Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:26
Beste Tweakers,

Steeds meer zie ik mensen rondlopen met Iphones, HTC Hero's en weet ik veel wat nog meer. Ik ben ook op zoek naar zoiets, maar zie door de vele bomen het bos niet meer :(
Zouden jullie mij kunnen helpen aan een goede (die redelijk voldoet aan eisen)?

+ GPS
+ Stabiel (snel) internet
+ Mogelijkheid tot vele soorten applicaties (zoals skype bijvoorbeeld)
+ Niet al te groot (dit is relatief, maar denk aan broekzakgrootte)

- Ik hoef niet per se een fancy camera(functionaliteit)
- Uiterlijk geef ik niet om, functionaliteit gaat voor.
- Touch of toetsenbordje?

Abonnement lijkt mij ook het meest logische (maximaal 20 euro per maand het liefst) en ik bel haast nooit, dus liever eerder een dikke smsbundel dan bellen. Ook moet hier onbeperkt internet inbegrepen zijn.

Zijn er nog meer dingen waar ik aan moet denken? Fouten onder voorbehoud ;)
Wie helpt mij aan een Mobile/Smartphone?

met vr. gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:41
dus voor 20 euro een abbo inclusief onbeperkt dataverkeer met een leuke smartphone die alle kan inclusief gps?
en moet draaien op android of windows... dat wordt een hele lastige!
Heb je zelf al modellen + abonnementen op het oog? voorkeur voor provider?

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik denk dat je je budget moet verhogen, 20 euro per maand is niet veel voor een smartphone.
Tevens zou ik eens kijken wat je er echt mee wilt doen en voor welk OS dan de leukste programma's te verkrijgen zijn. En bepaal ook duidelijk of je wel of geen toetsenbord wilt. Zelf kan ik me niet voorstellen dat mensen zich met het touch toetsenbord redden in lange sms'jes, e-mails of chatgesprekken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
Ok laten we zeggen dat we nu moeten denken aan 30 euro per maand. Onbeperkt dataverkeer wil ik inderdaad wel. Windows Mobile lijkt beter voor mij, maar zijn de toestellen niet duurder tegenover de Android toestellen?

Voorkeuren voor provider zijn vodafone en Hi. Zoals ik al eerder zei wil ik liever kunnen smsen dan bellen. Nu met een simpele prepaidkaart stuur ik niet meer dan 50 smsjes in de maand (ruwweg geschat 4-6 euro per maand) dus dat hoeft ook niet zo uitgebreid. Toetsenbord-touch went heel snel heb ik mij laten vertellen, dit zou mij niet weerhouden van een koop.

De modellen van HTC (hero..?) en Samsung(xperia, omnia) zien er erg aantrekkelijk uit, maar zoals ik al eerder zei: ik zie door de bomen het bos niet meer.

EDIT: ook had gelezen dat tethering mogelijk was, dit zou helemaal ideaal zijn , zo kan ik met mijn laptop ook overal online.

[ Voor 15% gewijzigd door iamzero456 op 22-09-2009 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Iamzero456 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 19:41:
Ok laten we zeggen dat we nu moeten denken aan 30 euro per maand. Onbeperkt dataverkeer wil ik inderdaad wel. Windows Mobile lijkt beter voor mij, maar zijn de toestellen niet duurder tegenover de Android toestellen?

Voorkeuren voor provider zijn vodafone en Hi. Zoals ik al eerder zei wil ik liever kunnen smsen dan bellen. Nu met een simpele prepaidkaart stuur ik niet meer dan 50 smsjes in de maand (ruwweg geschat 4-6 euro per maand) dus dat hoeft ook niet zo uitgebreid. Toetsenbord-touch went heel snel heb ik mij laten vertellen, dit zou mij niet weerhouden van een koop.

De modellen van HTC (hero..?) en Samsung(xperia, omnia) zien er erg aantrekkelijk uit, maar zoals ik al eerder zei: ik zie door de bomen het bos niet meer.

