Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-11 16:27

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Topicstarter
Ik realiseer mij dat dit een oud topic is maar mijn probleem ligt er het dichtste bij.

Ik moet over naar 1 werkgever waar ik er eerst 2 had.

Werkgever X heeft gister mijn ontslagbrief gehad en ik wil over naar werkgever Y omdat ik daar een leuker baan heb die exact bij mijn opleiding past en tevens beter betaalt bij 36 uur dan werkgever X.

Ik ben begonnen op 1 mei jl bij X en wil 1 november beginnen bij wergever Y . Ik nam aan dat ik een opzegtermijn had van 1 maand omdat mijn contract nog niet eens een jaar heeft gelopen. Dit werd gestaafd door de locatie coordinator. Deze toonde mij het CAO boek van 2008-2009 waarin stond dan een langere opzegtermijn pas geld bij een dienstverband van 2 jaar of langer.

Nu blijkt dat er op 1 mei 2009 een nieuwe cao in werking trad waarbij iedereen een opzegtermijn had van 2 maanden, zowel werkgever als werknemer (gegoogled en dat mag als je ervoor tekent) ongeacht de duur van het contract.

Ik wist dat er een nieuwe cao in werking zou treden toen ik aantrad maar de locatie coordinater alsook dienst directe leidinggevende konden mij destijds niks zeggen over de inhoud en behielden het op een nieuwe constructie omtrent vakantie uren berekenen etc. Het nieuwe CAO boek is nog niet eens beschikbaar voor de locaties , laat staan de medewerkers.

Afijn nieuwe werkgever Y verwacht mij rond 1 november en X wil mij wssl pas laten gaan rond 1 december.

Ik heb hiertoe onderstaande brief gemaakt. Ik heb het net gedaan in 1 uurtje dus opmerkingen over taalgebruik mogen ook.

Graag commentaar op de tekst en of ik een kans maak.

Zal ik erin zetten dat ik best mijn openstaande vakantiedagen als financiele compensatie bij X wil laten? dwz dat ik op 1 november 1 maand basissalaris neem en de rest is voor X.
Leiden, 23 september 2009

LS.

U heeft van mij een ontslagbrief ontvangen, gedateerd 22 september 2009, met de intentie te stoppen bij -naam-.

Mijn reden hiertoe heeft te maken met mijn andere werkgever. Ik heb de afgelopen tijd 2 contracten gehad bij 2 werkgevers (waaronder -naam-) maar daar is een verandering in gekomen.

Mijn 2e werkgever moet, door de bezuinigingsplannen van het kabinet, bezuinigen op het personeelsbestand. Om ontstane gaten te vullen en niet teveel met, relatief dure, invallers te werken heb ik, net als andere collega's met kleine contracten, een aanbod gekregen om in fulltime dienstverband te komen. Ik zou dan verschillende functies vervullen om zo een fulltime dienstverband te hebben. Ik ben hiermee akkoord gegaan omdat ik wist dat iemand die kans zou nemen en als ik het niet deed dan zou ik veel minder werk hebben een financieel probleem ontwikkelen. Ik moet namelijk een flinke schuld aflossen en een fulltime dienstverband bij -naam-, het alternatief, maakt dat niet mogelijk.

Nu geld bij mijn 2e werkgever een opzegtermijn van 1 maand voor contracten voor bepaalde tijd, met name voor contracten korter dan 2 jaar. Ik ging er van uit dat dit ook het geval was bij -naam-. Ik las immers in het CAO boek van 2008-2009 dat een opzegtermijn van 2 maanden pas gehanteerd wordt bij een dienstverband van 2 jaar of langer. Nu begreep ik vandaag van mijn unithoofd dat er een opzegtermijn gehanteerd wordt van 2 maanden. Hier schrok ik van omdat ik in mijn ontslagbrief had aangegeven 1 maand opzegtermijn in acht te nemen.
Kennelijk was het zo dat de nieuwe CAO overeenkomst in werking trad exact op de dag dat ik in dienst kwam, namelijk 1 mei 2009 jl. Ik heb echter bij mijn 2e werkgever aangegeven dat ik eind oktober al kan beginnen gebaseerd op de het CAO boek wat ik van -naam- heb.

