Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

'Gezinswagen' gezocht

Pagina: 1
Acties:

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-11 13:55
Hallo iedereen,

Ik zoek een nieuwe auto, maar ik zit zo te twijfelen, dat ik door de bomen het spreekwoordelijke bos niet meer zie. De reden dat we een nieuwe auto willen is het feit dat we over een aantal maanden gezinsuitbreiding krijgen en dat onze huidige auto te klein is en toch al aan vervanging toe was.

Het budget voor de nieuwe auto is € 6000,-- plus wat ik voor mijn oude auto (Opel Corsa, 1997, blauw, 175k) terug krijg (ik gok zo'n € 1500,--??). Totaal dus zo'n € 7500,--.

De eisen aan de auto zijn als volgt:

- 5 deurs
- Niet te groot(max 1000kg), maar genoeg bagageruimte voor een kinderwagen
- Liefst 'hatchback' model
- Niet te duur in onderhoud
- Benzine auto (we rijden max 15k per jaar)
- Bouwjaar vanaf 2000

Ik heb zelf al de diverse sites afgezocht en al verschillende modellen gezien. Op dit moment zit ik te denken aan een van de onderstaande auto's:

- Ford Fiesta
- Peugeot 206 of 306 (niet het station model)
- Citroën C3
- Renault Clio

Hebben jullie nog tips over deze auto's of eventueel andere modellen welke aan mijn eisen voldoen?

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:50
Tja,
Je kunt ook naar de Dacia's kijken. Deze zijn gewoon gebouwd met Renault onderdelen.
Daarnaast zijn ze nog best groot.
http://www.renault.nl/vo/...nd&maxRows=10&mode=NORMAL
Geen idee of de link het doet.
Dit is de Sedan, maar de MCV is dan weer een stuk duurder.

Ikzelf rij nu een Megane, Geen idee wat die 2e hands moeten doen.
2 meganes:

[ Voor 77% gewijzigd door Arunia op 22-09-2009 13:55 ]

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:38

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Ik rij in een Clio uit 2000 (euro 2000 model), maar volgens mij is deze niet groter als een Corsa.
Ook de bagageruimte is niet groot, 2 boodschappenkratjes en dan is het gebeurt.

Edit: Een megane zou idd. kunnen, volgens mij zit de megane van het eerste type dicht bij de 1000kg,
hier zit iig veel meer kofferbak in als de Clio

[ Voor 19% gewijzigd door blitzkrieg op 22-09-2009 13:52 . Reden: Megane! ]

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:32
Volvo V40 ?

• Arunia
Mijn Megane is 1074kg vanwege de gastank.

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Voor dat budget kan een Dacia inderdaad best interessant zijn, je krijgt voor dat geld een nieuwe auto (met alle garantie e.d. dus) en er zijn diverse modellen te krijgen. Mocht je voor de rest weinig eisen stellen zou je dat kunnen overwegen.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:24
Kijk eens naar de mazda 323 Fastbreak (tot 2002 gemaakt geloof ik). Ruim, betrouwbaar en voldoet aan je eisen. Stuk ruimer dan een peugeot 206/306 bijvoorbeeld.

offtopic:
Indien zo'n auto je interessant lijkt, DM me

[ Voor 35% gewijzigd door asfaloth_arwen op 22-09-2009 13:58 ]

Specs

• flashin
  • Laatst online: 17-12-2023
@thinkpad:

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-11 18:42
Masch schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 13:47:
Hallo iedereen,

Ik zoek een nieuwe auto, maar ik zit zo te twijfelen, dat ik door de bomen het spreekwoordelijke bos niet meer zie. De reden dat we een nieuwe auto willen is het feit dat we over een aantal maanden gezinsuitbreiding krijgen en dat onze huidige auto te klein is en toch al aan vervanging toe was.

Het budget voor de nieuwe auto is € 6000,-- plus wat ik voor mijn oude auto (Opel Corsa, 1997, blauw, 175k) terug krijg (ik gok zo'n € 1500,--??). Totaal dus zo'n € 7500,--.

De eisen aan de auto zijn als volgt:

- 5 deurs
- Niet te duur in onderhoud
- Benzine auto (we rijden max 15k per jaar)
- Bouwjaar vanaf 2000

Ik heb zelf al de diverse sites afgezocht en al verschillende modellen gezien. Op dit moment zit ik te denken aan een van de onderstaande auto's:

- Ford Fiesta
- Citroën C3
- Renault Clio

Hebben jullie nog tips over deze auto's of eventueel andere modellen welke aan mijn eisen voldoen?
ik zou niet graag in deze auto's een maxi cosi of autostoeltje stoppen en er dan nog bij gaan zitten. aangezien je maxicosi vol tegen de stoel van of de bestuurder of bijrijder drukt waardoor deze vast onder het dashboard komt te zitten.
Ook moet je misschien een keer een wandelwagen of campingbedje meenemen en dat ga je dat echt niet fatsoenlijk redden in één van bovenstaande auto's. Of je moet het prettig vinden om een deel van je bank over te klappen en je kind rondom vol te pakken.

Ik zou toch kijken naar een wat grotere auto eventueel zelf station omdat je dan gewoon veel meer ruimte hebt. mocht je echt een hatchback willen zou ik een klasse groter kijken

megane
astra
focus
golf
peugeot 307
Citroen C4

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mwoeah, als je je kind niet in het grootste model slagschip rondkart past het prima in de genoemde auto's. Ik heb het prima gered met m'n 1995 Hyundai Excel, ook met kinderzitje op achterbank en kinderwagen in de kofferbak (meest ruimtevretende periode bij een kind ;) )

Vooral de post-2002 Fiesta is erg goed te doen qua ruimte, Terw_Dan heeft er eentje, en heeft het nadrukklijk uitgezocht op binnenruimte. Hij is nogal lang en past prima, zelfs met iemand op de stoel achter hem. Daar zou een kinderzitje met gemak passen, ook met een partner erbij.

Dat gezegd, een Dacia Logan is ook een sterke aanrader, het heeft werkelijk enorme binnenruimte en omdat het hoog is, is het in- en uitstappen met lompe voorwerpen (kindermeuk) makkelijk; minpunt alleen is dat het geen hatchback is, maar echt een kofferbak heeft. Je kunt dus niet achterbank platleggen en de Ikea leegkopen. De MCV is dan weer wel ideaal daarvoor, maar dat gaat binnen budget niet lukken (EUR 9k is goedkoopste die ik op Marktplaats zie).

Oslik blyat! Oslik!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:12

DaWaN

'r you wicked ??

Vergeet ook de auto's uit de VAG groep niet, die zijn over het algemeen erg betrouwbaar.
Ik noem op:
-VW Golf
-Seat Leon
-Skoda Octavia
-Felicia Combi

Ook ben ik van mening dat je de 1000kg eis moet laten vallen en dan naar Focus / C4 / Megane / Leon / Golf oid moet kijken :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:39
Je hebt een (ouder) model Corsa, je wilt groter gaan rijden en dan kom je met dit lijstje:
- Ford Fiesta
- Citroën C3
- Renault Clio

Op de 306 na zijn dat allemaal auto's in dezelfde klassen en dus van vergelijkbaar formaat. Misschien dat ze iets ruimer zijn omdat je een nieuwere generatie gaat rijden, maar veel zal het allemaal niet schelen. Komt ook nog bij dat bij 5 deurs auto's de deuren kleiner zijn dan bij 3 deurs auto's waardoor het lastig is om je kind in de kinderstoel te krijgen. Ter vergelijking: ik rij in een Fiat Marea Weekend en heb een Romer King kinderstoel. Deze kinderstoel heeft zulke hoge zijkanten dat ik mijn kind niet recht door het gat van de deur kan tillen. Eerst moet het hoofd naar binnen en dan de rest. Voor eruit pak ik 'm onder zijn oksels en trek hem zo schuin naar buiten. Zeker in het begin kwam hij vaak met zijn hoofd tegen de rand van het deurgat (is gelukkig rubber/plastic dus niet pijnlijk). Allemaal niet echt ideaal en dat dan bij een klasse groter dan je nu rijdt!! Nu had ik een keer een Mini geleend en hoewel dit een veel kleinere auto is, is het wel een 3 deurs en kan je je kind recht van voren in de kinderstoel zetten. Komt ook bij dat de voordeuren van een 3 deurs een stuk langer zijn dan bij een 5 deurs. Al met al is dat een veel prettigere manier van tillen met veel meer bewegingsruimte.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-11 11:00

Sick Nick

Drop the top!

