Toon posts:

Wie vult de lijst aan met welke componenten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mn huidige pc (PI 262 Mhz) is toe aan vervanging. Er valt nog maar weinig meer aan te overklokken, dus heb ik in gedachten om hiervoor een ultiem overklokbaar systeem aan te schaffen, waabij de stabiliteit niet verloren gaat.

Naar de prijs kijk ik nu niet. Is ook niet verstandig.

Het beeldscherm, toetsenbord en muis behoud ik, eveneens de MPEG-decoder, de DVD-speler, het modem en de TV-kaart.

Voor de rest dacht ik hieraan:

moederbord:
Abit KT7A RAID

processor:
AMD Athlon 900 Mhz

geheugen:
Mushkin 133 Mhz 256 SDRAM

grafische kaart:
Matrox Millennium G400 MAX 32 MB Dual Head

CD-speler:
Plextor 40-speed Ultraplex (SCSI)

CD-writer:
Plextor PX-W124Tsi (SCSI)

Natuurlijk ontbreken een aantal zaken, zoals eenSCSI-adapter, harde schijf en geluidsplank.

De werkzaamheden op de pc liggen met name op het 2D-vlak (AutoCad)

Iemand interesse om de lijst aan te vullen? Overigens vind ik het niet erg om A-componenten toe te passen.

Alvast bedankt!

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Kast:?

Verwijderd

Solly zag het te laat...

ACad..

Verwijderd

Ik lees net in een andere thread dat je beter geen ABIT KT 7A kan nemen omdat deze van de lijst "door AMD aanbevolen moederborden" is afgehaald en iets over garantie die dan vervalt of zo :?

Verwijderd

aan wat voor cooler zat jij te denken?
of wortd het een watercoooooling:?:?

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:22
Hoi,

is die grafische kaart wel verstandig met name met de 2d auto?

leon

Verwijderd

SCSI adapter; ik zou zelf een Adaptec nemen. Als je echt wilt pronken en op snelheid kickt neem je vast een U160, maar voor retegeoei thuisperformance kun je net zo goed een UW of U2W adapter nemen. Aangezien je duidelijk aangeeft SCSi te willen zou ik dit met een IBM HD'tje doen:)

Verwijderd

Misschien kan je een ATI Radeon overwegen, die schijnt ook vrij aardig te presteren in 2D.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:59

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik zou pas een SCSI HDD nemen als je ook meteen een snelle neemt, bijv. een Cheetah X15. Anders gewoon een snelle IDE schijf of IDE RAID voor de beste price/performance. SCSI HDD's zijn heel leuk en prettig, maar ook nogal duur.

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
Ik zou een ander Mobo nemen.

MSI is een toppertje, vooral de MSI K7T Pro 2a en de Turbo.

Super stabiel en goed overklokbaar.
Verder is Abit inderdaad van de lijst geschrapt.

Verwijderd

Topicstarter
SCSI wil ik dus gaan gebruiken voor de cd-spelers. Harde schijf is nog twijfelachtig.

Verder: Matrox grafische kaart lijkt me juist op dit moment de beste in 2D. 3D is ondergeschikt.

moederbord: ik heb begrepen dat MSI op de KT7 geen RAID heeft en Asus weer beperkt is in zijn mogelijkheden en de ruimte rond de processorvoet erg krap is.

Koeling: eigenbouw tunnelkoeling.
Pagina: 1