Mijn vraag aan u is dan mijn situatie te overwegen als een “grijs gebied” waarbij ik nog aan de oude CAO gehouden kan worden. Ten tijde van mijn indiensttreding was men nog niet concreet op de hoogte van de nieuwe CAO en het nieuwe boek is nochtans niet beschikbaar voor de verschillende locaties. Ik hoop een compromis te kunnen treffen en stel mij beschikbaar voor een gesprek.

Met vriendelijke groeten

Roflastc

PS: om ea tijdig met mijn andere werkgever te overleggen verzoek ik u zo snel mogelijk te reageren.

And it goes BRAAAAAPP!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:18
Bovenstaande reactie was gepost in een 5 jaar oud topic. Dat is niet de bedoeling en daarom afgesplitst naar een eigent topic :)

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Topicstarter
Rukapul schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 21:46:
[mbr]Bovenstaande reactie was gepost in een 5 jaar oud topic. Dat is niet de bedoeling en daarom afgesplitst naar een eigent topic :)[/]
o ok , thanx :)

And it goes BRAAAAAPP!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Volgens mij moet het contractueel vast gelegd worden dat als jij een opzegtermijn van 2 maanden hebt, je werkgever een opzegtermijn van minimaal 4 maanden moet hebben (bij een arbeidsduur zoals die van jou). Ik durf alleen niet te zeggen hoe dat icm een CAO is geregeld. Ik hoop voor je dat je een rechtsbijstandverzekering hebt, daar zou ik in dit geval gebruik van maken.

ps.: er staat nog een bedrijfsnaam in de TS

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Topicstarter
CrashOne schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 21:53:
Volgens mij moet het contractueel vast gelegd worden dat als jij een opzegtermijn van 2 maanden hebt, je werkgever een opzegtermijn van minimaal 4 maanden moet hebben (bij een arbeidsduur zoals die van jou). Ik durf alleen niet te zeggen hoe dat icm een CAO is geregeld. Ik hoop voor je dat je een rechtsbijstandverzekering hebt, daar zou ik in dit geval gebruik van maken.
als het goed is mag een gelijkwaardige opzegtermijn, maar ik zal even een linkje googlen. Ik ben helaas zonder rechtsbijstand.... Ik hoop dat ze middels een gesprek akkoord gaan met een compensatie voorstel (zoals vakantie dagen en eindejaars uitkering) dat moet een hele maand aardig benaderen.
ps.: er staat nog een bedrijfsnaam in de TS
fixed ,thnx

And it goes BRAAAAAPP!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
De wettelijke opzegtermijn voor de werknemer is standaard één maand.

Zodra de CAO bindend is verklaard door de minister geldt hij voor alle werknemers in die branche.De (collectieve) arbeidsovereenkomst kan bepalen dat de opzeggingstermijn die de werknemer moet naleven korter of langer is, echter niet meer dan 6 maanden.

Voor een tijdelijk contract gelden andere regels. Bij een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd is in het algemeen geen sprake van een opzegtermijn. De arbeidsovereenkomst eindigt automatisch bij het verstrijken van de looptijd. Opzeggen is alleen nodig als dit is afgesproken in de arbeidsovereenkomst of cao. Een andere uitzondering: wanneer feitelijk een vaste aanstelling is ontstaan, bijvoorbeeld bij meer dan drie tijdelijke contracten.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Topicstarter
shadowman12 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 22:03:
De wettelijke opzegtermijn voor de werknemer is standaard één maand.

Zodra de CAO bindend is verklaard door de minister geldt hij voor alle werknemers in die branche.De (collectieve) arbeidsovereenkomst kan bepalen dat de opzeggingstermijn die de werknemer moet naleven korter of langer is, echter niet meer dan 6 maanden.

Voor een tijdelijk contract gelden andere regels. Bij een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd is in het algemeen geen sprake van een opzegtermijn. De arbeidsovereenkomst eindigt automatisch bij het verstrijken van de looptijd. Opzeggen is alleen nodig als dit is afgesproken in de arbeidsovereenkomst of cao. Een andere uitzondering: wanneer feitelijk een vaste aanstelling is ontstaan, bijvoorbeeld bij meer dan drie tijdelijke contracten.
Bovenstaande had ik al gevonden maar de kicker zit 'm in pagina 12 van de CAO tekst:

http://www.abvakabofnv.nl...0_20090501-20100501_t.pdf
4. Een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd kan tussentijds worden
opgezegd. In dat geval geldt zowel voor werkgever als werknemer een
opzegtermijn van 2 maanden.
Hetgeen voor mij opgaat ben ik bang.