De daihatsu applause natuurlijk! Technisch gezien een hatchbak (de achterruit gaat mee omhoog bij het openen van de achterklep) dus de kinderwagen kan je er makkelijk in kwijt. Wel een heel klein sedan-achtig kontje maar dat kleine stukje geeft je een hoop extra ruimte. 5 deurs dus makkelijk instappen, weegt nog geen 1000 kilo voor de handbak-variant dus ook goedkoop in de wegenbelasting. Betrouwbare techniek, goedkoop onderhoud en weinig zorgen.Plus die dingen kosten geen drol meer.

Minpunten? Ja uiteraard, heel mooi zijn ze niet. Zeker het model rond 2000 ziet er beetje kitcherig uit.

http://www.autotrack.nl/o...d=4977599&p_type_lijst=RL

Deze bv, lage kmstand, aircotje erin, elektrische spiegels/ramen, stuurbekrachtiging en wat airbags. Alles wat het jonge gezin nodig heeft zeg maar :P Kan uiteraard goedkoper als je naar modellen uit 1998/1999 kijkt, deze is van 2000 en die zijn wat duurder. Zijn verder wel technisch dezelfde auto's dus weet niet hoe hard je eis is van 2000+?

• coyote1980
  • Laatst online: 21:43
Als je echt naar een familiewagen op zoek wilt en ook zaken als kinderwagen e.d. wilt meeslepen zonder teveel gedoe zou ik een stationwagen overwegen en wat eisen schrappen. Vanwaar hatchback bv? (jouw keuze uiteraard, maar wat motivaties rond de keuzes zou handig zijn zodat we kunnen inschatten wat harde eisen zijn en wat meer in de lijn ligt van "het zou leuk zijn als, maar anders is het ook goed" ;)

Afbeeldingslocatie: http://new.volvocars.com/ownersdocs/2007/2007_V70/images/v70.jpg
In je budget past bijvoorbeeld prima een V70 van 2001 - lekker ruime familiewagen, minder snel gezeur dat dingen net niet lekker passen, veilig en degelijk. Maar wel zwaarder en groter dan je als eisen opgaf...

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-11 15:16
Zoals eerder genoemd:

Het wensenlijstje zijn vergelijkbare auto's als je Corsa. Oftewel je geeft 7500 euro uit en komt geen stap verder qua ruimte.

Daarnaast zijn de kinderwagen van tegenwoordig erg groot.

Je zal het echt een klasse groter moeten zoeken:

Skoda Octavia
VW Golf (niet echt ruime kofferbak trouwens)
Peugot 308 (ook geen grote kofferbak), dus zou eerder voor de SW gaan.
Ford Focus station
Renault megane of Scenic
Seat Leon (vorig model), alhoewel de kofferbak ook niet enorm is, is deze wel groot genoeg plus hele fijne auto om mee te rijden.

wijze woorden

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:44
Suzuki baleno station?

Voor de rest sluit ik me aan bij wat hierboven staat.

Daarnaast druist het niet groot, hatchback en veel ruimte nogal tegen elkaar in.

Hatchbacks die groot genoeg zijn zijn meestal meer dan 1100 kilo.

Auto's die klein genoeg zijn om daar onder te vallen maar genoeg ruimte hebben zijn vaak station wagens.

Mijn advies denk aan station wagens (waarom wil je graag een hatchback?)

Hatchbacks voor die prijs met veel ruimte:

Modeo
Octavia
Focus

[ Voor 128% gewijzigd door 911GT2 op 22-09-2009 15:14 ]

• Arunia
De klassen groter die je noemt verschillen heel erg veel van elkaar.
Er zijn kleine auto's welke wel degelijk ruim zijn.
Overigens een Octavia vergelijken met een Golf lijkt me niet handig.

Ik denk dat iedere auto die 1 stap groter is dan wat je nu hebt.
Corsa -> Astra al een verbetering is.
Astra, 307/8, Megane, C4 enz.

• 911GT2
Arunia schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 15:12:
De klassen groter die je noemt verschillen heel erg veel van elkaar.
Er zijn kleine auto's welke wel degelijk ruim zijn.
Overigens een Octavia vergelijken met een Golf lijkt me niet handig.

Ik denk dat iedere auto die 1 stap groter is dan wat je nu hebt.
Corsa -> Astra al een verbetering is.
Astra, 307/8, Megane, C4 enz.
Euhm een Octavia en golf staan op hetzelfde onderstel, komen uit dezelfde groep en hebben grotendeels dezelfde techniek, hoezo niet te vergelijken?

• Arunia
Omdat in mijn ogen de Golf niet zo groot is.
Afgezien van welk onderstel ze gebruiken.
Volgens mij is de Golf maar net het formaat van een Megane.

• 911GT2
Arunia schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 15:24:
Omdat in mijn ogen de Golf niet zo groot is.
Afgezien van welk onderstel ze gebruiken.
Volgens mij is de Golf maar net het formaat van een Megane.
Ligt er aan welke variant je hebt een golf station is niet veel kleiner dan een octavia... wel iets natuurlijk.

Het verschil in de hatchback is wat groter idd

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-11 09:46
skoda roomster!

volkswagen voor 2/3 v.d. prijs en 2dehands volgens mij best betaalbaar. Daarnaast enkele standaard accesoires die bij veel automerken vaak optioneel zijn, als cruise control (wie gebruikt het niet) en airco!

Daarbij genoeg beenruimte achterin alsook een mooi hoog plafond en laadruimte zat!

[ Voor 102% gewijzigd door loewie1984 op 22-09-2009 15:30 ]

discogs

• Masch
Er staan hier al heel veel tips, dank aan iedereen hiervoor, ik zal alles goed lezen en in me opnemen.

De ts heet 'gezinswagen' gezocht, waarbij gezinswagen tussen quotes staat. Dit heeft een reden, ik heb het idee dat een station in mijn geval echt overkill is. We rijden niet erg veel, maximaal 15k per jaar. Ik vind een aantal wagens die hier dan genoemd worden dan ook veel te groot, maar een aantal zal ik vanavond eens wat beter bekijken.

Verder vraag ik me inderdaad af hoe groot de kinderwagen/ kinderstoel straks zijn, dit moet toch prima in een 5-deurs auto passen welke ik eerder noemde? In bijvoorbeeld de Ford Fiesta zit volgens mij genoeg ruimte. Okay, voor hetzelfde bedrag heb je een veel grotere auto, maar het oog wil toch ook nog wat? :p Vooral de 5 deuren is voor mij heel handig, om m'n kind straks makkelijk in de kinderstoel te krijgen.

Dit is een voorbeeld van zo'n Fiesta: http://www.autotrader.nl/...naNummer=1&total=19&pos=3

[ Voor 19% gewijzigd door Masch op 22-09-2009 15:45 ]

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

• coyote1980
Ah, kijk, dat verduidelijkt e.e.a. inderdaad. :)

Mijn mening is altijd dat je beter teveel dan te weinig ruimte kunt hebben, dus als je nu van auto wilt switchen probeer dan te bepalen hoeveel ruimte je echt nodig hebt. Leen desnoods (als je kunt) een kinderwagen en ga eens een zaterdagochtend wat auto's op gemak testen op een autoboulevard.

En tja, 'het oog wil ook wat', gaat mij toch niet zeggen dat een Ford Fiesta meer smoelt dan een Volvo V70? >:) ;)

edit: ja, dat ziet er inderdaad wel beter uit dan de Fiesta's die in mn geheugen gegrift staan :P Blijft een kwestie van smaak natuurlijk :)

Ik rijdt ook weinig, denk dat ik de 15K per jaar nog niet eens haal, heb een Volvo 480 en een Volvo 850 staan. Die laatste is al diverse keren goed van pas gekomen tijdens onze verbouwing, meerdere rollen dakisolatie halen bij de bouwmarkt? Hoppakkee, je gooit het zo achterin!

