Kan Acer Aspire One niet verbinden met LAN

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319167

Topicstarter
Hallo beste mensen,

Sinds kort heb ik een Acer Aspire One gekocht.
Ik probeer via een netwerkkabel mijn laptop te verbinden maar gek genoeg wil het niet lukken.

Even voor de duidelijkheid wil ik ebij zeggen dat ik ook een PC heb die gewoon online kan met de router die ik gebruik (3Com Office Connect TP400).
En zodra ik een tweede netwerkkabel op de router verbindt naar de Acer, dan krijg ik op de Acer geen verbinding. Er wordt wel automatisch gezocht naar een verbinding zodra de netwerkkabel in de Acer zit maar das ook alles..
Ik heb dus niet veel verstand van computers maar het lijkt mij onwaarschijnlijk dat het probleem bij de router ligt als de verbinding naar de PC geen probleem geeft.

Per toeval ben ik wel wel achter gekomen dat ik online kan via een netwerk van iemand anders die zijn netwerk niet versleuteld heeft maar daarmee is mijn probleem niet opgelost. Het enige wat ik daarvan geleerd heb is hoe ik online kan op andermans onbeveiligd netwerk...

Maar goed, even concreet:
Wie weet hoe ik mijn Acer Aspire One kan verbinden met behulp van een netwerkkabel ?

Bij voorbaat dank!!! :)

Night Owl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:11

arie_papa

Running on Ubuntu

Heb je de Acer al aan die andere kabel aangesloten? En wat gebeurt er dan?
Daarnaast, welk besturingsssysteem gebruik je? XP of een linux distro?

Ps, connecten via Wifi of via Lan zijn 2 verschillende dingen. Het kan natuurlijk dat je netwerkkaart rot is, terwijl de wifi kaart wel goed blijkt te werken.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
skinlee78 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 16:09:
Heb je de Acer al aan die andere kabel aangesloten? En wat gebeurt er dan?
Daarnaast, welk besturingsssysteem gebruik je? XP of een linux distro?

Ps, connecten via Wifi of via Lan zijn 2 verschillende dingen. Het kan natuurlijk dat je netwerkkaart rot is, terwijl de wifi kaart wel goed blijkt te werken.
Dank je wel voor je reactie! Dat stel ik erg op prijs :)

Nee dat heb ik nog niet geprobeerd. Dat ga ik nog wel even proberen
Het besturingssysteem die ik dat ik gebruik is linux.

Wifi en Lan zijn inderdaad verschillende dingen. Ik vond het alleen wel grappig dat ik per ongeluk met behulp van wifi een avond gratis heb kunnen internetten :) Dus ongevraagd ben ik te weten gekomen hoe dat werkt.

Topicstarter
Anoniem: 319167 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 17:22:
[...]

Dank je wel voor je reactie! Dat stel ik erg op prijs :)

Nee dat heb ik nog niet geprobeerd. Dat ga ik nog wel even proberen
Het besturingssysteem die ik dat ik gebruik is linux.

Wifi en Lan zijn inderdaad verschillende dingen. Ik vond het alleen wel grappig dat ik per ongeluk met behulp van wifi een avond gratis heb kunnen internetten :) Dus ongevraagd ben ik te weten gekomen hoe dat werkt.
Ik heb het geprobeerd maar geen resultaat helaas..

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:11

arie_papa

Running on Ubuntu

Misschien handmatig een ip adres invoeren?
Dus op je andere pc (neem aan xp / vista) Start > Uitvoeren > CMD
Dan typ: ipconfig /all
Neem over
ipadres en verander alleen het getal van de laatste reeks (e.g. 192.168.0.X) +1 ofzo
subnet masker: 255.255.255.0
gateway: (eg 192.168.0.1)
dns server: (eg 192.168.0.1)

Vul die gegevens in bij je netwerkkaart van je laptop. Alles kun je hetzelfde laten als op je normale pc, alleen het IP adres moet afwijken (vandaar +1)

Herstart je laptop en probeer het dan nog eens.

Werkt het niet, dan is je netwerkkaart waarschijnlijk rot, werkt het wel, dan heb je problemen in je router met de DHCP server

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
skinlee78 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 14:00:
Misschien handmatig een ip adres invoeren?
Dus op je andere pc (neem aan xp / vista) Start > Uitvoeren > CMD
Dan typ: ipconfig /all
Neem over
ipadres en verander alleen het getal van de laatste reeks (e.g. 192.168.0.X) +1 ofzo
subnet masker: 255.255.255.0
gateway: (eg 192.168.0.1)
dns server: (eg 192.168.0.1)

Vul die gegevens in bij je netwerkkaart van je laptop. Alles kun je hetzelfde laten als op je normale pc, alleen het IP adres moet afwijken (vandaar +1)

Herstart je laptop en probeer het dan nog eens.

Werkt het niet, dan is je netwerkkaart waarschijnlijk rot, werkt het wel, dan heb je problemen in je router met de DHCP server
Dank je wel voor je reactie!
Ik ben je wel een excuus verschuldigd want ik kom tot de conclusie dat ik vergeten ben om in mijn topic te vermelden dat ik linux op mijn laptop heb staan. Op de linux laptop weet ik hoe ik in het DOS scherm kom (daar heet het een terminal) maar ik weet niet of jouw tips uitvoerbaar zijn op een linux systeem..
In dit geval kan ik het beste even wachten wat jouw reactie hierop is voordat ik het ga uitproberen.

