403 Wordpress

Pagina: 1
Acties:
  • 482 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste...

Vandaag heb ik op mijn Webserver wordpress geïnstalleerd.
Dit ging allemaal goed!
Maar na dat ik pagina's heb gemaakt krijg ik een 403 error.
Dit komt door het .htaccess doc op de server.
Ik heb mijn provider al gemaild of zij .htaccess ondersteunden en dit is het geval.

Staat er misschien iets verkeerd in het bestand of iets anders?
Dit staat er in het .htacces bestand:

# BEGIN WordPress
<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine On
RewriteBase /wordpress/
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule . /wordpress/index.php [L]
</IfModule>

# END WordPress

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In welke directory heb je Wordpress staan? Ik vermoed in http://www.example.org/wordpress/ af te leiden uit je .htaccess bestand? Mocht dat niet het geval zijn, dan moet je de RewriteBase & RewriteRule aanpassen naar de juiste directory (voor de root directory van je domein is dat gewoon /)

Anders ook eens de Wordpress FAQ doorlezen; http://faq.wordpress.net/view.php?p=46

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2009 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je bericht!

Ik heb inderdaat wordpress in de map /wordpress staan.
Ik heb ook de faq door gelezen maar daar staat niet een passend antwoord in.
Ook heb ik de rechten aangepast naar 755, hellaas werkt dit ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Upload je je files naar een Windows server ? Zo ja, wellicht helpt deze entry in de Wordpress Codex je wellicht verder ?
http://codex.wordpress.or..._trying_to_see_my_site.3F

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Als je RewriteBase al /wordpress/ is, dan hoef je in je RewriteRule die /wordpress/ niet nog een keer te herhalen volgens mij.

• HuHu
  • Niet online
Ow... 403 betekend trouwens Forbidden. Als er dingen in je .htaccess fout zitten krijg je meestal een error die begint met de 5. Zoals de 500 Internal Server Error.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas werk het allemaal niet.

Heeft er iemand nog een iedee?
Alvast Bedankt!

• Raynman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:18
Zou het niet kunnen dat "RewriteBase /wordpress/" ervoor zorgt dat er geprobeerd wordt de map "wordpress" in de root dir van de server te openen? Probeer ook daar eens "./wordpress/" of haal het helemaal weg en gebruik "./wordpress/" in je RewriteRule. (Ik ga er nu even vanuit dat je n.a.v. de laatste suggestie alleen die Rule hebt aangepast, en niet de Base weggehaald.)

Edit: Ik begin het nu onwaarschijnlijk te vinden dat dit het geval is, maar je kunt het altijd even testen natuurlijk.

Het is alweer even geleden dat ik iets met Apache gedaan heb, maar kun je ook niet via logbestanden achterhalen wat nu het (waarschijnlijke foutieve) resultaat is van de rewrites?

[ Voor 29% gewijzigd door Raynman op 23-09-2009 11:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand meer een iedee?

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:03

Tys

En zonder .htaccess file werkt het allemaal wel?

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

• HuHu
  • Niet online
Zoals ik al zei, een 403 betekent Forbidden en .htaccess fouten genereren een 50x Internal Server Error. Als je gewoon eens een bestand test.html in die map zet en daar naar toe gaat, krijg je die dan wel te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Misschien handiger om eerst de handleidingen en support van WordPress door te nemen.
Vervolgens contact opnemen met je hoster als je er zeker van bent dat het probleem niet aan de aangeleverde htaccess-en ligt

Ten slotte kan je een topic hierover aanmaken, maar dan willen we duidelijker zien wat je al hebt geprobeerd. Het is hier niet je persoonlijke helpdesk :)

Lees ook dit door: Waar hoort mijn topic?. Je topic stond verkeerd ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.