Toon posts:

[Tvix HD-M6500] Harddisk benaderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers...,

Ik weet dat er al meer topics over zijn, maar dit is een ander probleem... Ik heb een Tvix HD-M6500 en ben daar extreem blij mee. Ik had hem gekocht met een interne harddisk maar die liep al snel vol. Gelukkig kan je er gewoon USB host schijven aanhangen en daar vanaf je Tvix scherm ook gewoon weer films vanaf kijken.

Erg mooi dus.., maar we hebben een baby en schieten veel HD film. Die films schiet ik van de PC via het netwerk naar de Tvix. Nu heb ik geen enkel probleem om de interne schijf en de externe USB host schijf te benaderen via Filezilla, dat gaat prima.

Het probleem is alleen dat ik ook een vriendin heb.., en die snapt alleen de verkenner. Dat was ook geen probleem want met een net use m: \\tvixapparaatip\tvixhd1 had zij gewoon een "lokale schijf" waarop ze naar alle media kon browsen.

Nu dacht ik alleen dat, als ik er een usb schijf aan zou hangen, deze wel te benaderen zou zijn als \\tvixapparaatip\tvixhd2 of eventueel als \\tvixapparaatip\tvixusb1 o.i.d maar niks daarvan lijkt te werken.

Nu was die net use methode al niet eens in de manual aanwezig, laat staan wat meer info over dit onderwerp. Ik vroeg mij dan ook af of een van jullie het voor elkaar heeft gekregen om de Tvix USB host schijf als netwerkshare aan een pc te hangen...

Is dat er niet dan ga ik met netdrive aan de slag maar dat zal dan helaas weer een stuk omslachtiger zijn. Het rare is namelijk dat je in FTP wel disk1 tot 4 ofzo ziet (geen idee waar je die dan in kan stoppen) en ook usb 1 tot 8.

Alvast bedankt voor alle info!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2009 18:50 ]