Maar nogmaals, neem een kinderwagen mee, ga kijken en probeer een de situatie in te schatten waar je de meeste ruimte nodig hebt: een weekje op vakantie met vrouwlief en de kleine en toch comfortabel aankomen. Als dat in een Fiesta ook past, prima, maar alleen jij kunt voor jezelf inschatten wat voldoende ruimte is. :)

[ Voor 6% gewijzigd door coyote1980 op 22-09-2009 15:58 ]

• -Klimaks-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-11 12:35
Wat denk je van een Opel Combo. Ruimte zat en lekker hoog, dus gemakkelijk om de kinderen in de auto te zetten. En schuifdeuren zijn _/-\o_

In those days spirits were brave, the stakes were high, men were REAL men, women were REAL women, and small furry creatures from Alpha Centauri were REAL small furry creatures from Alpha Centauri.
Zaphod in The Hitchhikers Guide To The Galaxy

• 911GT2
Masch schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 15:41:
Er staan hier al heel veel tips, dank aan iedereen hiervoor, ik zal alles goed lezen en in me opnemen.

De ts heet 'gezinswagen' gezocht, waarbij gezinswagen tussen quotes staat. Dit heeft een reden, ik heb het idee dat een station in mijn geval echt overkill is. We rijden niet erg veel, maximaal 15k per jaar. Ik vind een aantal wagens die hier dan genoemd worden dan ook veel te groot, maar een aantal zal ik vanavond eens wat beter bekijken.

Verder vraag ik me inderdaad af hoe groot de kinderwagen/ kinderstoel straks zijn, dit moet toch prima in een 5-deurs auto passen welke ik eerder noemde? In bijvoorbeeld de Ford Fiesta zit volgens mij genoeg ruimte. Okay, voor hetzelfde bedrag heb je een veel grotere auto, maar het oog wil toch ook nog wat? :p Vooral de 5 deuren is voor mij heel handig, om m'n kind straks makkelijk in de kinderstoel te krijgen.

Dit is een voorbeeld van zo'n Fiesta: http://www.autotrader.nl/...naNummer=1&total=19&pos=3
Wij hebben als tweede auto een Swift uit 2009 en geloof me we hebben een supercompacte kinderwagen (Bugaboo cameleon) die past net achterin. De wieg (zitje tegenwoordig) zelf gaat dan op de achterbank naast de maxicosy. Dus echt plaats voor iemand om daar te zitten is er dan niet. Als we ver moeten pakken we altijd mijn octavia (combi) daar gaat alles met gemak in. Maar met baby twee personen en alles wat je voor één baby nodig hebt is de swift echt aan de krappe kant. Ik vermoed (en weet eigelijk uit ervaring want mijn schoonzus heeft er één) dat een fiesta niet veel anders is.

Dus heb je een grotere kinderwagen wat heel reëel is en meer dan 1 kind schrijf de fiesta dan maar op je buik... sorry!

• VincentH
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:26
Met meer dan één kind wordt een klasse groter ook lastig.
In onze Golf wordt al veel ruimte opgeslorpt door het onderstel van de kinderwagen (Easywalker Sky). Op de achterbank link de reiswieg en rechts de MaxiCosi. Als de MaxiCosi erin zit moet sowieso de stoel naar voren (daarom zit hij ook rechts).
Met één kind kun je nog prima op pad, maar als er nog een tweede bij moet wordt het ook in het Golf segment lastig. Daarom wordt onze volgende auto toch een station.

MacBook Pro Late 2012 | iPhone SE | iPad Air |Canon EOS 80D | Sigma 17-70mm f2.8-4.0 OS HSM | EF70-200mm f4L | EF 35mm f2 | EF 50mm f1.8 II | ELGA | SMA+Yingli 1375WP

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11 22:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

911GT2 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 16:15:

Dus heb je een grotere kinderwagen wat heel reëel is en meer dan 1 kind schrijf de fiesta dan maar op je buik... sorry!
Voor het verschil in geld van een grotere auto (of je moet een oudere nemen, die in onderhoud misschien weer duurder is) is het wellicht eerder de moeite waard de kinderwagen op de kleinere auto aan te passen dan de auto op de kinderwagen...

[ Voor 8% gewijzigd door leuk_he op 22-09-2009 16:56 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:57

Standeman

Prutser 1e klasse

Let wel op dat de gordel voldoende lengte moet hebben om er een "maxi-cosi" in te krijgen. De omvang van de auto zegt over het algemeen niets over de lengte van de gordel. Zo kon de maxi-cosi in de cordoba van mijn vriendin niet achterin omdat deze te kort was. Is mijn oude astratje past het prima, incl kinderwagen. Ik zou dus het kinderzitje gewoon meenemen om uit te proberen.

Verder vind ik drie deurs auto's helemaal niet zo veel lastiger dan vijf deurs auto's voor het plaatsen van een kinderzitje o.i.d. Misschien is het zelfs makkelijker omdat je wat beter bij de vergrendeling van je gordel kan. Je staat er immers niet naast, maar er schuin voor.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• croxz
Vooral de 5 deuren is voor mij heel handig, om m'n kind straks makkelijk in de kinderstoel te krijgen.
Zit ik nou helemaal voor niks mijn praktijk ervaring in te tikken? En ik sta hier niet alleen in:
Standeman schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 17:01:
[...]
Verder vind ik drie deurs auto's helemaal niet zo veel lastiger dan vijf deurs auto's voor het plaatsen van een kinderzitje o.i.d. Misschien is het zelfs makkelijker omdat je wat beter bij de vergrendeling van je gordel kan. Je staat er immers niet naast, maar er schuin voor.
Echt, het zal je verbazen hoe weinig ruimte er eigenlijk is tussen de bankzitting en de deurpost. Zeker met zo'n dikke kinderstoel er nog in. De Maxi Cose ging er ook niet recht in, die moest ik eerst een kwart slag draaien. Daarna de gorder eroverheen trekken en in het midden van de zitting, dus aan de andere kant van de Maxi Cose, in de sluiting klikken... een ellende was het.

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-11 05:54

psy

Wij hebben als 2e auto een Audi A3, 5 deurs. De kofferbak hiervan is zeker voor een hatchback erg groot en er past met gemak een flinke Quinny buggy in.
De Maxicosi is een eitje, uiteraard (wij gebruiken uiteraard isofix). Geen gekloot met gordels. Wel moet de voorstoel ietsje naar voor, maar je kan wel nog zitten.
Hij is ook behoorlijk licht, ~1050kg en daarbij voelt hij iig wel erg veilig/solide.

Ok, VAG is niet je eerste keus als je voor betrouwbaarheid gaat :| maar ok.

Ik zou zeker NOOIT voor kleinere auto's gaan omdat deze echt te klein zijn. Als ik nu een andere auto zou moeten kiezen zou ik zelfs mog groter kiezen.
Daarbij kom op, Fiesta, 207 enz is zowiezo echt veel te klein als fatsoenlijke gezinsauto.

[ Voor 30% gewijzigd door psy op 22-09-2009 18:57 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Honda Jazz overwogen? Voldoet aan al je eisen, en scoort altijd erg hoog bij tevredenheidsonderzoeken.

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik ben zelf dan ook bevooroordeeld omdat ik Volvo rij, maar ik vind de suggestie voor een V70 wel echt goed. Het is comfortabel, luxe, groot en veilig. Ik zou zelf ook altijd liever meer ruimte willen hebben dan minder, ik bedoel, in een A3 SB past ook veel, maar zoals het al eerder is gezegd, zodra je het ook maar één keer nodig hebt weet je weer waarom je zo'n 'grote' auto hebt gekocht (waarom zijn ze zo 'groot' trouwens, problemen met inparkeren ofzo? Zelf nooit last van ;)).

Pak een V70 van bijv. max 6500,- en pak die 1000,- als buffer voor je verhoogde wegenbelasting. Je zult zien je dat na verloop van tijd eraan gaat wennen en uiteindelijk blij bent dat je het hebt gedaan :).

• 911GT2
leuk_he schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 16:55:
[...]

Voor het verschil in geld van een grotere auto (of je moet een oudere nemen, die in onderhoud misschien weer duurder is) is het wellicht eerder de moeite waard de kinderwagen op de kleinere auto aan te passen dan de auto op de kinderwagen...
De bugaboo is een van de kleinst opvouwende kinderwagens dus dat bedoelde ik al aan te geven veel kleiner ga je niet vinden. Een fiesta wordt dan echt gewoon te krap
Standeman schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 17:01:
[...]

Let wel op dat de gordel voldoende lengte moet hebben om er een "maxi-cosi" in te krijgen. De omvang van de auto zegt over het algemeen niets over de lengte van de gordel. Zo kon de maxi-cosi in de cordoba van mijn vriendin niet achterin omdat deze te kort was. Is mijn oude astratje past het prima, incl kinderwagen. Ik zou dus het kinderzitje gewoon meenemen om uit te proberen.

