HP ProBook 4710s - Videokaart probleem

Pagina: 1
Acties:

• My_self
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-12 10:21
Beste tweakers,

Na een geweldige koop te hadden gedaan ben ik toch wat minder enthousiast geworden over mijn nieuwe notebook.

Het is, zoals boven beschreven, een Hewlett-Packard ProBook 4710s.
Deze laptop is speciaal aangeschaft voor o.a. schooldoeleinden (systeembeheer).

Nu zit ik met een gigantisch probleem. Ik kan op geen enkele manier een game spelen.
Na lang zoeken op het internet weet ik dat de videokaart die erin zit, een ATI Mobility Radeon™ HD 4330, makkelijk DirectX 9 games moet kunnen draaien op iig medium settings.

Nu heb ik als test Call of Duty 2 geïnstalleerd. Niet zo'n zwaar spel, gewoon om te testen.
Alles netjes geconfigureerd, en wat krijg ik: 5 tot soms wel 15 FPS! :o

Toen ben naar de HP site gegaan en heb de grafische kaart drivers (opnieuw) geïnstalleerd. Geen resultaat...

Daarna ben ik naar de ATI site gegaan en heb een search uitgevoerd van 3 uur om naar een driver te zoeken. Geen resultaat... alleen verkrijgbaar voor Windows 7 beta (wat ik overigens erg teleurstellend vind).

Na vele zoekpogingen op het Internet heb ik uiteindelijk besloten om maar mijn vraag hier te posten, in de hoop dat een van jullie een driver kan vinden. ;(

Ik weet dat dit een redelijk recent notebook is, dat onlangs net op de markt is gebracht. Ik heb hem gekocht vanwege de lange batterijduur, het scherm en uiteraard de videokaart.

Alles werkt, behalve de videokaart.

Ik wacht in volle verwachting af op jullie antwoord.
Alvast bedankt! :/

Met vriendelijke groet,

Gaëtan van der Laan

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Welk OS gebruik je? Ati mobilty modder al geprobeerd?

• My_self
souljah1h schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 16:04:
Welk OS gebruik je? Ati mobilty modder al geprobeerd?
Hi,

Ik heb Windows XP Professional. Deze is legaal gedowngrade.
Wat betreft mobility modder: Deze heb ik al eens geïnstalleerd, verwezen naar de driver map en op Modify geklikt.

Hij volgt dan een paar stappen en dan staat er finished. Dus wat houd dat programma eigenlijk in?

• Matthew
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-08 18:39

Matthew

Jeroen is _niet_ de baas

Hij verandert de desktop variant van de drivers naar een mobiele versie voor een laptop bijvoorbeeld.

• Xtr3me4me
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Hoeveel geheugen heb je in die laptop zitten? Heb je ook gekeken in je driver settings dat AA uitstaat en dat soort ongein?

[ Voor 46% gewijzigd door Xtr3me4me op 22-09-2009 16:45 ]

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• My_self
Xtr3me4me schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 16:44:
Hoeveel geheugen heb je in die laptop zitten? Heb je ook gekeken in je driver settings dat AA uitstaat en dat soort ongein?
De laptop heeft 3gb aan geheugen. Dit moet ruim voldoende zijn. De videokaart zelf heeft 512mb aan dedicated geheugen. Moet dus ook geen probleem zijn.

AA = Anti Aliasing? Staat op ingeschakeld. Ik heb 'm ff op uitgeschakeld gezet, maar veel maakt het niet uit. Ik krijg ong. 5 fps meer. Dit is uiteraard nog veel te laag.

Wat betreft Mobility modder: Dit heeft niks geholpen. Ik heb de drivers voor de desktop editie gedownload, maar een probleem bij het installeren. Gewoon foute hardware.

Heb dus maar weer de hp versie geïnstalleerd.
Ik wacht af...

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-12 16:47

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Probeer eens 3dmark te draaien en te kijken of de scores overeenkomen met resultaten die dezelfde opstelling hebben?

offtopic:
Moet je ipv afwachten juist niet meer gaan testen?