Grtz ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-05 11:11
Heb je al gekeken naar acer power managent.Ik heb namelijk afgelopen week ook met een acer laptop gehad dat ik wel de netwerkkaart zag,maar hij gewoon niets deed.Totdat ik via tweakers een stemmetje in me hoofd zei dat ik misschien in de power managent moest kijken.Daar kon ik zowel de bedraade netwerkkaart als de draadloze kaart aanzetten en was het probleem opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Anoniem: 319167 schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 21:01:
[...]

Dank je wel voor je reactie!
Ik ben je wel een excuus verschuldigd want ik kom tot de conclusie dat ik vergeten ben om in mijn topic te vermelden dat ik linux op mijn laptop heb staan. Op de linux laptop weet ik hoe ik in het DOS scherm kom (daar heet het een terminal) maar ik weet niet of jouw tips uitvoerbaar zijn op een linux systeem..
In dit geval kan ik het beste even wachten wat jouw reactie hierop is voordat ik het ga uitproberen.

Grtz ;)
Je zou in ieder geval kunnen beginnen met "ifconfig" dan zie je de ipinstellingen. Maar Linpus kun je ook visueel instellen wat netwerk betreft als je dat liever doet.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Marzman schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 22:43:
[...]

Je zou in ieder geval kunnen beginnen met "ifconfig" dan zie je de ipinstellingen. Maar Linpus kun je ook visueel instellen wat netwerk betreft als je dat liever doet.
Dank je wel voor je reactie :D
Ik heb het in de terminal ingetoetst en ik krijg het volgende:

ath0 Link encap:Ethernet HWaddr 00:23:4D:BB:8E:11
inet addr:172.16.42.2 Bcast:172.16.42.255 Mask:255.255.255.0
UP BROADCAST RUNNING MULTICAST MTU:1500 Metric:1
RX packets:87124 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
TX packets:66889 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
collisions:0 txqueuelen:0
RX bytes:103561707 (98.7 MiB) TX bytes:9997816 (9.5 MiB)

eth0 Link encap:Ethernet HWaddr 00:1E:68:DC:A1:98
RX packets:32806 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
TX packets:332 errors:0 dropped:1 overruns:0 carrier:0
collisions:0 txqueuelen:1000
RX bytes:3269018 (3.1 MiB) TX bytes:113544 (110.8 KiB)
Interrupt:17 Base address:0x8000

lo Link encap:Local Loopback
inet addr:127.0.0.1 Mask:255.0.0.0
UP LOOPBACK RUNNING MTU:16436 Metric:1
RX packets:999 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
TX packets:999 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
collisions:0 txqueuelen:0
RX bytes:64355 (62.8 KiB) TX bytes:64355 (62.8 KiB)

wifi0 Link encap:UNSPEC HWaddr 00-23-4D-BB-8E-11-F4-0F-00-00-00-00-00-00-00-00
RX packets:704657 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:449291
TX packets:74821 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
collisions:0 txqueuelen:199
RX bytes:232559419 (221.7 MiB) TX bytes:12039647 (11.4 MiB)
Interrupt:18 Memory:e04a0000-e04b0000

Ik hoop dat dit jouw wat duidelijk maakt want ik wordt hier niets wijzer van...
Vanmiddag ben ik even bij een computerwinkel geweest met de laptop en die medewerker sluit een ethernetkabel erop aan en hij doet het meteen !!! Hoe frustrerend is dat wel niet !?
Ik heb vandaag ook de router proberen te resetten maar ik kom daar ook niet uit! Normaal kan je met een pen het resetknopje indrukken maar die zit er gewoon niet op! Ik snap er niets van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
wat voor router heb je?misschien dat je software matig de router naar fabriek instellingen kan instellen.heb je nog een extra pc over waar je dat mee kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
vincedd schreef op zondag 27 september 2009 @ 03:04:
wat voor router heb je?misschien dat je software matig de router naar fabriek instellingen kan instellen.heb je nog een extra pc over waar je dat mee kan doen?
Hoi Vince,
Bedankt voor je reactie ;)
De router die ik heb is 3Com OfficeConnect Hub TP400.
Dese router heb ik van een vriend gratis gekregen die hem ook weer via via gekregen had. Dus hij had er ook geen software bij. Ik heb intussen wel gezocht naar software voor de router (met de computer waarmee ik wel gewoon op internet kan) en heb nog niets bruikbaars gevonden.
Waarschijnlijk is het een oude router dus dat maakt het moeilijk om nog software van de vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
een officeconnect hub is geen router maar een voorloper van de office connect switch.Daar heb je alleen software bij om aan te geven hoe je hem moet aansluiten.Je hoeft en kan op dat ding niets installeren.Wat voor modem heb je dan?

[ Voor 6% gewijzigd door vincedd op 27-09-2009 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
vincedd schreef op zondag 27 september 2009 @ 20:09:
een officeconnect hub is geen router maar een voorloper van de office connect switch.Daar heb je alleen software bij om aan te geven hoe je hem moet aansluiten.Je hoeft en kan op dat ding niets installeren.Wat voor modem heb je dan?
oh.....
vandaar dat ik dus nergens kon vinden hoe ik hem kon resetten :D
de modem die ik heb heb ik van UPC gekregen voor het internet.
het is een modem van het merk Motorola en het type: SB5100E SURFboard® Cable Modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuusW
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-06-2022
Die motorola is geen router, dus je kunt maar 1 pc erop aansluiten, en misschien bij upc moet hij het zelfde mac-adres hebben als de andere pc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Klaar als een klontje, je hebt een router nodig. Er mag maar 1 MAC adres naar buiten namelijk.
Pagina: 1