Netwerk uitneembare Backup

Pagina: 1
Acties:
  • 459 views

• mhilgenkamp
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-03 12:12
Beste mensen,

Ik ben opzoek naar een backup oplossing.

ik wil:
- Liefst oplossingen met hdds.
- Backup device in het netwerk hebben (nas)
- Uitneembare hotswap spare hebben ( data mee naar huis)

Ik ben aardig poosje aan het googlen geweest en kan niet echt wat vinden. Wat wel in de buurt komt is een netgear readynas maar als ik dan de uitgenomen schijf aan een pc hang kan ik daar niets mee beginnen (windows / linux)

Weet iemand toevallig een merk die dit soort apparaten verkoopt ?

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Wat is er tegen op een tapestreamer? :)

• mhilgenkamp
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-03 12:12
Ik heb het al gevonden kan de netgear zo aanpassen dat ik de schijf uit kan lezen als deze is verwijderd.

Mag dicht

[ Voor 5% gewijzigd door mhilgenkamp op 23-09-2009 15:05 ]

Verwijderd

lekker handig om een disk te gaan vervoeren, die kan je na een paar weken weggooien waarschijnlijk.

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Dat valt reuze mee, mits je hem in de juiste koffer stopt :)

Dus, op zoek naar een _GOEDE_ koffer voor je hd's ;)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-02 18:43
en hoe vaak ga jij die disk checken? Dat moet je dan wel regelmatig doen omdat als je hem pas checkt als de backup nodig is en de schijf ook kaduuk blijkt te zijn, je nog verder van huis bent.

En met 1 schijf, hoe zit het dan met retentie? Allemaal incrementeel is wel leuk, maar dan nog? Je hebt maar 1 schijf.

Mijn tip: goede backup software met een tapedrive. Leuke ultrium (denk aan groei, dus koop hem niet te krap), SCSI aansluiting, in je windows omgeving iets als backup exec en gaan. Dan maak je er vervolgens een goed backup schema in aan, leg je je tapes in een kluis en neem je elke dag een tape mee.

Vaak zie ik mensen op de backup bezuinigen omdat "hoe vaak zul je het nodig hebben". Totdat je het nodig hebt. Een harde schijf is misschien snel, goedkoop, alhoewel die readynassen van netgear niet goedkoop zijn. Een tapedrive is momenteel nog gigantisch populair in gebruik, de goede, zoals een ultrium, zijn behoorlijk rap en het voordeel van een oplossing als backup exec is dat deze met je meedenkt, of in ieder geval voor elke scheet en drie knikkers dr een mail uit kan sturen, zo kun je op tijd handelen als je tape kaduuk is, je je drive moet schoonmaken enz enz enz. Maargoed, dat soort dingen check je natuurlijk volgens een schema :)

Bij een backup moet je je afvragen hoe snel het beschikbaar moet zijn als je een recovery moet doen, maar vooral ook hoeveel het je kost als je het niet hebt.

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:21
mhilgenkamp schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 17:20:
- Uitneembare hotswap spare hebben ( data mee naar huis)

Wat wel in de buurt komt is een netgear readynas maar als ik dan de uitgenomen schijf aan een pc hang kan ik daar niets mee beginnen (windows / linux)
Op een hotswap spare staat normaal gesproken ook geen data. :+
Dat is een schijf die normaal gesproken niks doet totdat er één andere schijf uit je dan degraded array uitvalt en dan direct bij kan springen om je array weer volledig up te krijgen.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-03 14:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Mja, ik ben er niet zo op om een disk als enige backup device te gebruiken. En deze dan ook nog eens uitnemen en lke dag meenemen is de goden verzoeken IMO.

Een backup naar een opslagsysteem is prima, maak daar overdag dan weer een offline backup van op tape of desnoods een USB disk en neem die mee. Voor eventueel directe restores heb je het opslagsysteem, en als de retentieperiode verstreken is kan je het nog van de USB disk (of tape) halen.

Verder zou ik zeggen: neem eens contact op met een leverancier. Zij kunnen je prima adviseren.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.