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:31
My_self schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 17:21:
Wat betreft Mobility modder: Dit heeft niks geholpen. Ik heb de drivers voor de desktop editie gedownload, maar een probleem bij het installeren. Gewoon foute hardware.
Omdat je eerst de drivers moet modden met de ATI Modtool en pas daarna moet gaan installeren ;)

Verder, draai inderdaad eens een 3Dmark06 rondje en kijk of de score in de buurt komt van http://notebookspot.nl/charts/gpu/

• My_self
hmm,

Toch strange... ik heb 'n score van 2286 (totaal) terwijl hij bij mijn GPU zegt "Generic VGA". Dit is toch echt niet het geval.

Mobility Modder kan trouwens geen .exe files modden. De driver voor de desktop is helaas alleen leverbaar in .exe.

iig, ik zit dus momenteel met een grafische kaart waar ik dus geen fatsoenlijke drivers voor heb.
Nog een kleine opmerking:

Ik heb de site van Can you RUN it? gedraaid (www.systemrequirementslab.com), en die geeft aan dat mijn videokaart een Pixel Shader versie heeft van 3.0. Dit wordt tevens ook vermeld bij Vertex Shader.

En hij geeft ook aan dat ik 0mb videogeheugen heb. Dus daar klopt al helemaal geen zak van.

Volgens de HP site moet deze videokaart Shader 4.1 ondersteunen. Helaas kan die dus niet upgedate worden, aangezien ik de drivers er gewoon niet van heb.

Hmm... ik denk toch maar dat ik morgen fftjes HP ga bellen, anders ATI wel. Dit kan toch gewoon niet dat je nergens de drivers kan vinden? Het lijkt me sterk dat ze alleen via HP worden verstrekt (die niet eens goed zijn) :(.

[ Voor 21% gewijzigd door My_self op 22-09-2009 23:48 ]

• My_self
Hmm, ik heb HP gecontacteerd en na een gesprek van een 3 kwartier zijn we tot de conclusie gekomen dat ik de bijgeleverde Windows Vista Business moest installeren.

Eenmaal gedaan, drivers geïnstalleerd en wat zag ik: een klein verbetering van 5 FPS.
Dit vind ik geen reden om vista op de notebook te laten staan.

HP weer gebeld, bios update uitgevoerd, bracht geen verschil.
Toen zeiden ze uiteindelijk dat het een business notebook was, en dat het dus niet geschikt is voor games e.d..

Toen zei ik dat zowieso Photoshop moet draaien, want dit hapert ook als ik een scherm versleep.
Toen heb ik vertelt dat op de ATI website wordt beweert dat deze grafische kaart nieuwe DirectX 9 games makkelijk moet kunnen draaien.
The ATI Mobility Radeon™ HD 4330 graphics deliver the performance you need to take your high-definition experience to the next level at home, work and play. This thin and light mobile graphics processor optimizes the notebook delivering unprecedented performance-per-watt for everyday visual computing. Enjoy long lasting battery life while watching Blu-ray movies and other HD content with incredible visual fidelity1, and view digital photos with over 1 billion colors2. Enjoy incredible graphics realism and play the latest games with support for Microsoft DirectX® 10.1. Do it all with break-through efficiency that let’s you get more done in less time.
Nou... dat zegt wel genoeg denk ik. Er zijn nergens drivers te vinden voor deze kaart. Alleen de out-of-date drivers van HP.

Wat moet ik nou doen? De laptop open halen en een nieuwe videokaart ergens anders vandaan halen?
Of de leverancier contacteren? Want hier kan ik echt niks mee (op Word, Powerpoint e.d. na).

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:31
You are doing it wrong... Kwestie van lezen met die modder. Je download namelijk 1 exe bestand idd. Echter, als je die setup start dan zal het eerst de drivers (die er in staan) ergens uitpakken. Daarna stop je de setup en laat je de modtool die uitgepakte files modden. Daarna kun je, in die map met uitgepakte drivers, de setup starten.
Pagina: 1