Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista 32] reageert niet meer, maar stopt niet

Pagina: 1
Acties:

• renmoo
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-10-2022
Hallo,

Ik heb een pc met Vista (32-bit). Regelmatig staat de boel stil zonder dat Vista stopt. Ik bedoel, als ik in het logboek kijk wordt er niks vermeld. Echter Vista is alleen aan de praat te krijgen door mbv Taakbeheer het programma te activeren terwijl er niet bij staat "reageert niet". Ik dacht dat het probleem eerst bij een babylon-plugin voor IE8 zat, maar die heb ik reeds verwijderd. Het probleem is echter gebleven.

Kan ik ergens in Vista de processen loggen, want tegen de tijd dat de pc reageert op mijn "CTRL-ALT-DEL" en vervolgens taakbeheer zijn alle processen weer normaal en is de "Idle time" weer 95%.

Alle drivers zijn in orde en ik heb het geheugen ook al getest met memtest. Weet iemand raad, met name hoe ik er achter kan komen welk proces tijdelijk zoveel cpu-tijd vraagt?

René

• renmoo
Even een kickje...

Omdat het probleem bleef bestaan Vista opnieuw geïnstalleerd. Dit heeft echter niets geholpen. Wel heb ik ontdekt dat als de pc hangt, ik alleen maar "Taakbeheer" hoef op te roepen. Taakbeheer opent vrij vlot na CTRL-ALT-DEL. Op het moment dat het "Taakbeheer"-scherm verschijnt reageert de pc weer normaal.

Na de her-installatei nog even gedacht aan een hardware-probleem maar volgens mij werkt alle hardware prima.

Iemand enig idee?

René

• sam.vimes
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-06 08:44
Installeer procmon van http://live.sysinternals.com/ en kijk wat die over cpu-gebruik aangeeft als je pc weer niet reageert.

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Hou me zeer aanbevolen voor een oplossing heb zelf ook een klant met ditzelfde probleem.

And this !! Is to go even further beyond!!!

• DigiK-oz
  • Laatst online: 26-11 15:50
Wat heb je na de re-install, behalve Vista zelf, nog geinstalleerd? Virusscanner (KIS 2010 toevallig?), firewall, whatever?

Whatever

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:40
Welke mobo? Ik zou als eerste een bios update uitvoeren. Al heel wat rare zaken mee opgelost. Helpt het niet schaadt het ook niet.

• renmoo
@sam.vimes
Het probleem is een beetje dat Vista echt willekeurig hangt. Is het dan de bedoeling dat ik ProcMon continu op de voorgrond open heb?

@DigiK-oz
Ik heb Vista geinstalleerd. Daarna Avast Anti-virus en Microsoft Office 2007. Ondertussen heeft ie natuurlijk ook al wat updates binnen. Verder MSN.

@Vinzz
Het mobo is een MSI P45 Neo-F. Er is inderdaad een nieuwe bios-versie, maar omdat mijn probleem er niet echt bijstaat durf ik het niet goed aan.

@Lamko
Heb jij toevallig ook een MSI gemonteerd?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Een mogelijkheid die je ook nog hebt is dat er ergens een loop of een (dead)lock optreedt door een slechte driver.
Je kan in zo'n geval via een handmatige memory dump misschien achterhalen waar/wat het probleem is.
Er staat een heel goede presentatie online van Mark Russinovich (Sysinternals/Microsoft) waar je de technieken uit kunt halen:
http://www.microsoft.com/...sessionh.aspx?videoid=722

Doorspoelen tot de 1.00 (uur) marker, daar laat ie dat zien.
Voor het instellen van je crashdump file of de handmatige memdump moet je normaal gesproken in de registry wroeten, How to generate a kernel or a complete memory dump file in Windows Server 2008 maar er is nog een handiger manier voor:
http://blogs.msdn.com/ntd...stem-for-memory-dump.aspx

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/buwiPRMaqMxhOuy1EW8PJ4DD/full.jpg

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• lamko
@Renmoo
Sorry daar kan ik je niet mee helpen maar ik ga er niet vanuit dat het een MSI is. Ik heb het probleem gezien en hoe je het snel kon oplossen. Heb er verder geen tijd in gestoken!

• renmoo
lamko schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 17:54:
@Renmoo
Sorry daar kan ik je niet mee helpen maar ik ga er niet vanuit dat het een MSI is. Ik heb het probleem gezien en hoe je het snel kon oplossen. Heb er verder geen tijd in gestoken!
Is het bij jou opgelost dan?? Ik had begrepen dat je ook op zoek was naar een oplossing

@alt-92
Ik heb net de video bekeken. Ik ga 't proberen, maar het is wel debugging op expert-niveau 8)

[ Voor 11% gewijzigd door renmoo op 18-10-2009 13:51 ]

• lamko
Naja, oplossen workaround eigenlijk wat jezelf ook al aandroeg.

Pagina: 1