TC 2TB ondersteunt host function icm Sharkoon SATA QuickPro

Pagina: 1
Acties:

• Belial_666
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 31-01 17:34
Ik wil een Sharkoon SATA QuickPort Duo kopen en deze aan mijn TC late 2008 2TB hangen

Is het mogelijk om deze Quickport aan mijn TC te handen en dat de TC dan beide schijven ziet ?

Ik heb contact gehad met de fabrikant van de SATA QuickPort Duo maar helaas kom ik daar niet verder

Hello,

we do not have any experience in Apple hardware. But when your device does
support host function it should normally recognize both HDD. The used chipset
in Quickport is JMicron which is normally supported by Apple comuters.

Kind regards

Andreas Klein

The specs:

After the resounding success of the SATA QuickPort, comes the new SATA QuickPort PRO. Responding to the requests and needs of many customers, this update increases the functionality of an already excellent device.

In addition to its ability to connect any SATA HDD (2.5" and 3.5") without a time-consuming installation, the SATA QuickPort PRO also offers 2 USB ports and a card reader that supports the formats SD, SDHC, and MMC/MS.

The SATA QuickPort PRO connects to PCs using either the USB2.0 or significantly faster eSATA interface.

Rely on only the most intelligent solution, our SATA QuickPort PRO ...
Features:
• Enables the direct connection of a SATA HDD to your PC
• Suitable for 2.5" and 3.5" SATA HDDs
• USB front hub (2 connectors)
• Card reader (SD, SDHC, MMC/MS)
• External interfaces: USB2.0 and eSATA
• Premium craftsmanship
• On/off button
• LEDs for power and HDD access
• No drivers needed for Windows ME/2000/XP/Vista, Mac OS X and higher

Package content:
• SATA QuickPort PRO
• Power adaptor
• USB cable
• eSATA cable
• Short manual

http://www.guardiansystem.../sata_quickport_duo_1.jpg

http://www.sharkoon.com/h...t_pro/index_en.html?id=11

• dionys0s
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-08-2025
Externe harddiks kunnen via usb gekoppeld worden aan een time capsule. Die zie je dan gewoon verschijnen op de time capsule. Enige nadeel: Harddisk moet fat32 of HFS+ geformatteerd zijn. (ntfs is niet ondersteund)

• Belial_666
Zover was ik al.

Deze heeft echter ondersteuning voor 2 SATA HD' door middel van 1 USB kabel. De vraag is nu of ik 2 disks zie strax, 1 of wellicht geen

• LogiForce
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-10-2025

LogiForce

The Black Whole

Belial_666 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 17:58:
Zover was ik al.

Deze heeft echter ondersteuning voor 2 SATA HD' door middel van 1 USB kabel. De vraag is nu of ik 2 disks zie strax, 1 of wellicht geen
Zolang jouw Mac de JMicron chipset in de USB device herkent moeten zich er geen problemen ontwikkelen. Aangezien het de chipset is die de schijven moet herkennen in eerste instantie. Deze zal daarna door geven aan je Mac van "hallo, ik heb hier twee schijven voor je. Kun je even kijken of je ze lezen kan?" en of dit nou via 1 of 10 usb kabels gaat maakt niet zoveel uit. Daarvoor heb je wel weer device id's enzovoorts om conflicten te voorkomen en onderscheiden duidelijk te maken.

Dus om een lang verhaal kort te maken, dit gaat zonder meer werken mits alle hardware uiteraard naar behoren functioneerd.

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

• Belial_666
Ja dat snap ik dat mijn mac die Sharkoon herkend. Die mac draait OSX intel.

Maar die timecapsule is een:
a Marvell 88F5BF01 C500 500Mhz SoC (System on a Chip) processor (below), en draait waarschijnlijk geen OSX maar een kale BSD variant.

Dus nogmaals:

Mijn mac zal die Sharkoon wel herkennen maar die TC moet die sharkoon herkennen en de vraag is dus, draait een TC een volledige macosx of niet ?

[ Voor 3% gewijzigd door Belial_666 op 22-09-2009 19:41 ]

• LogiForce
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-10-2025

LogiForce

The Black Whole

Belial_666 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 19:39:
Ja dat snap ik dat mijn mac die Sharkoon herkend. Die mac draait OSX intel.

Maar die timecapsule is een:
a Marvell 88F5BF01 C500 500Mhz SoC (System on a Chip) processor (below), en draait waarschijnlijk geen OSX maar een kale BSD variant.

Dus nogmaals:

Mijn mac zal die Sharkoon wel herkennen maar die TC moet die sharkoon herkennen en de vraag is dus, draait een TC een volledige macosx of niet ?
Okay, ik had de naam Mac niet moeten gebruiken maar bedoelde je TC. Sorry, mijn nederige excuses.
Maar ik denk echt wel dat hij herkent word. Het is gewoon een USB hardeschijf in een ander jasje ;)
En dan nog eentje waar 2 schijven in kunnen. Hoeveel van die oplossingen zijn er niet?

Maar goed, 100% zekerheid geven kan ik je niet. Maar het feit dat hij een algemeen gebruikte chipset heeft die de standaarden wat usb schijven aan gaat volgt moet het echt geen probleem zijn.

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

• Belial_666
Excusses aanvaard :P

maar ik denk dat ie inderdaad wel herkend gaat worden. Ik hoopte echter dat er wellicht mensen waren die ook een vage TC aansluiting hebben.

In iedergeval bedankt voor de reacties
Pagina: 1