[OS 10.6] Load continu hoger dan 1.00 zonder open progs

Pagina: 1
Acties:

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-02 09:47
Afgelopen weekend heb ik een verse installatie gedaan van OS X 10.6. Ik heb geen backups teruggezet van Time Machine maar alles kakelvers geinstalleerd.
Sinds vandaag merk ik dat mijn CPU load continu op 50% of hoger staat. Als ik ga kijken met "top" onder terminal zie ik ook daar dat mijn load continu boven de 1.00 zit.

Afbeeldingslocatie: http://www.wouterbouvy.nl/GoT/iStat.tiff
Load onder iStat

Afbeeldingslocatie: http://www.wouterbouvy.nl/GoT/top.png
Load onder top (gesorteerd op CPU verbruik)

Opvallend is dat er niet 1 proces is wat heel erg veel CPU kracht verbruikt. Toch is de machine warmer dan normaal, gaat de accu minder lang mee en is deze merkbaar trager.

Hoe kom ik erachter wat dit probleem veroorzaakt? Enkel dan kan ik het oplossen.

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-02 07:12
Ik zie bij top dit staan: 2 running, 2 stuck, 61 sleeping
Zou het kunnen dat er 2 processen zijn vastgelopen?

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-02 09:47
Ik ben eruit. Het probleem had te maken met Version Cue Server CS4 van Adobe. Iets wat ik niet eens gebruik.
Uit wanhoop ben ik willekeurig processen gaan killen via Activitieitenweergave om te kijken wat het probleem veroorzaakte. Daarin viel me op dat VCStatus al telkens een nieuw pid had. Blijkbaar herstartte dat zichzelf telkens. Uiteindelijk heb ik Version Cue er gewoon afgeflikkerd.
Temperaturen zijn weer normaal nu, CPU load is ook weer normaal en OS X is weer een stuk snappier.

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Gelukkig maar :) Adobe installeert inderdaad aardig wat hulpprocessen mee. Als je bijv Bridge opstart, dan worden er ook een x aantal processen meegestart. Deze kan je uitschakelen via: Preferences > Startup Scripts

Gelukkig ben je er zelf al achter gekomen wat het euvel was

Instagram / YouTube