Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP]afsluit script werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• misterm90
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:31
ik heb een script voor mijn vader gemaakt zodat zijn belangrijkste bestanden worden gebackupt naar mijn thuisserver.
dit script werkt echt verbazingwekkend goed als je de .bat zelf opstart.
maar nu heb ik het als afsluitscript (gpedit.msc) ingesteld en krijg ik het "afsluitscripts worden gestart" voor 5 minuten te zien maar de pc doet niks en kopieert ook niks naar de server.
eerst de code:

xcopy "F:\Mijn boekhouding\*.*" z: /e /y
pause

heb ook al de mapping z: gebruikt in het script met "net use z: \\192.168.2.107\backup_boekhouding"
meende eerst dat het aan de subfolder lag ( het was eerst \\192.268.2.107\e$\backup_boekhouding" maar heb een directe share aangemaakt ( en ja everyone heeft full rights).
Het zal toch niet zo zijn dat als je de computer afsluit hij eerst alle netwerkverbindingen platlegt alvorens hij de scripts laat draaien? zoja, hoe kan ik dat omzeilen of voor een oplossing zorgen?

• Gojira
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-04-2023
Eerst een backup draaien en vervolgens afsluiten in plaats van "Afsluiten" -> Backup -> Power off? Of execute het batchbestandje met aan het einde een shutdown commando ipv het batchbestandje pas draaien als er een shutdown word uitgevoerd. :)

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:51

Reptile209

- gers -

mistermerlijn schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 18:57:
[...]
Het zal toch niet zo zijn dat als je de computer afsluit hij eerst alle netwerkverbindingen platlegt alvorens hij de scripts laat draaien? zoja, hoe kan ik dat omzeilen of voor een oplossing zorgen?
Probeer anders eens een batch-file met een ping naar je backupserver (in plaats van de kopieer-actie), dan kan je dit punt in ieder geval testen.
Kijk als het script draait eens op de server naar de activiteit op de shares (onder Computer Management > Shared Folders en dan onder Sessions). Daar kan je - als het goed is - zien welk account waar verbinding mee maakt.

Nog een test:
ping server
pause
dir F:\*.*
pause

(misschien wordt de drivemapping gesloten voordat het script draait, dat zou je hiermee moeten kunnen zien).

Zo scherp als een voetbal!

• misterm90
je ziet niks aan het script he.. alleen staat er in in windows stijl "afsluitscript word gedraaid". ik doe het nu al met een shutdown aan het eind maar merk dat mijn vader dat gewoon vergeet/niet doet.
dus je ziet niks van wat het script laat zien.

heb het nu wel iets verder.. het scherm met afsluitscript word gedraaid verschijnt nu ongeveer 20 seconden en dan sluit de pc af, maar nu kopieert hij nog steeds niks..
heb nu script uitgebreid met net use z: "\\192.168.2.107\mijn_boekhouding" Wachtwoord /user:Administrator ..

[ Voor 37% gewijzigd door misterm90 op 22-09-2009 19:44 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Startup en Shutdown scripts lopen onder de SYSTEM account.
En daar wordt ook het netwerk uitgezet.
Is het dan niet handiger om het in het user logoff deel mee te nemen?

[ Voor 13% gewijzigd door alt-92 op 22-09-2009 19:58 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• misterm90
Oke dat zou kunnen, maar dan moet mijn vader dus ipv afsluiten, uitloggen gebruiken ?. of worden de scripts van uitloggen ook gebruikt bij het afsluiten ?

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:01
Afaik wordt de user eerst uitgelogd waarna het systeem pas wordt afgesloten, dus dat zou best kunnen werken.

LinkedIn
BlackIntel

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:51

Reptile209

- gers -

Als je toch wil weten wat je script doet (heb er overigens zelf nooit gebruik van gemaakt, dus gebrek aan zichtbare output had ik me niet gerealiseerd), kan je de boel natuurlijk naar een bestandje laten wegschrijven:
echo Shutdown > c:\shutdownlog\lastshutdown.txt
ping server >> c:\shutdownlog\lastshutdown.txt

Met >> in plaats van >, wordt nieuwe output aan de bestaande file toegevoegd.

Zo scherp als een voetbal!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-11 20:46
alt-92 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 19:57:
Startup en Shutdown scripts lopen onder de SYSTEM account.
En daar wordt ook het netwerk uitgezet.
Is het dan niet handiger om het in het user logoff deel mee te nemen?
juist.
of gebruik runasspc http://robotronic.de/runasspcEn.html
dan krijg je zoiets: runasspc /program:"c:\temp\pro.exe" /domain:"domainname" /user:"testadmin" /password:"password"
password kun je weer encrypten in een file enzo. niet mee gewerkt, maar een beetje googlen doet wonderen.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Pagina: 1