Iso base is een oplossing, voor 100 euro kun je elke auto uitzoeken die je wilt (uiteraard wel met iso beugels)

Ik zweer bij de base in de swift, in de octavia maakt het allemaal niet uit Zeker omdat ons kind daar vaak op de voorsteol meerijd gezellig naast papa. Airbag uit en gaan ;)

[ Voor 50% gewijzigd door 911GT2 op 22-09-2009 21:47 ]

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:29

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik moet zeggen dat ik "gezinswagen" (ook al staat het tussen quotes. ;) ) met de genoemde modellen compactjes niet echt kan combineren. Een gezinsauto vind ik dan ook niet beginnen onder de klasse Astra/Golf. (Dus ook 307, Megané, C4, Octavia, Corolla, Mazda 3, etc.)

Ik zou die 1000kg eis laten vallen. Een moderne auto van enig formaat zit daar gewoon al heel snel overheen. (Een Golf vind je bijvoorbeeld niet onder de 1200kg, tenminste, als je niet naar Golfjes 3 zit te kijken. ;) )

Aannames zijn fataal.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mwoeah, toen ik kind was gold de Ami 8 een hatchback op de onderstel van een Eend, voor degenen die er niet van gehoord hebben :z van m'n ouders als "gezinswagen", en pasten we er met z'n vieren prima in, incl kinderwagen voor m'n broertje (gewoon een opvouwding), en zijn we zelfs een keer met zes man op vakantie geweest richting Ardennen erin (vier kinderen op de achterbank). Dat was overigens wel krap :+

Het is gewoon een kwestie van wat je noodzakelijk acht. Ik kan me iig prima vinden in Matsch' definitie van een gezinsauto, dus laten we hem vooral daarmee helpen en niet overtuigen dat hij een veel grotere auto nodig heeft. Tussen de regels door lezend zijn vaste lasten zwaarwegend (vandaar max gewicht). Ook niet gek gezien hoe weinig hij ermee rijdt.

Mijn enig punt met zijn genoemde auto's is kofferruimte (en dat ze niet aan de eisen voldoen, een Clio weegt tegenwoordig bijna 1200kg :X ).

Als je kijkt naar minimaliseren kosten wil je ook een betrouwbare auto, ik zou dan zeker snuffelen bij Japanners en Koreanen. Toyota, Suzuki en Nissan hebben niets met gewenste formaat+gewicht, Hyundai heeft de Accent, Mazda de Demio (aartslelijk IMHO, maar smaak is persoonlijk), Subaro de Justy, maar een Kia Rio is allicht nog net iets meer auto voor je geld - en <1000kg

Afbeeldingslocatie: http://www.cargurus.com/images/2009/08/16/19/27/2002_kia_rio_base-pic-62871.jpeg

Oslik blyat! Oslik!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:29

GaMeOvEr

Is een hork.

Schijnen dan wel weer enorm slecht rijdende auto's te zijn, maar daar heeft de TS dan ook geen criteria voor gegeven. (Als in, sponzig sturen, sloom gaspedaal, deinerig weggedrag in het geval van de Rio.)

Maar wel veel auto voor je geld natuurlijk.

Overigens, vroeger ging men ook met 4 man met een kever en bagage op vakantie. Er was gewoon geen geld voor meer of grotere auto's dus was je veel meer gericht op "je moet het maar doen met wat je hebt". Tegenwoordig is er plenty keuze, dus ik zou voor 1 tientje in de maand aan wegenbelasting niet kiezen voor een te krappe auto. ;)

Ik weet ook nog hoe ik vroeger op vakantie ging in veel kleinere auto's en nee, daar krijg je me tegenwoordig dus echt niet meer in. ;)

[ Voor 48% gewijzigd door GaMeOvEr op 22-09-2009 23:37 ]

Aannames zijn fataal.

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:40

Wok

Dakloos...

De laatste post van dion_b geeft stof tot nadenken. Gezien het feit dat de TS niet heel veel rijdt (15K km/jaar max.) en lage vaste lasten een belangrijke eis zijn (gezien de eis van max. 1000kg), is een belastingvrije oldtimer (evt. op LPG) dan geen optie? Een Volvo 144 of 244 bijvoorbeeld? Met een budget van €7500 kun je een perfect gerestaureerd/geconserveerd exemplaar vinden. :)

Voordelen:
- Ruim (zelfs met een gastank houd je een lel van een kofferbak over)
- Betrouwbaar/onverwoestbaar
- Eenvoudige techniek, dus lage onderhoudskosten
- Relatief veilig (weliswaar geen ABS/ESP/airbags, maar al wel dwarsbalken in de portieren, ingenieuze kreukelzones, zacht materiaal op kritische plaatsen, etc...)
- Met een budget van €7500, kun je ook een exemplaar met werkende airco vinden

Nadelen:
- Geen moderne veiligheidsvoorzieningen als ABS/ESP/airbags
- Het rijdt minder verfijnd dan hedendaagse auto's (anderzijds werkt het juist wel ontspannend :) )
- Brandstofkosten zijn hoger, maar dat is weg te strepen tegen het niet betalen van belasting en de lagere verzekeringskosten. Bij een exemplaar op LPG is dit natuurlijk helemaal geen issue meer :)

/EDIT:

Voorbeeld

Een willekeurige greep uit wat er zoal te vinden is :)

[ Voor 40% gewijzigd door Wok op 23-09-2009 00:10 ]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-11 18:42

Ik rij het nieuwe model fiesta(ruimer dan vorige model) en heb een tijdje terug mijn nichtje achterin gehad in een maxicosi. Het paste wel maar erg comfortabel was het niet. ik kon bv niet met mijn stoel in mijn normale stand rijden (1.88).

• VincentH
Ik wilde vroeger ook altijd een DS, maar met een kleine op komst is het toch gewoon een moderne auto geworden. Juist om de veiligheid. Zo'n 30 jaar oude bak lijkt heel massief, maar iedere moderne auto rijdt er dwars doorheen bij een ongeval. Dat risico zou ik voor mezelf wel durven nemen, maar niet voor mijn geliefden.
Google maar eens op Volvo Modus Fifth Gear en zie wat die dwarsbalken doen... En dat is met een veel modernere 960.

Ik vind de Rio wel een goeie suggestie als ruimte, betrouwbaarheid en goedkoop de belangrijkste criteria zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door VincentH op 23-09-2009 08:11 ]

MacBook Pro Late 2012 | iPhone SE | iPad Air |Canon EOS 80D | Sigma 17-70mm f2.8-4.0 OS HSM | EF70-200mm f4L | EF 35mm f2 | EF 50mm f1.8 II | ELGA | SMA+Yingli 1375WP

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

croxz schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 17:19:
[...]

Echt, het zal je verbazen hoe weinig ruimte er eigenlijk is tussen de bankzitting en de deurpost. Zeker met zo'n dikke kinderstoel er nog in. De Maxi Cose ging er ook niet recht in, die moest ik eerst een kwart slag draaien. Daarna de gorder eroverheen trekken en in het midden van de zitting, dus aan de andere kant van de Maxi Cose, in de sluiting klikken... een ellende was het.
Ik vind het grootste voordeel is dat je, gebukt uiteraard, gewoon je auto in kan stappen en je dan idd recht voor de stoel staat.

• Masch
Gisteren heb ik de verschillende opties die jullie aangaven nagekeken en tevens jullie opmerkingen besproken met mijn vriendin. Veel van de genoemde opties zijn me echt te groot en in veel gevallen ook te vierkant. Waarschijnlijk voel ik me niet burgerlijk genoeg om bijvoorbeeld een Volvo te nemen. Let wel, dit is puur persoonlijk, maar deze stations vind ik ontzettend lelijke auto's.

Wel gaan we waarschijnlijk onze eis van 100kg laten vallen. Van de auto's welke gisteren genoemd werden, vond ik onderstaande wel mooi. Verder kan ik me erg goed vinden in de post van Dion_b, alhoewel de posts van diverse mensen hier mij wel aan het denken hebben gezet qua grootte van de auto.

- Renault Megane Scenic (de wat kleinere Megane (met 'knik' in de kont) vind ik mooier, maar zal waarschijnlijk te klein zijn?)
- Ford Focus
- Citroën C4 (waarschijnlijk net te duur voor ons budget)

Verder zagen we ook nog de Ford Fusion, alhoewel hij wel een beetje 'bejaardenhuis' overkomt, vind ik & m'n gf hem niet lelijk. Deze is ook goed te betalen, alhoewel ik wel twijfel over de grootte van deze auto.