And it goes BRAAAAAPP!

Verwijderd

Is de CAO uberhaupt van toepassing op je arbeidsovereenkomst of is de CAO algemeen verbindend verklaard?

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 22:18:
Is de CAO uberhaupt van toepassing op je arbeidsovereenkomst of is de CAO algemeen verbindend verklaard?
oei, dat zou ik zo snel niet durven zeggen. Ik zie atm. niet in het cao boek of het algemeen bindend is maar ik denk het wel.

*snel opzoekt*

Er staat in mijn contract onder art 5t/m 6 geen aanpassing van de CAO. Het contract zegt dat de collectieve cao van toepassing is. Overigens is de bepaling waar ik "last" van heb een A-bepaling waar men niet van afwijkt als men de collectieve cao van toepassing acht.

hmmz fat chance voor mij lijkt het ....

Edit 2 : ik stuur de brief alsnog natuurlijk en hopelijk komt er iets positiefs van want tentijde van gesprek en aanstelling is de nieuwe CAO niet beschikbaar gemaakt.

[ Voor 41% gewijzigd door ROFLASTC op 22-09-2009 22:33 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• Roenie
  • Niet online
Ik vind je brief nogal warrig. Je vertelt een heel verhaal om je eigenlijke vraag heen. Is het niet beter dit in een persoonlijk gesprek met je werkgever te bespreken?

Wat betreft je voorstel, dat zou ik achter de hand houden om hem/haar tegemoet te komen in het geval het gesprek stokt.

Wellicht is het een idee om aan je werkgever te vragen wat hij/zij kan bedenken om dit tot een goed einde te brengen. Misschien komt daar een creatieve oplossing of zelfs begrip uit.

Bekijk wat je werkgever wil en hoe je dat kunt bieden: dat een bepaalde hoeveelheid werk gedaan wordt. Kan iemand anders dat doen? Kun je nu meer werken zodat het werk op tijd klaar is?

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Topicstarter
Roenie schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 23:13:
Ik vind je brief nogal warrig. Je vertelt een heel verhaal om je eigenlijke vraag heen. Is het niet beter dit in een persoonlijk gesprek met je werkgever te bespreken?

Wat betreft je voorstel, dat zou ik achter de hand houden om hem/haar tegemoet te komen in het geval het gesprek stokt.

Wellicht is het een idee om aan je werkgever te vragen wat hij/zij kan bedenken om dit tot een goed einde te brengen. Misschien komt daar een creatieve oplossing of zelfs begrip uit.

Bekijk wat je werkgever wil en hoe je dat kunt bieden: dat een bepaalde hoeveelheid werk gedaan wordt. Kan iemand anders dat doen? Kun je nu meer werken zodat het werk op tijd klaar is?
Je bedoelt het persoonlijke deel van mijn verhaal? Ik zat al te dubben of ik alles moest vertellen. Ik zal eens een versie verzinnen die alleen ingaat op het cao gedeelte. Ik had al bedacht om allerlei voorstellen en verhalen tot een gesprek te bewaren, niet gelijk achterste van de tong laten zien. Er is echter geen " hoeveelheid" werk die gedaan moet worden. In het werk wat ik doe komt het meer neer op uren maken. Ik kan wel pogen zsm veel naar mij toe te trekken en zo uren op te bouwen die ik vrij kan nemen.

And it goes BRAAAAAPP!

Verwijderd

Loop bij je manager binnen en leg aan hem/haar je probleem uit. Brieven schrijven kan altijd nog.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 23:26:
Loop bij je manager binnen en leg aan hem/haar je probleem uit. Brieven schrijven kan altijd nog.
Gedaan... kwam niks van want diegene meldde mij dat ik 2 maanden had en verder niks. Vandaar het plan een brief te sturen. manager is in mijn geval het unithoofd wat ik in mijn briefje noemde.

Kan ze altijd nog vragen mij te ontslaan.

[ Voor 14% gewijzigd door ROFLASTC op 22-09-2009 23:34 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Verwijderd

Wat zegt je nieuwe werkgever eigenlijk? Valt best te regelen dat je daar een maand later begint dunkt me.

