Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ultramon schakelt secondary display (permanent) uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hee mensen,

Gister heb ik mijn lcd tv op mijn computer aangesloten, DVI-HDMI, naast mijn monitor, die ook middels DVI is aangesloten. Om het geheel een beetje overzichtelijk te houden wilde ik Ultramon installeren, zodat je niet bijvoorbeeld een browser op je tv opent omdat je hem daar het laatst gebruikt hebt, terwijl hij uitstaat. Daarbij vind ik het erg fijn dat je de tweede monitor uit kan schakelen, zodat je je muis gewoon de rechter bovenhoek in kan jagen om een programma af te sluiten. Het rare is dat na de installatie alles perfect werkte, maar toen ik via het icoontje in de taskbar de tweede monitor uit wilde zetten, hij hem daarna niet meer aan kon zetten. Ik heb alles geprobeerd, heb Ultramon ook weer gedeïnstalleerd, maar dit werkt niet. Tijdens het opstarten zie ik nog wel alles voorbij komen, inclusief het windows-balkje, maar als de desktop op mijn eerste monitor in beeld komt, valt het signaal weg. Het lijkt erop dat hij dus nog steeds staat uitgeschakeld, terwijl Ultramon niet meer op mijn computer geïnstalleerd staat.

De enige aanwijzing die ik heb is dat als ik in mijn Nvidia control panel kijk (waar de tv trouwens nog wel herkent wordt) bij change resolution, dat er staat dat mijn TV een VGA connection heeft, terwijl hier eerst HDMI stond. Bij mijn monitor staat er wel gewoon DVI. Hoe kan dit? Ik heb geen VGA aansluiting op mijn videokaart, en ik heb geen enkel idee hoe ik dit kan wijzigen. Tv ontkoppelen, opnieuw opstarten, opnieuw aansluiten e.d. heeft allemaal niet gewerkt. Ik heb het vandaag op weten te lossen door in safe mode de drivers van mijn videokaart eraf te halen en opnieuw te installeren. Heb het daarna opnieuw geprobeerd met een andere versie, maar hetzelfde probleem heeft zich weer voorgedaan. Heeft iemand een oplossing/suggestie?

Cheers

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik kwam er net achter dat het niet aan ultramon ligt. Als je gewoon onder de display settings van Windows met rechts op de tweede monitor klikt en dan 'attached' uitvinkt (en hem dus uitzet), schiet ie ook op VGA, en wederom krijg ik hem dan niet meer op HDMI. Ik snap hier echt geen hout van, weet iemand waarom dit gebeurt? En of er eventueel iets aan te doen is?

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2009 19:21 ]