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Verwijderd

Masch schreef op woensdag 23 september 2009 @ 08:26:
Gisteren heb ik de verschillende opties die jullie aangaven nagekeken en tevens jullie opmerkingen besproken met mijn vriendin. Veel van de genoemde opties zijn me echt te groot en in veel gevallen ook te vierkant. Waarschijnlijk voel ik me niet burgerlijk genoeg om bijvoorbeeld een Volvo te nemen. Let wel, dit is puur persoonlijk, maar deze stations vind ik ontzettend lelijke auto's.

Wel gaan we waarschijnlijk onze eis van 100kg laten vallen. Van de auto's welke gisteren genoemd werden, vond ik onderstaande wel mooi. Verder kan ik me erg goed vinden in de post van Dion_b, alhoewel de posts van diverse mensen hier mij wel aan het denken hebben gezet qua grootte van de auto.

- Renault Megane Scenic (de wat kleinere Megane (met 'knik' in de kont) vind ik mooier, maar zal waarschijnlijk te klein zijn?)
- Ford Focus

Verder zagen we ook nog de Ford Fusion, alhoewel hij wel een beetje 'bejaardenhuis' overkomt, vind ik & m'n gf hem niet lelijk. Deze is ook goed te betalen, alhoewel ik wel twijfel over de grootte van deze auto.
Renault Megane is echt een heel slecht idee, wat een **bak is dat zeg. Gaat altijd stuk, echt altijd.

• psy

psy

Uit de Megane, Focus en C4 zou ik zonder enige twijfel de Focus nemen.... deze rijdt het lekkerst :)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2009 @ 09:12:
[...]

Renault Megane is echt een heel slecht idee, wat een **bak is dat zeg. Gaat altijd stuk, echt altijd.
Dat is natuurlijk jouw mening en geen feit. Mijn Megane was nooit altijd stuk. In tegendeel, ik heb veel meer problemen gehad met mijn VW Golf en Passat dan met mijn Megane.

Mijn meest probleemloze/betrouwbare auto is mijn BMW geweest. Ik ben niet zo overtuigd van de kwaliteit van de 1 serie (gebrek aan persoonlijke ervaring) maar mijn 3-serie was gewoon 1 brok kwaliteit. Betaal je ook wel voor maar als ik moet kiezen tussen een nieuwe Focus/C4/Megane en een gebruikte 3-serie, dan wordt het zeker weer een BMW.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

tazzman schreef op woensdag 23 september 2009 @ 10:03:
[...]

Dat is natuurlijk jouw mening en geen feit. Mijn Megane was nooit altijd stuk. In tegendeel, ik heb veel meer problemen gehad met mijn VW Golf en Passat dan met mijn Megane.

Mijn meest probleemloze/betrouwbare auto is mijn BMW geweest. Ik ben niet zo overtuigd van de kwaliteit van de 1 serie (gebrek aan persoonlijke ervaring) maar mijn 3-serie was gewoon 1 brok kwaliteit. Betaal je ook wel voor maar als ik moet kiezen tussen een nieuwe Focus/C4/Megane en een gebruikte 3-serie, dan wordt het zeker weer een BMW.
Nou, een kennis van mij heeft 3x achter elkaar een Megane Scenic gehad en ze hadden alle 3 altijd elektrische storingen voordat ze op vakantie gingen of net als je echt de auto nodig hebt, bijvoorbeeld 'Lekke band!', en dan kijk je en dan was er niks. En zo was er nog wel meer. En oja, de vriend van mn moeder heeft ook een megane gehad, maar dan een station en die klaagde ook al dat het ding zo vaak elektrische storingen heeft gehad. Dus daarom raad ik hem af om een Megane te nemen.

http://www.autoweek.nl/my...odel=M%E9gane&waar=review
Even MPV aanvinken links en je krijgt alle reviews van de Scenic, ziet er ook niet bepaald positief uit...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2009 10:10 ]

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-11 09:49

unclero

MB EQA ftw \o/

dion_b schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 23:10:
Mwoeah, toen ik kind was gold de Ami 8 een hatchback op de onderstel van een Eend, voor degenen die er niet van gehoord hebben :z van m'n ouders als "gezinswagen", en pasten we er met z'n vieren prima in, incl kinderwagen voor m'n broertje (gewoon een opvouwding), en zijn we zelfs een keer met zes man op vakantie geweest richting Ardennen erin (vier kinderen op de achterbank). Dat was overigens wel krap :+
Och bij ons was met z'n 6-en iedere zondag met de Daf 44 naar Nijmegen al luxe.
Later kwam er een Opel Kadett. Daarmee zijn we naar Zwitserland e.d. op vakantie geweest.
Aanhangertje erachter voor je bagage :>.

Maar als ik even zo schaamteloos mijn favoriete auto mag pluggen: heeft de TS al een blik geworpen op de Suzuki WagonR+?

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

• Arunia
Ik heb zelf een Megane uit 96 op LPG3. Deze had in het begin altijd euvels, maar sinds de laatste jaren (bougie kabels vervangen en bobine) draait deze als een zonnetje. Hij heeft nu 280k op de teller, maar motorisch geen problemen.
Het nadeel bij Renault is dat de bobines bovenop het motorblok zitten wat vaak problemen op gaat leveren.
Zelf heb ik 1 keer het lampje gezien voor de elektrische storing in het motorisch gedeelte. Voor de rest nooit.

Nog een paar ideëen, maar geen prijzen zou zijn de Multipla.

Een Volvo is leuk, maar als je al begint met een klein budget voor een ander auto, dan zou ik niet voor een Volvo gaan omdat het onderhoud in de garage gewoon heel duur is. De auto's gaan best lang mee en dus van goede kwaliteit, maar toch.

• croxz
Ik vind 'm ook niet lelijk, maar heeft inderdaad wel een bejaardenimago. Hij is alleen wel op basis van de Fiesta en ik weet niet of hij veel meer ruimte biedt.

En wat vind je van mini MPV's? Bijvoorbeeld de Renault Modus (leuk maar zit aan de bovenkant van je budget), Renault Modus (wint geen schoonheidsprijs), Fiat Idea. Klasse groter en je komt uit bij Citroen Picasso, Renault Megane, etc.

[ Voor 19% gewijzigd door croxz op 23-09-2009 11:03 ]

• flashin
Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2009 @ 10:08:
[...]

Nou, een kennis van mij heeft 3x achter elkaar een Megane Scenic gehad en ze hadden alle 3 altijd elektrische storingen voordat ze op vakantie gingen of net als je echt de auto nodig hebt, bijvoorbeeld 'Lekke band!', en dan kijk je en dan was er niks. En zo was er nog wel meer. En oja, de vriend van mn moeder heeft ook een megane gehad, maar dan een station en die klaagde ook al dat het ding zo vaak elektrische storingen heeft gehad. Dus daarom raad ik hem af om een Megane te nemen.

http://www.autoweek.nl/my...odel=M%E9gane&waar=review
Even MPV aanvinken links en je krijgt alle reviews van de Scenic, ziet er ook niet bepaald positief uit...
Ik kan dit alleen maar beamen. Mijn vader heeft een renault scenic gehad (nieuw) voor zijn huidige auto, de scenic was uit 2004 oid. Hij heeft nog nooit zo belachelijk vaak bij een garage gestaan als met die bak. Continu elektronisch gezeur, dan zijn er weer lampjes kapot, dan komen er allemaal weer meldingen die nergens op slaan (airbags etc.). Ik vind het niet gek dat die dingen afschrijven!
Ook op auto.nl (nieuwe site waar je ex-leasers kan kopen) moet je maar eens kijken als je een renault ziet en dan de onderhoudshistorie. Ik zeg niet dat VAG betrouwbaarder is want dit verschilt ook nogal, maar je kunt wel flink lachen.
Ik zou overigens met de histories die ik op die site zie zoiezo niet snel een ex-leaser daar kopen. Koppeling compleet vervangen bij 80k km kom je ook echt regelmatig tegen :P

• psy

psy

Arunia schreef op woensdag 23 september 2009 @ 10:38:
Ik heb zelf een Megane uit 96 op LPG3. Deze had in het begin altijd euvels, maar sinds de laatste jaren (bougie kabels vervangen en bobine) draait deze als een zonnetje. Hij heeft nu 280k op de teller, maar motorisch geen problemen.
Die 'oudere' Meganes zijn volgens mij ook veel betrouwbaarder. Het ging echter helemaal fout bij die nieuwe types.