• Roenie
  • Niet online
Wat ik bedoel is dat je een aantal zaken noemt waar de werkgever niet echt iets mee kan. Het zijn eerder verklaringen voor je keuzes, maar echt sterk zijn ze niet om wat jij wil te verdeidigen. Dat het onduidelijk is hoe en wanneer de CAO in werking treedt is daarentegen een valide punt.

In dit soort zaken, waar er een grijs gebied is door de timing, publicatie, communicatie, et cetera, is het belangrijk helder te krijgen wat de ander wil. Als je de werkgever tegemoet kan komen op een andere manier dan tot 1 december blijven, dan heb je al winst.

Ik denk in dit soort zaken altijd aan het verhaal met de twee zussen met de sinaasappel. Vind dus eerst uit wat het belang van de werkgever is. Pas dan kun je kijken hoe je dit samen op kunt lossen.

Je noemde zelf al een optie: geld waar je recht op hebt inleveren. Je gaat er dan echter wel van uit dat het de werkgever om geld te doen is. Is dat ook echt zo?

Een andere optie die je noemt is overuren maken om extra dagen op te kunnen nemen in november. Dit kan werken als er bepaald werk af moet.

Nog een andere optie is om met je nieuwe werkgever af te spreken om iets later te beginnen. Samen met je vrije dagen, xtra uren kun je bijvoorbeeld op midden november uit komen. Zou dat kunnen werken?

Edit 1: He william, had je dat niet iets later kunnen typen ;) Of ik moet sneller mijn verhaal schrijven 8)7

Edit 2:
ROFLASTC schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 23:30:Gedaan... kwam niks van want diegene meldde mij dat ik 2 maanden had en verder niks. Vandaar het plan een brief te sturen. manager is in mijn geval het unithoofd wat ik in mijn briefje noemde. ...
Is die persoon iemand van: regel is regel. Of is er een andere reden voor dit standpunt. Wat zegt zijn/haar manager? Is er iemand op personeelszaken die kan bemiddelen?

[ Voor 18% gewijzigd door Roenie op 22-09-2009 23:43 ]

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 23:32:
Wat zegt je nieuwe werkgever eigenlijk? Valt best te regelen dat je daar een maand later begint dunkt me.
mja wellicht. Ik was van plan deze week (morgen/donderdag) contact op te nemen met mijn huidige baas en daarna met de volgende afhankelijk van wat ik te horen krijg. Ik heb wel het idee dat de nieuwe werkgever akkoord gaat met later beginnen maar zeker weten doe ik dat niet.

And it goes BRAAAAAPP!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:41
Hier staat een vegelijkbaar voorbeeld, echter ook geen harde uitspraken:

http://www.gratisadviseurs.nl/question.php?id=607

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Topicstarter
Ik denk dat mijn werkgever deze opzegtermijn hanteert vanwege de verwachtingen mbt tot een vervanger vinden. Het belang is dus tijdig een ander op de werkplek hebben.

Ik denk dat mijn beste kansen liggen in: veel invallen voor collegas die binnenkort wat vrij hebben, later bij de nieuwe starten en zo laat mogelijk vrije dagen nemen. maar dat komt komende week , hopelijk, wel. Ik moet nog ontdekken of iemand wil bemiddelen want mijn directe manager is idd vrij strikt.

je bedoelt meer een brief als?:
LS.

U heeft van mij een ontslagbrief ontvangen, gedateerd 22 september 2009, met de intentie te stoppen bij -naam-. Ik ging er van uit dat bij -naam- een opzeg termijn van 1 maand werd gehanteerd. Ik las immers in het CAO boek van 2008-2009 dat een opzegtermijn van 2 maanden pas gehanteerd wordt bij een dienstverband van 2 jaar of langer. Nu begreep ik vandaag van mijn unithoofd dat er een opzegtermijn gehanteerd wordt van 2 maanden.

Hier schrok ik van omdat ik in mijn ontslagbrief had aangegeven 1 maand opzegtermijn in acht te nemen. Kennelijk was het zo dat de nieuwe CAO overeenkomst in werking trad exact op de dag dat ik in dienst kwam, namelijk 1 mei 2009 jl. Ik heb echter bij mijn 2e werkgever aangegeven dat ik eind oktober al kan beginnen gebaseerd op de het CAO boek wat ik van -naam- heb.