EDIT: ook had gelezen dat tethering mogelijk was, dit zou helemaal ideaal zijn , zo kan ik met mijn laptop ook overal online.
Ik zou je aanraden om echt goed te kijken en te testen hoe fijn een touch toetsenbord is. Ik heb op mijn Touch Pro namelijk beiden maar elke keer dat het langer is dan een regel klap ik toch liever mijn toetsenbord uit, zeker voor langere stukken gaat het gewoon vele malen sneller.
En tethering is wel mogelijk, maar bij heel veel providers mag dit niet en laat de bundel dit vaak niet toe qua FUP. Hi wil je dan zeker niet hebben, die leveren hooguit 384kbit down en dan mag je er verder niks mee, geen tethering, amper dataverbruik.
Ik zou eerder naar T-mobile kijken, als ik het goed herinner mag je daar wel tetheren en heb je een FUP waarna je enkel lagere snelheid krijgt maar het wel kan gebruiken.
En ik zou pas Windows Mobile nemen als je versie 6.5 kan krijgen, 6.1 wil je niet.

Mijn tip: Ga gewoon wat winkels langs waar je toestellen kan uitproberen en ga er dan eens mee klooien, vooral het verschil tussen Windows Mobile en Android.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
@frumper & Tsurany: kan prima voor die prijs hoor.
Gratis i.c.m. 2 jarig Vodafone abbo:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
Bedankt voor jullie tips !

Ik ga morgen even kijken in de winkel en meld hier dan wat ik te weten ben gekomen :)

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Link naar de prijzen die ik noemde: klik (niet in de winkel)
Geen aansluitkosten. Korting gedurende hele contractperiode.

• iamzero456
Ik denk dat ik er uit ben:

Samsung Omnia Qwerty B7610 Zwart heeft windows mobile, GPS, internet en qwerty toetsenbordje en nog veel meer hebbedingetjes. Ook samsung Galaxy lijkt mij leuk, maar deze is wel Android en geen qwerty toetsenbord.

Deze twee lijken mij zeer interessant, maar kan slecht zien in de tweakers vergelijking welke site deze abbo het goedkoopst aanbied. Ik zie vodafone voor 22.50 per maand, maar bij sommige winkels moet ik ook nog es voor het toestel betalen?? Kan iemand mij een leuk linkje geven?

Wie helpt mij hier? Of raden jullie misschien een andere Samsung aan?

EDIT: Ho grapje, zo te zien heeft de Omnia Qwerty B7610 touchscreen maar geen apart toetsenbordje, op zich geen ramp lijkt me, maartoch.

[ Voor 17% gewijzigd door iamzero456 op 23-09-2009 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
<bump>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:44
Dav1d schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 22:03:
@frumper & Tsurany: kan prima voor die prijs hoor.
Gratis i.c.m. 2 jarig Vodafone abbo:
Die LG Arena is geen telefoon dus die kun je beter weg laten.. :X

xperia of magic zijn wel leuke toestellen. Trouwens.. in oktober komt de x2 uit maar die is weer duurder.
Iamzero456 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 19:21:
EDIT: Ho grapje, zo te zien heeft de Omnia Qwerty B7610 touchscreen maar geen apart toetsenbordje, op zich geen ramp lijkt me, maartoch.
geen toetsenbord? Geen? op dat plaatje staat toch echt een toetsenbord :P

[ Voor 21% gewijzigd door Chaosstorm op 25-09-2009 12:50 ]

• iamzero456
Chaosstorm schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 12:47:
geen toetsenbord? Geen? op dat plaatje staat toch echt een toetsenbord :P
Grapje :P blijkbaar wel toetsenbord (had gelezen touch) , dit lijkt me de beste telefoon voor mij, bedankt voor de reacties !

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Heb je ook al gedacht aan de Nokia 5800 Xpress Music en de Nokia N97?
Hebben beide wat je zoekt. GPS, snel internet, relatief compact, genoeg apps waar onder ook apps met Skype support (denk aan Nimbuzz).
Ook bieden ze touchscreen met onscreen keyboard in meerdere smaken (mini qwerty, fullscreen qwerty PSP style, classic nummeriek), plus handschrift herkenning.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trance-M
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 17:41
Ik zit een beetje met dezelfde vraag. Veel toestellen vallen af omdat ze gewoon te groot zijn. De Iphone vind ik persoonlijk te groot voor de broekzak.
Samsung Jet en LG Arena zijn compact, maar geen smartphone en dus zeker geen Android of WM.
Vandaar dat ik dus uitkijk naar de eerste reviews van de SE Experia X2. Het is wel nog even afwachten wat de prijzen worden.
Zelf wil ik ook navigatie erop zoals TomTom of Route66. Hierdoor vallen voor mij de eerstgenoemden dus ook af.
Bedoel je met GPS ook navigatie?

O ja, touch en toetsenbord :)
Pagina: 1