Toon posts:

Onboard geluidskaart onherkenbaar na shutdown pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie: pc met moederbord "Asus A8N Sli Deluxe" en OS "Windows XP SP3".
Na installatie van het OS zijn alle drivers geinstalleerd, incl. de laatste versie van de chipset drivers en Realtek AC97 drivers (de onboard geluidskaart drivers). Na deze installatie moest de pc herstart worden. Op dat moment is de geluidskaart werkend, geluid doet het gewoon. Al doe ik 10x een reboot, de geluidskaart blijft werken.
Echter wanneer ik een complete shutdown doe en daarna de computer opnieuw opstart, wordt de geluidskaart helemaal niet meer herkend. In het bios (ook de laatste versie) staat het geluid wel nog gewoon enabled, maar de hardware lijkt gewoon niet aanwezig, niet bij de device manager en niet bij de SystemInfo.
Na herinstallatie van de drivers begint de cyclus weer opnieuw.

Heeft iemand hier eerder mee te maken gehad of nog evt. tips? Bij voorbaat veel dank.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Probeer eens alle drivers te verwijderen. PC uit, openieuw starten (geluid werkt niet). CCleaner of iets in de trant draaien. Reboot, en dan opnieuw installeren. Bios update natuurlijk al gedaan.

ps; wat doet veilige modus?

[ Voor 7% gewijzigd door himlims_ op 22-09-2009 15:20 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-02 14:41
Er zijn nog mensen met dit probleem:

http://www.computing.net/...evice-detected/59397.html

Heb je de NVidia audio driver geinstalled (die zit blijkbaar in de Nforce driver) of echt een aparte download van de Realtek website gehaald?

Edit:
Als je in apparaatbeheer klikt op "zoeken gewijzigde hardware" krijg je dan melding dat ie audio vind?

[ Voor 25% gewijzigd door Graviton12 op 22-09-2009 15:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Beiden bedankt voor de reacties. Veilige modus is inderdaad iets dat ik vergeten ben om te proberen. Ik heb aanvankelijk met de nvidea cdrom drivers geinstalleerd, later los van de realtek website gehaald. Bij het zoeken naar gewijzigde apparaten wordt deze inderdaad niet weergegeven.

I.v.m. werk kan ik de komende paar dagen niet reageren, maar ga in ieder geval alle drivers deinstalleren en de CCleaner eroverheen gooien.

Ik laat nog van me horen over een paar dagen, thanks!

Verwijderd

Hallo

Tijdens het opstarten op f8 drukken en de laatste goede configuratie proberen.
Misschien dat het iets uithaalt?Al zou ik het ook niet tof vinden als ik bij elke keer opstarten de f8 procedure moet doorlopen.