[ Voor 6% gewijzigd door psy op 23-09-2009 12:15 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

M'n moeder had ook slechte ervaringen met een Megane Scenic (iirc 2002 of 2003 model, het was haar laatste leasewagen voor haar pensioen). Ding was ruim en practisch, maar spendeerde bijna evenveel tijd in de garage als op de weg. Het werd op gegeven moment zo bont dat ze een Skoda Felicia erbij kocht als reserve...
en de navigatiesoftware was werkelijk oerirritant, maarja, dat schijnt in moderne auto's standaard te zijn

Maar goed, beter dan anecdotes bekijken is zien hoe auto's het doen op grootschaligere betrouwbaarheidsonderzoeken (ANWB doet dat regelmatig). Vuistregel is dat Japanners en Koreanen het goed doen, en dat Zuideuropese bakken (incl FR) het minder doen, maar dat zijn vuistregels en kunnen per model en zelfs per jaar verschillen. Dat Meganes uit het jaar X onbetrouwbare krengen zijn wil nog niet zeggen dat ze uit jaar Y ook slecht zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door dion_b op 23-09-2009 12:38 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:54
Tegenwoordig heeft Renault TomTom-spul erin, dat zit wel snor...

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Heb je ook een Skoda Fabia (vorige model) overwogen? Veel ruimte, behoud goed zijn waarde (in het geval dat je toch nog een station wil), ruim binnen budget (7000 euro = 30.000 km en bouwjaar 2005), veel opties en als je goed kijkt te verkrijgen met ISO-Fix. Duitse techniek. Gewicht = 1040kg.

Het design is misschien niet aan iedereen besteed, maar het interieur- en rijkwaliteiten vragen om een bezoekje ;)

Afbeeldingslocatie: http://photos.autoexpress.co.uk/images/front_picture_library_UK/dir_36/car_photo_18335_7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.paultan.org/uploads/2006/11/fabia2.jpg

Daarnaast zijn ze voor een leuk bedrag (200 euro) veilig te laten chiptunen voor als je net even wat extra pk's wil. Heeft pappa ook wat leuks om mee te spelen ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Falcon op 23-09-2009 13:42 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Falcon schreef op woensdag 23 september 2009 @ 13:13:
Heb je ook een Skoda Fabia (vorige model) overwogen? Veel ruimte, behoud goed zijn waarde (in het geval dat je toch nog een station wil), ruim binnen budget (7000 euro = 30.000 km en bouwjaar 2005), veel opties en als je goed kijkt te verkrijgen met ISO-Fix. Duitse techniek. Gewicht = 1040kg.

Het design is misschien niet aan iedereen besteed, maar het interieur- en rijkwaliteiten vragen om een bezoekje ;)

[afbeelding]

[afbeelding]

Daarnaast zijn ze voor een leuk bedrag (200 euro) veilig te laten chiptunen voor als je net even wat extra pk's wil. Heeft pappa ook wat leuks om mee te spelen ;)
En als je erin zit heb je merk je imo weinig verschil met VW, Audi of Seat.

* Standeman rijd regelmatig in de Skoda Fabia

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:47

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Qua binnenruimte maakt het allemaal niet zo heel veel uit met de 4/5 deurs auto's; zodra er kinderzitjes in het spel komen, ben je al snel uitgepoept qua extra ruimte. Helemaal met 2 kinderzitjes (mijn situatie), dan is het maar goed dat de derde (oudste) al zonder zitje zich er tussen kan zetten in een Golf Variant 2008.

Het bovenstaande geldt overigens ook in de BMW 5 Station van een collega (3 kids, 2 in zitjes) en de Alfa 159 van een collega (2 zitjes)

Ergo: zitjes vreten ruimte :P

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Wat betreft de Megane discussie; ik heb zelf een Megane Coupe (bj '00) gehad en heb daar meer dan 120.000 probleemloze kilometers meegereden. Opmerkelijk dat de Scenic - welke toch dezelfde onderdelen zou moeten gebruiken zo onbetrouwbaar is.

Subaru wordt hoog aangeschreven in betrouwbaarheid en uit diverse ADAC (Duitse ANWB) testen blijken Subaru rijders erg tevreden te zijn over zowel hun auto als de service bij de dealer.

Ik heb zelf diverse Subaru Legacy stationwagon's gehuurd voor vakantie en vervoer van mijn hond en ik vind het een prima auto. Het nieuwe model ziet er (vind ik) fraai uit maar die valt volgens mij buiten je budget. Het oudere model ('99-'05) zou wel in je budget moeten passen. Het ontwerp zal niet iedereen aanspreken maar de Legacy is hier in NZ een van de populairste auto's en ook het oude model vind ik niet lelijk. Het is toch weer eens wat anders dan de doorsnee Opel, Ford, etc.

Wij hebben zelf een Subaru Forester (2.0 turbo) uit 1997 met 152k op de teller en we hebben absoluut geen klachten over de auto. Betrouwbaar en de onderhoudskosten zijn tot nu toe erg laag. (Auto is in onderhoud bij een 4WD specialist waar ook mijn Toyota Landcruiser in onderhoud is, een Subaru dealer is wellicht duurder met onderhoudsbeurten.)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-11 20:05

PauseBreak

derp!

*knip*

- Ford Focus

Wat je vraag betreft:
De Renault Mégane II phase I (2002 - 2006) staat niet bekend om zijn betrouwbaarheid. Dit geldt eigenlijk met name voor een auto uit 2002 - 2003. Vanaf eind 2004 zijn ze erg betrouwbaar doordat Renault in 2003 het kwaliteitsverbeteringsprogramma heeft ingevoerd (iedere Renault werd vanaf toen af-fabriek gecontroleerd ipv steekproefsgewijze controles, om maar een punt te noemen).
Koop er dus een uit eind 2004 of later maar blijf weg bij de modellen uit 2002 en 2003. Die zijn aantoonbaar slechter dan de gemiddelde auto is. Vanaf 2004 en later kun je prima weer een Renault kopen en voor 2002 zijn de Renaults ook gewoon prima betrouwbaar.
Wat ruimte betreft valt het wel mee. De Scénic (niet Mégane Scénic, die is ouder) is wel wát groter, maar ook niet zo heel veel. In de Mégane II kun je prima je kind + kindspullen meenemen.

Wat betreft de Ford Fusion:
Deze staat ook niet zo goed bekend en is ook eigenlijk helemaal niet zo groot als je zou denken. De Focus is groter. Wel vind ik van de Focus het rijgedrag nogal 'gemaakt', maar goed, dat is persoonlijk.
Falcon schreef op woensdag 23 september 2009 @ 13:13:

[afbeelding]

[afbeelding]

Dit is inderdaad ook wel een goede optie. Het enige dat je wel even in je achterhoofd moet houden is dat chiptunen alleen voor de TDI's geldt (een TSI (de turbobenzines van de VAG groep) zul je voor jouw budget nog niet vinden).

[ Voor 30% gewijzigd door PauseBreak op 23-09-2009 16:57 ]

Nee, merp!

• croxz
Volgens mij nog niet genoemd: Peugeot 206 SW:

Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/800/0/09af088b4d2e447eaf87914456281090.jpg

Een leuke kleine gezinsauto die lekker rijdt! Heeft weing directe concurrenten. Er waren ooit een Polo en Punto station (Palio), maar die zijn al jaren van de markt. En er is recent een Clio Estate gekomen, maar die zal boven je budget liggen.

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
coyote1980 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 14:38:
[afbeelding]
In je budget past bijvoorbeeld prima een V70 van 2001 - lekker ruime familiewagen, minder snel gezeur dat dingen net niet lekker passen, veilig en degelijk. Maar wel zwaarder en groter dan je als eisen opgaf...
Dat model V70 ga je echt niet vinden voor 7500 euro, tenminste niet in fatsoenlijke staat.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Cocytus schreef op woensdag 23 september 2009 @ 19:16:
[...]

Dat model V70 ga je echt niet vinden voor 7500 euro, tenminste niet in fatsoenlijke staat.
Heeft niet iemand hier op GoT (een mod geloof ik) een V70 2.5 diesel te koop voor 4000 euro?