Mijn vraag aan u is dan mijn situatie te overwegen als een “grijs gebied” waarbij ik nog aan de oude CAO gehouden kan worden. Ten tijde van mijn indiensttreding was men nog niet concreet op de hoogte van de nieuwe CAO en het nieuwe boek is nochtans niet beschikbaar voor de verschillende locaties. Ik hoop een compromis te kunnen treffen en stel mij beschikbaar voor een gesprek.

Met vriendelijke groeten

Roflastc

PS: om ea tijdig met mijn andere werkgever te overleggen verzoek ik u zo snel mogelijk te reageren.

[ Voor 89% gewijzigd door ROFLASTC op 23-09-2009 00:07 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• Roenie
  • Niet online
ROFLASTC schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 23:55:Ik denk dat mijn werkgever deze opzegtermijn hanteert vanwege de verwachtingen mbt tot een vervanger vinden. Het belang is dus tijdig een ander op de werkplek hebben.

Ik denk dat mijn beste kansen liggen in: veel invallen voor collegas die binnenkort wat vrij hebben, later bij de nieuwe starten en zo laat mogelijk vrije dagen nemen. maar dat komt komende week, hopelijk, wel. Ik moet nog ontdekken of iemand wil bemiddelen want mijn directe manager is idd vrij strikt.

je bedoelt meer een brief als?:
Ik denk dat je op de goede weg bent met deze aanpak. Probeer wel zeker te weten wat de werkgever wil. Als je gaat raden kun je het mis hebben en zodoende misschien een oplossing missen.

Wat betreft je brief: die is beter, duidelijker. Denk aan de aanhef. LS lijkt me niet zo'n goed idee. De postscriptum lijkt me ook niet echt tactisch. Wat dacht je van zoiets:
Aanhef

Op 22 september heb ik bij u schriftelijk mijn ontslag ingediend. Vanwege de bepalingen in de CAO 2008-2009 ging ik ervan uit dat er een opzegtermijn van één maand wordt gehanteerd voor een dienstverband korter dan twee jaar. Mijn unithoofd vertelde me echter dat de opzegtermijn in de nieuwe CAO twee maanden bedraagt.

Het blijkt dat de nieuwe CAO in werking is getreden exact op de dag dat ik bij u in dienst ben gekomen, namelijk 1 mei jl. Ten tijde van mijn indiensttreding was de organisatie nog niet concreet op de hoogte van de nieuwe CAO. Op basis van de toenmalige informatie ben ik met mijn nieuwe werkgever overeengekomen om eind oktober te beginnen.

U begrijpt dat dit een vervelende situatie is, waarin ik me in een spagaat tussen twee werkgevers bevind. Graag wil ik u vragen om hierover te spreken, om zodoende een oplossing voor deze impasse te vinden. Ik ben er van overtuigd dat we een oplossing kunnen vinden waar zowel de organisatie, mijn nieuwe werkgever, als mijzelf zich in kunnen vinden en waarin de belangen van alle partijen worden meegenomen.

Door de urgentie van de zaak, wil ik u vragen of het mogelijk is om op korte termijn een afspraak te maken.

Met vriendelijke groeten

Roflastc
.

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:21
Anders werk je een maand wat meer, maar dat zal wel lastig zijn in de kinderopvang

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:07
Heb de CAO KDV 2009 / 2010 er op nageslagen, maar voor vast contract èn jaarcontract is idd 2 maanden vastgelegd. Nog een keer overleggen is de remedie.

Inleveren van vakantiedagen etc. zou ik niet doen. je zou je zoveel mogelijk in november kunnen opnemen om eerder bij je nieuwe werkgever aan de slag te kunnen. Ook overleggen met je nieuwe werkgever zou een oplossing kunnen zijn zoals al eerder is aangedragen.

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:44
Persoonlijk vind ik dat je werkgever nalatig is geweest. Ze zijn verplicht om CAO's te overhandigen aan werknemers of deze ter inzage beschikbaar te stellen op het werk. Beide hebben ze niet gedaan. Verder heb je je directe leidinggevende geraadpleegd en deze heeft bevestigd dat je opzegtermijn 1 maand is. Daar mag je je werkgever nu aan houden.

[Edit]
Ik zou in de brief dus benadrukken dat je in dienst bent gekomen onder het oude CAO, dat het nieuwe CAO niet verstrekt is en dat iedereen, inclusief de coordinator, er nog vanuit ging dat het oude CAO nog geldig was.

