziggo tv kanalen (kaart) die ik normaal gesproken via scart op de tv heb aangesloten. Helaas is de tv kapoet, dus heb ik geprobeerd om de kanalen op mijn 2e monitor te bekijken.

Ik heb een scart blok aangesloten (ingesteld op Output) en s-video aangesloten op de tv-kaart van mijn pc. Dus Samsung AV-out -> Scartblok -> S-video + geluidskabels -> S-video IN TVkaart.

Nu heb ik helaas zwart-wit beeld op de monitor. Er zijn veel topics waarbij men problemen heeft mt zwart-wit beeld op de tv via de S-Video van je videokaart naar de tv toe. Dit is dus andersom. Van de Samsung decoder naar de pc/monitor. Beeld en geluid is goed. Alleen dus een zwart-wit beeld. Ik heb veel dingen geprobeerd maar tevergeefs.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05 23:50
Stel je decoder in om RGB-scart uit te zenden (dat is S-video-compatible) in plaats van wat ie nu doet.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:51
Soms helpt het om de 2 bovenste pinnetjes van S-Video met elkaar te verbinden, zo had ik wel kleur... :)

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:53
QUILIX schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 22:06:
Ik heb zo'n Samsung decoder met digitale Ziggo tv kanalen (kaart) die ik normaal gesproken via scart op de tv heb aangesloten. Helaas is de tv kapoet, dus heb ik geprobeerd om de kanalen op mijn 2e monitor te bekijken.

Ik heb een scart blok aangesloten (ingesteld op Output) en s-video aangesloten op de tv-kaart van mijn pc. Dus Samsung AV-out -> Scartblok -> S-video + geluidskabels -> S-video IN TVkaart.
Dat gaat dus niet zo werken.
Helaas heeft geen enkele (Nederlandse) Samsung kabeldecoder een S-Video uit mogenlijkheid. :(
De enige mogenlijkheid om deze op je TV-kaart aan te sluiten is via composiet (CVBS), dus de gele plug op dat SCART blokje..

Soms kan hiervoor ook de S-Video verbinding 'misbruikt' worden als je de ingang van de TV-Kaart op composiet/CVBS zet.

Het klopt inderdaad dat de Samsung decoder ook een RGB signaal levert, echter de gangbare TV-kaarten kunnen alleen composiet(CVBS) en S-Video verwerken als input.