Toon posts:

xbox 360 verbindingsproblemen maken met linksys router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
_/-\o_ Ik krijg mijn xbox 360 niet verbonden met mijn linksys wrt54gl in combinatie met Ziggo breedband. :(

Mijn Wii heeft geen problemen om een verbinding te maken. Dat ging erg soepeltjes...

Ik maak gebruik van een gewone utp kabel. Geen wireless verbinding.
Alle instellingen zijn op standaard ip ingesteld. Is dit misschien het probleem? |:(

Ik heb wel eens begrepen dat je de xbox 360 via de router een eigen ip adres moet geven?
Waar moet je dat precies invoeren en ook wat dan?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen. _/-\o_

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:24

Rmg

normaal gesproken pakt je xbox wel een ip via dhcp, check eens in het systems menu op je xbox wat ie daar zegt over je netwerk. heb je ook al je netwerkkabel getest? werkt ie überhaupt wel ?

Verwijderd

Topicstarter
De kabel heb ik al getest. Hij werkt prima.
Er is wel een verbinding van de xbox360 met de router, maar verder dan dat kom ik niet.

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:29

arie_papa

Running on Ubuntu

Wat werkt niet?
Heb je DHCP aanstaan op je router? Of werk je met static IP?
Hoezo is er verbinding? Krijgt je Xbox een IP adress? En zoja is dit in de 169.x.x.x range, of een andere range?

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog geen aanpassingen op mijn router gedaan. Op dit moment heb ik alleen via een utp kabel mijn router verbonden met mijn xbox 360 en heb ik via de xbox geprobeerd een verbinding te maken met xbox live.

Dat lukt niet. Er is wel een verbinding waargenomen. (de kabel is aangesloten, maar de rest...)

Moet ik iets handmatig instellen op mijn router?
Ik gebruik een Linksys WRT54GL in combinatie met Ziggo.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:23
Wat werkt er niet dan? Gaat het link-lampje niet branden? Krijg je geen IP adres? Kom je niet op XBOX Live?
Graag iets meer info!

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Verwijderd

Topicstarter
Link lampje gaat wel branden.

Ik krijg geen IP-adres.

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

Heb je DHCP aanstaan in je router?
Of kun je een fixed ip inkloppen in de Xbox (sorry nog nooit gespeeld met zo'n ding)

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Verwijderd

Topicstarter
DHCP staat gewoon aan op mijn router.

Waar kan ik op mijn linksys een fixed ip aan mijn xbox dan koppelen?

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

Check deze pagina eens.
http://www.microsoft.com/...etworking/setup/xbox.mspx

Je kunt btw geen fixed ip in je linksys zetten voor je xbox, dit zul je zelf in je xbox moeten doen (als het al mogelijk is)

Heb je daarnaast de kabel al gecheckt met een laptop ofzo. Krijgt die wel een ip adres uitgedeeld?

Pagina: 1