• Masch
Ik denk dat ik eruit ben. Het gaat een Ford Focus worden. Maar dan niet de wagon uitvoering, maar de hatchback uitvoering. Een station model, welke hier vaak werd aanbevolen is ons toch te groot, daarom deze keuze. Een voorbeeld van de auto zoals we hem willen:

http://www.autotrader.nl/...inaNummer=1&total=5&pos=1

We gaan hem niet gelijk aanschaffen, we gaan de verschillende sites een tijdje goed in de gaten houden. In principe willen we hem aan het einde van het jaar (+- november) aanschaffen. Iedereen bedankt voor de hulp en tips en opmerkingen over de uiteindelijke keuze zijn ook zeer welkom :p

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

• coyote1980
Cocytus schreef op woensdag 23 september 2009 @ 19:16:
De V70N (dus MY 2000+) is op MP te koop vanaf €5500,- - maakt mij niet wijs dat met wat zoeken voor €7500,- geen goeie te vinden is.

@TS: succes! Maar nogmaals, leen een kinderwagen en ga het gewoon eens proberen, en schat ff in of je ermee op vakantie zou kunnen de komende jaren.

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

De Focus is een goede keuze. Misschien is het een tip om op autoweek.nl de MyReviews door te nemen van de Focus. Dan heb je meteen wat beter inzicht in hoe die auto nou is om in het dagelijks leven mee te rijden.

Nee, merp!

• mountainbiker
  • Laatst online: 15:50
Een maar aan de focus hatchback, de grootte van de kofferbak.

Als je echt een beetje kinderwagen wilt meenemen, past het niet!

Ik heb zelf een focus gehad, maar heb m weggedaan vanwege de te kleine kofferbak.

mountainbiker

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik ben eigenlijk wel benieuwt met welke beweegredenen je de Ford Focus hebt gekozen? :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Masch
7 redenen:

1. Ik vind hem mooi!
2. Valt goed binnen budget
3. Compromis mbt ruimte/ grootte, stiekem vind ik hem nog steeds ietwat te groot
4. Vrienden van ons hebben er ook één en zijn er zeer over te spreken
5. Tips van hier
6. De kinderwagen van m'n nichtje kan er gemakkelijk in (uitgetest gisteren)
7. Ik vind hem mooi :D

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

• 911GT2
Masch schreef op donderdag 24 september 2009 @ 12:18:
7 redenen:

1. Ik vind hem mooi!
3. Compromis mbt ruimte/ grootte, stiekem vind ik hem nog steeds ietwat te groot
5. Tips van hier
Goede keus, maar neem de wagon!

7 redenen
1. Is niet duurder in wegenbelasting
2. Is niet duurder in verzekering
3. Is niet duurder in onderhoud
4. Veel meer (practische) ruimte
5. Even mooi
6. Zelfde betrouwbare techniek
7. Zelfde tips gaan op voor deze auto

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-11 13:39

houthakker

Poehé

7 redenen:

1. Ik vind hem mooi!
5. Tips van hier
8. en gratis roest

Specs

• Nomis
  • Laatst online: 15:16
De enige ford van de laatste jaren die roest is een ka. Op de andere modellen is er haast geen sprake van.

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:40

Wok

Dakloos...

Afbeeldingslocatie: http://forum.autofans.nl/style_emoticons/default/headshakesmile-fast.gif

Een Focus kan wel degelijk roesten

[ Voor 20% gewijzigd door Wok op 24-09-2009 15:23 ]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Masch
Tja,

Volvo's roesten ook:
http://www.google.nl/sear...o+roest&btnG=Zoeken&meta=
En Renault's ook:
http://www.google.nl/sear...t+roest&btnG=Zoeken&meta=

Volgens mij kun je elke auto helemaal afkraken als je wilt.

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

• VincentH
Kan wel zijn dat een Focus kan roesten, maar aan de concurrentie valt ook wel één en ander op te merken:
Golf duur en electronisch zeker niet onfeilbaar
Megane m.n. electronica een onzekere factor (wel lichter)
307 electronica

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
coyote1980 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 09:45:
[...]

De V70N (dus MY 2000+) is op MP te koop vanaf €5500,- - maakt mij niet wijs dat met wat zoeken voor €7500,- geen goeie te vinden is.
De allergoedkoopste benzine die ik vind is €6500 en er staan er welgeteld 4 (van de 140) te koop voor minder dan €7500. Plus voor de TS een beetje lullig dat particulieren over het algemeen niet aan inruil doen.
De meeste van die resultaten gaan over een garage genaamd 'Roest', en de rest over modellen die inmiddels belastingvrij zijn :+

[ Voor 26% gewijzigd door Cocytus op 24-09-2009 15:38 ]

• houthakker

houthakker

Poehé

Cocytus schreef op donderdag 24 september 2009 @ 15:34:
[...]

De meeste van die resultaten gaan over een garage genaamd 'Roest', en de rest over modellen die inmiddels belastingvrij zijn :+
idd, na de 4xx en de 7xx series heb ik zelden een volvo zien roesten...
Zelfs opels na '96 roesten bijna niet meer
mijn audi uit '88 roest niet eens.
en een ford van na 2000 wel? en dan nog; kijk maar eens naar de garantie verhalen.
een auto anno 2000 of later hoort gewoon niet te roesten.

Specs

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

7 redenen:

1. Ik vind hem mooi!
5. Tips van hier
Lijken me goede argumenten om een auto te kopen ;)
Mocht je nou meer willen weten, kijk dan gewoon ff hier. Dan heb je wat meer ervaringen dan slechts die ene vriend van je. Meer info kan geen kwaad lijkt me :)

Enne...
Masch schreef op donderdag 24 september 2009 @ 15:25:
Tja,

Volvo's roesten ook:
En Renault's ook:

Als je de resultaten zo even bekijkt kom je wat Renault betreft uit op 1 blogbericht, van een blog die bekend staat om zijn antipathie jegens Franse merken (m.n. Renaults). Verder is het vooral populaire praat of het grapje met de letters van het merk ("RENAULT: Roest En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd"). Niet erg schokkend. Renaults vanaf de SuperCinq roesten eigenlijk nooit, tenzij je schade hebt gehad en die niet goed hebt laten herstellen :p
Hetzelfde geldt eigenlijk voor Volvo's en alle andere merken (muv Opels tot aan '97).
Nu is het alleen wel zo dat Fords wel lichtelijk roestgevoeliger zijn dan de andere merken, met name bij de kitranden vanwege de gebruikte milieuvriendelijke kit. Dat geeft verder niet, maar het is wel iets om op te letten bij aanschaf.

[ Voor 44% gewijzigd door PauseBreak op 24-09-2009 19:38 ]

Nee, merp!

• flashin
Uhu opels na 97 roesten ook als een gek. Ik heb wel een aantal vectra's uit 2002 gezien die er nogal last van hadden maar oke :p

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

911GT2 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 14:03:
[...]

Goede keus, maar neem de wagon!

7 redenen
1. Is niet duurder in wegenbelasting
2. Is niet duurder in verzekering
3. Is niet duurder in onderhoud
4. Veel meer (practische) ruimte
5. Even mooi
6. Zelfde betrouwbare techniek
7. Zelfde tips gaan op voor deze auto
Is erg subjectief. Ik vind vooral de eerste generatie Focus hatchback tot de mooiste auto's op de weg behoren. De wagon vind ik daarentegen (van achteren) zo lelijk als de nacht...

Wel rijden ze beide fantastisch :)

Oslik blyat! Oslik!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

houthakker schreef op donderdag 24 september 2009 @ 16:22:
[...]

Slimmerd ;) Audi was een van de eerste autofabrikanten die haar auto's ging voorzien van een met zink gegalvaniseerde carrosserie.

Vanaf de 3e generatie Audi 80 (type 89 meen ik, vanaf 1986/1987) was roest compleet verbannen, tenzij de auto schade gereden had natuurlijk. Mijn Audi 100 station (type C4, bj1993) had ook geen spikkeltje roest.

Helaas hebben veel fabrikanten dit proces pas veel later aangenomen, waardoor jongere Opels e.d. nogaltijd aardig kunnen roesten. Alfa is hier in 1992 mee begonnen meen ik.

