Toon posts:

2 Videokaarten -zonder- SLI

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een 2e videokaart gekocht voor in mijn pc omdat ik 3 schermen wil gaan draaien.
zojuist heb ik de videokaart erbij in gestoken en de computer aangezet maar hij kan de kaart nergens zien/vinden. Ik heb een MSI P6N platinum moederboard en heb al een ASUS EN275GTX draaien.
ik heb er een xfx 8600gt bij gekocht en tot dusver nog niks van gezien. In de bios kan ik nergens een optie vinden om sli aan of uit te zetten, heb zojuist in de manual via MSI gezocht naar die optie maar word ook daar niet beschreven. Ook als ik naar Device manager ga zie ik hem er niet tussen staan.

Iemand enig idee?

MVG Thijmen

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-05 20:04

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Het kan zeker werken, hier heb ik het ook met 2 verschillende kaarten. zit de kaart er wel goed ik en heeft hij ook een extra stoom aansluiting ? zo ja, check die ook eens even.

Anders kan je ook nog even je drivers opnieuw installeren, mocht dat niet baten kan je ook eens kijken of de kaart uberhaupt werk en hem in het andere slot op je mobo te steken, werkt hij dan wel kan je iig uitsluiten dat de kaart zelf het probleem vormt.

Edit,

ook zou het zo kunnen zijn dat een pcie slot op je mobo niet lekker is, als je dan toch aan het stekkeren bent kan je dat ook even uitproberen.

[ Voor 15% gewijzigd door BGB4rn op 22-09-2009 21:31 ]

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik heb het een en ander geprobeert.

Eerst heb ik mijn (ouwe) videokaart (275gtx) eruit gehaald en mijn 8600gt in zijn slot gedrukt. computer opgestart en deed het prima, even drivers downloaden en klaar. vervolgens heb ik hem eruit gehaald en de 8600gt in mijn 2e slot gedaan, pc aangedrukt en vervolgens gebeurde er niks. Even gekeken naar mn mobo en zag dat er een PCIe switch op zit, waarmee ik kan kiezen tussen of 1 keer x16 of 2 keer x8. Switch veranderd naar 2 keer x8, mijn 8600gt in mijn 2e (normaliter ongebruikte) slot laten zitten, weer gestart en toen had ik er beeld op. waarmee ik uitgesloten heb dat die poort niet werkende is. Dus ik dacht, dan moet het zo goed zijn en heb mijn 275gtx er weer bij in gedrukt, gestart en vervolgens ziet hij alleen maar mijn 275gtx en mijn 8600gt is hij weer kwijt.

Iemand o.O?

Alvast heel erg bedankt

• A Lurker
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-05 01:11
Heb je al eens geprobeerd de drivers opnieuw te installeren terwijl beide kaarten er in zitten? Ik weet niet zeker of dat vereist is, maar dat was het eerstvolgende wat ik zou doen.

• BGB4rn

BGB4rn

Het is niet vereisd, ik heb het hier geloof ik niet hoeven doen, maar het is nooit weg, een update van drivers ;)

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Hmm heeel raar dit, had niet gedacht dat dit de oplossing zou zijn.
Eerst had ik beide kaarten erinzitten en had ik ook zoiets van, laat ik het nog ff opnieuw me drivers erop zetten.
Helaas zonder resultaat. Vervolgens toen ik alleen mijn 8600gt aan het draaien had heb ik exact dezelfde drivers weer geinstalleert. nou had ik ze net allebei er weer in zitten op x8 PCIe en deed mijn 8600GT het weer niet zoals eerder hierboven beschreven. reactie van A Luerker en BGB4rn gelezen en toen had ik zoiets van, o.O alweer, zou wel raar zijn. Toch geprobeert en het werkte ook nog. wel raar aangezien alle drivers aanwezig waren, maargoed het werkt!

Bedankt voor jullie help/tips

Groetjes Thijmen

• BGB4rn

BGB4rn

offtopic:
Zie je nou wel :+

Signature

Pagina: 1