Ik realiseer mij dat dit een oud topic is maar mijn probleem ligt er het dichtste bij.
Ik moet over naar 1 werkgever waar ik er eerst 2 had.
Werkgever X heeft gister mijn ontslagbrief gehad en ik wil over naar werkgever Y omdat ik daar een leuker baan heb die exact bij mijn opleiding past en tevens beter betaalt bij 36 uur dan werkgever X.
Ik ben begonnen op 1 mei jl bij X en wil 1 november beginnen bij wergever Y . Ik nam aan dat ik een opzegtermijn had van 1 maand omdat mijn contract nog niet eens een jaar heeft gelopen. Dit werd gestaafd door de locatie coordinator. Deze toonde mij het CAO boek van 2008-2009 waarin stond dan een langere opzegtermijn pas geld bij een dienstverband van 2 jaar of langer.
Nu blijkt dat er op 1 mei 2009 een nieuwe cao in werking trad waarbij iedereen een opzegtermijn had van 2 maanden, zowel werkgever als werknemer (gegoogled en dat mag als je ervoor tekent) ongeacht de duur van het contract.
Ik wist dat er een nieuwe cao in werking zou treden toen ik aantrad maar de locatie coordinater alsook dienst directe leidinggevende konden mij destijds niks zeggen over de inhoud en behielden het op een nieuwe constructie omtrent vakantie uren berekenen etc. Het nieuwe CAO boek is nog niet eens beschikbaar voor de locaties , laat staan de medewerkers.
Afijn nieuwe werkgever Y verwacht mij rond 1 november en X wil mij wssl pas laten gaan rond 1 december.
Ik heb hiertoe onderstaande brief gemaakt. Ik heb het net gedaan in 1 uurtje dus opmerkingen over taalgebruik mogen ook.
Graag commentaar op de tekst en of ik een kans maak.
Zal ik erin zetten dat ik best mijn openstaande vakantiedagen als financiele compensatie bij X wil laten? dwz dat ik op 1 november 1 maand basissalaris neem en de rest is voor X.
Ik moet over naar 1 werkgever waar ik er eerst 2 had.
Werkgever X heeft gister mijn ontslagbrief gehad en ik wil over naar werkgever Y omdat ik daar een leuker baan heb die exact bij mijn opleiding past en tevens beter betaalt bij 36 uur dan werkgever X.
Ik ben begonnen op 1 mei jl bij X en wil 1 november beginnen bij wergever Y . Ik nam aan dat ik een opzegtermijn had van 1 maand omdat mijn contract nog niet eens een jaar heeft gelopen. Dit werd gestaafd door de locatie coordinator. Deze toonde mij het CAO boek van 2008-2009 waarin stond dan een langere opzegtermijn pas geld bij een dienstverband van 2 jaar of langer.
Nu blijkt dat er op 1 mei 2009 een nieuwe cao in werking trad waarbij iedereen een opzegtermijn had van 2 maanden, zowel werkgever als werknemer (gegoogled en dat mag als je ervoor tekent) ongeacht de duur van het contract.
Ik wist dat er een nieuwe cao in werking zou treden toen ik aantrad maar de locatie coordinater alsook dienst directe leidinggevende konden mij destijds niks zeggen over de inhoud en behielden het op een nieuwe constructie omtrent vakantie uren berekenen etc. Het nieuwe CAO boek is nog niet eens beschikbaar voor de locaties , laat staan de medewerkers.
Afijn nieuwe werkgever Y verwacht mij rond 1 november en X wil mij wssl pas laten gaan rond 1 december.
Ik heb hiertoe onderstaande brief gemaakt. Ik heb het net gedaan in 1 uurtje dus opmerkingen over taalgebruik mogen ook.
Graag commentaar op de tekst en of ik een kans maak.
Zal ik erin zetten dat ik best mijn openstaande vakantiedagen als financiele compensatie bij X wil laten? dwz dat ik op 1 november 1 maand basissalaris neem en de rest is voor X.
Leiden, 23 september 2009
LS.
U heeft van mij een ontslagbrief ontvangen, gedateerd 22 september 2009, met de intentie te stoppen bij -naam-.
Mijn reden hiertoe heeft te maken met mijn andere werkgever. Ik heb de afgelopen tijd 2 contracten gehad bij 2 werkgevers (waaronder -naam-) maar daar is een verandering in gekomen.
Mijn 2e werkgever moet, door de bezuinigingsplannen van het kabinet, bezuinigen op het personeelsbestand. Om ontstane gaten te vullen en niet teveel met, relatief dure, invallers te werken heb ik, net als andere collega's met kleine contracten, een aanbod gekregen om in fulltime dienstverband te komen. Ik zou dan verschillende functies vervullen om zo een fulltime dienstverband te hebben. Ik ben hiermee akkoord gegaan omdat ik wist dat iemand die kans zou nemen en als ik het niet deed dan zou ik veel minder werk hebben een financieel probleem ontwikkelen. Ik moet namelijk een flinke schuld aflossen en een fulltime dienstverband bij -naam-, het alternatief, maakt dat niet mogelijk.
Nu geld bij mijn 2e werkgever een opzegtermijn van 1 maand voor contracten voor bepaalde tijd, met name voor contracten korter dan 2 jaar. Ik ging er van uit dat dit ook het geval was bij -naam-. Ik las immers in het CAO boek van 2008-2009 dat een opzegtermijn van 2 maanden pas gehanteerd wordt bij een dienstverband van 2 jaar of langer. Nu begreep ik vandaag van mijn unithoofd dat er een opzegtermijn gehanteerd wordt van 2 maanden. Hier schrok ik van omdat ik in mijn ontslagbrief had aangegeven 1 maand opzegtermijn in acht te nemen.
Kennelijk was het zo dat de nieuwe CAO overeenkomst in werking trad exact op de dag dat ik in dienst kwam, namelijk 1 mei 2009 jl. Ik heb echter bij mijn 2e werkgever aangegeven dat ik eind oktober al kan beginnen gebaseerd op de het CAO boek wat ik van -naam- heb.
Mijn vraag aan u is dan mijn situatie te overwegen als een “grijs gebied” waarbij ik nog aan de oude CAO gehouden kan worden. Ten tijde van mijn indiensttreding was men nog niet concreet op de hoogte van de nieuwe CAO en het nieuwe boek is nochtans niet beschikbaar voor de verschillende locaties. Ik hoop een compromis te kunnen treffen en stel mij beschikbaar voor een gesprek.
Met vriendelijke groeten
Roflastc
PS: om ea tijdig met mijn andere werkgever te overleggen verzoek ik u zo snel mogelijk te reageren.
And it goes BRAAAAAPP!