[ Voor 24% gewijzigd door croxz op 23-09-2009 14:01 ]

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Topicstarter
Roenie schreef op woensdag 23 september 2009 @ 00:46:
[...]
Ik denk dat je op de goede weg bent met deze aanpak. Probeer wel zeker te weten wat de werkgever wil. Als je gaat raden kun je het mis hebben en zodoende misschien een oplossing missen.

Wat betreft je brief: die is beter, duidelijker. Denk aan de aanhef. LS lijkt me niet zo'n goed idee. De postscriptum lijkt me ook niet echt tactisch. Wat dacht je van zoiets:

[...]
Dank voor de hulp. Ik heb een en ander overgenomen en vanochtend de brief op de bus gedaan. Morgen bel ik met P&O om hopelijk een gesprek datum te krijgen. Mijn locatie coordinator voelt zich ietwat schuldig denk ik wat die is druk doende vrije dagen voor mij te verzinnen. Ik verwacht dat ik in ieder geval 2 weken en wellicht 3 nog vrij kan nemen qua vrije dagen. Daarnaast heb ik vandaag mijn rooster van mijn nieuwe werkgever gekregen en ik denk dat als ik een beetje strategisch vrij neem dat ik alles redelijk kan combineren.

Ik hoop in iedergeval dat een gesprek nog wat gaat opleveren.

Dank @ iedereen voor meedenken

And it goes BRAAAAAPP!

• endeavor334
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-08-2021
Dit is interessant. Op bladzijde 45 van diezelfde CAO (stukje COLLECTIEVE ARBEIDSVOORWAARDEN BKN)
3.3.Opzegtermijn en einde van de arbeidsovereenkomst
a. De opzegtermijn bij een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd bedraagt
voor werkgever en werknemer: twee maanden.
b. In individuele gevallen kan, bij werknemers hoger dan in schaal 12
ingeschaald, in een arbeidsovereenkomst een opzegtermijn van drie maanden
worden afgesproken voor zowel werkgever als werknemer.
c. Een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd eindigt van rechtswege op het
tijdstip genoemd in de arbeidsovereenkomst zonder dat daartoe opzegging is
vereist.
d. Een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd kan tussentijds schriftelijk
worden opgezegd. In dat geval geldt dat de wettelijke opzegtermijn in acht wordt
genomen met een minimum van een maand voor zowel werkgever als
werknemer. Tussentijdse opzegging kan alleen geschieden door inschakeling van
het UWV (geldt uitsluitend voor de werkgever) of de kantonrechter of met
wederzijds goedvinden.
e. De arbeidsovereenkomst moet worden opgezegd tegen de laatste dag van de
maand.
f. De arbeidsovereenkomst eindigt van rechtswege op de eerste dag van de
maand waarin de werknemer de leeftijd van 65 jaar bereikt, tenzij werkgever en
werknemer anders overeenkomen.
g. De arbeidsovereenkomst eindigt bij overlijden van de werknemer.
en in het voorwoord:
Met deze “CAO Kinderopvang, voor Kindercentra en Gastouderbureaus” zijn sociale
partners erin geslaagd de twee CAO’s samen te voegen tot één CAO voor de gehele
branche. Binnen deze CAO 2009 – 2010 zijn specifieke afspraken gemaakt voor
werkgevers die voor 1 mei 2009 zijn aangesloten bij de Branchevereniging Ondernemers
in de Kinderopvang (BKN). Deze afspraken zijn separaat in bijlage A opgenomen en
gelden tot 1 mei 2010, waarna er sprake zal zijn van een gezamenlijke structuur.
Werkgevers die op 1 mei 2009 aangesloten zijn bij BKN volgen nog voor de duur van
deze CAO-periode de Collectieve Arbeidsvoorwaarden BKN, opgenomen als onderdeel
van de CAO Kinderopvang, aangevuld met de collectieve afspraken en de specifieke
afspraken voor BKN-werkgevers.
Is het nu dus 2 maanden opzegtermijn of 1 maand. Dit is volgens mij afhankelijk van wanneer de werkgever is aangesloten. En welke van de 2 deel CAO's geldt nu?

[ Voor 198% gewijzigd door endeavor334 op 25-09-2009 10:06 ]

Voor elk probleem is er een oplossing. Dus dat is het probleem niet. De oplossing dat is het probleem.

Pagina: 1