• redwing
  • Laatst online: 22:15
Masch schreef op donderdag 24 september 2009 @ 09:23:
Ik denk dat ik eruit ben. Het gaat een Ford Focus worden. Maar dan niet de wagon uitvoering, maar de hatchback uitvoering. Een station model, welke hier vaak werd aanbevolen is ons toch te groot, daarom deze keuze. Een voorbeeld van de auto zoals we hem willen:

http://www.autotrader.nl/...inaNummer=1&total=5&pos=1

We gaan hem niet gelijk aanschaffen, we gaan de verschillende sites een tijdje goed in de gaten houden. In principe willen we hem aan het einde van het jaar (+- november) aanschaffen. Iedereen bedankt voor de hulp en tips en opmerkingen over de uiteindelijke keuze zijn ook zeer welkom :p
Ik had eerst dezelfde reden om geen station te nemen (te groot) totdat ik er eens in gereden had en ze echt langs elkaar had gezet. Het uiteindelijke lengteverschil is bij de focus maar iets van 15 cm. Paar dagen in rijden en je merkt het verschil niet eens meer.

Verder is de ruimte echt veel makkelijker, bij de normale focus krijg je wel een kinderwagen achterin maar dan kun je er niet veel meer bij zetten. Bij de station houd je zat ruimte over. Daarnaast scheelt het gewicht ook weinig dus wegenbelasting kan nooit echt veel verschillen.

Voor het praktische gedeelte zou ik dus toch nog eens goed naar de station kijken, zeker omdat je een nieuwe auto wilt vanwege gezinsuitbreiding. Het gaat nl. niet alleen om die ene kinderwagen die je mee moet nemen (en blijft het zowiezo bij 1 kleine of is er de kans dat je binnen een paar jaar voor de 2e gaat ?). Naast die kinderwagen krijg je al een tas met een hoop zooi, als de kleine zo'n 2 jaar is krijg je een buggy + loopauto/speelgoed die je mee wilt nemen etc. Denk verder aan een kinderbed als ie een keer bij oma/opa gaat slapen etc. Die kiddo's hebben heel wat meer spul nodig dan je je nu kan bedenken (was bij ons iig wel zo :D )

[ Voor 3% gewijzigd door redwing op 25-09-2009 07:36 ]

[removed]

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-11 22:16

Strikie

Athletics

Als ik jou was zou ik de veiligheid van je kind op plaats 1 zetten, laat die 1000 kg grens vallen. Voor 7500 euro kan je prima een iets groter en veiliger type kopen dan de door jou genoemde modellen.

[ Voor 5% gewijzigd door Strikie op 25-09-2009 07:45 ]

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

• psy

psy

houthakker schreef op donderdag 24 september 2009 @ 16:22:
[...]

idd, na de 4xx en de 7xx series heb ik zelden een volvo zien roesten...
Zelfs opels na '96 roesten bijna niet meer
en een ford van na 2000 wel? en dan nog; kijk maar eens naar de garantie verhalen.
een auto anno 2000 of later hoort gewoon niet te roesten.
Ga maar eens een Ford Ka bekijken van een paar jaar oud dan piep je wel anders. Die roesten wel degelijk. En wat dacht je van Mercedes, een E klasse uit de periode 1998-2002? Die hebben echt last van roest hoor.
Voor Audi check mijn reactie hieronder.
tazzman schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 00:40:
[...]

Slimmerd ;) Audi was een van de eerste autofabrikanten die haar auto's ging voorzien van een met zink gegalvaniseerde carrosserie.
Dat is allemal leuk en aardig, maar de Audi A3 van mijn vrouw roest wel degelijk van binnenuit op het dak en heeft nooit schade gehad. Het valt als het goed is wel onder de garantie, maar ik betwijfel of de kwaliteit van nu zo goed is als vroeger.
dion_b schreef op donderdag 24 september 2009 @ 22:38:
[...]

Wel rijden ze beide fantastisch :)
De Wagon heeft last van een doorslaand binnenwiel in bochten (slechte tractie). Volgens mij heeft de hatchback hier minder last van.

[ Voor 51% gewijzigd door psy op 25-09-2009 08:09 ]

• redwing
psy schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 08:03:
De Wagon heeft last van een doorslaand binnenwiel in bochten (slechte tractie). Volgens mij heeft de hatchback hier minder last van.
Bij beide geen last van en zo rustig rijd ik toch niet :P Zowiezo is het onderstel bijna hetzelfde en is de wagon alleen 15 cm langer. Kan me dus niet echt voorstellen dat er veel verschil in rijgedrag is (ik merk het iig niet).

[removed]

• Masch
Gisteren ben ik even naar de plaatselijke Ford dealer geweest en heb ik even goed gekeken naar de 2 types van de Ford Focus (hatchback & wagon model). Ik vind de achterkant van de wagon versie niet mooi en de hatchback achterkant vind ik juist zeer mooi. Qua ruimte is de station natuurlijk superieur, maar ook de ruimte in de hatchback is redelijk en groot genoeg voor ons. Ook nog even de Fusion bekeken, maar deze is ons toch iets te klein, de ruimte op de achterbank is hier de oorzaak van. Dit is in de Focus toch aanzienlijk beter.

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

• redwing
Masch schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 10:01:
Gisteren ben ik even naar de plaatselijke Ford dealer geweest en heb ik even goed gekeken naar de 2 types van de Ford Focus (hatchback & wagon model). Ik vind de achterkant van de wagon versie niet mooi en de hatchback achterkant vind ik juist zeer mooi. Qua ruimte is de station natuurlijk superieur, maar ook de ruimte in de hatchback is redelijk en groot genoeg voor ons. Ook nog even de Fusion bekeken, maar deze is ons toch iets te klein, de ruimte op de achterbank is hier de oorzaak van. Dit is in de Focus toch aanzienlijk beter.
De Fusion is fijner als je geen kinderen meer hebt omdat je meer zitruimte heb, maar met kinderen is de Focus handiger. En wagons zijn bijna altijd (naar mijn idee iig) minder mooi dan de hatchback versie. Alleen de ruimte van een wagon is wel heel erg handig. Maar dat blijft altijd een eigen keuze, de ruimte in de focus hatchback is ook niet slecht voor een hatchback :)

[removed]

• psy

psy

redwing schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 09:29:
[...]

Bij beide geen last van en zo rustig rijd ik toch niet :P Zowiezo is het onderstel bijna hetzelfde en is de wagon alleen 15 cm langer. Kan me dus niet echt voorstellen dat er veel verschil in rijgedrag is (ik merk het iig niet).
Wagon is wel zwaarder en had bij mij erg veel last van 'roll' (vond ik). Was toen trouwens een gloednieuwe. Bij rotondes was het vaste prik een binnenwiel wat wilde gaan piepen als ik eens wat gas begon te geven. Bij mijn Primera die daarna kwam nooit meer in die mate last van gehad. Al was deze wel weer zwaarder. Maar deze heeft helemaal geen last van roll.

Let wel, ik vond het een bijzonder fijne auto, vooral de gigantische ruimte. We kregen er notabene 15 verhuisdozen in! Damn :)

[ Voor 8% gewijzigd door psy op 25-09-2009 10:21 ]

• houthakker

houthakker

Poehé

tazzman schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 00:40:
[...]

Vanaf de 3e generatie Audi 80 (type 89 meen ik, vanaf 1986/1987) was roest compleet verbannen, tenzij de auto schade gereden had natuurlijk. Mijn Audi 100 station (type C4, bj1993) had ook geen spikkeltje roest.

Helaas hebben veel fabrikanten dit proces pas veel later aangenomen, waardoor jongere Opels e.d. nogaltijd aardig kunnen roesten. Alfa is hier in 1992 mee begonnen meen ik.
Wist ik ook wel :-P, maar goed ontopic maar weer. Ik neem aan dat de ts hier nu rekening mee gaat houden.

Specs

• Masch
Ik zal er zeker naar kijken als ik er één aanschaf!

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:46

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

redwing schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 10:09:
[...]

De Fusion is fijner als je geen kinderen meer hebt omdat je meer zitruimte heb, maar met kinderen is de Focus handiger. En wagons zijn bijna altijd (naar mijn idee iig) minder mooi dan de hatchback versie. Alleen de ruimte van een wagon is wel heel erg handig. Maar dat blijft altijd een eigen keuze, de ruimte in de focus hatchback is ook niet slecht voor een hatchback :)
De Fusion is geen fijne auto :+ Ding staat belachelijk hoog op zijn pootjes en rijd voor geen meter

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Masch schreef op donderdag 24 september 2009 @ 15:25:
Tja,

Volvo's roesten ook:
En Renault's ook:

Ford staat bekend erom dat ze enorm hard roesten. Van de Volvo's roesten alleen de oude modellen (tot aan 1986). De modellen erna zijn verzonken en hebben een anti-roestbehandeling waar je U tegen zegt. Alleen de 440's roesten achter bij de wielranden, maar dat zijn dan ook eigenlijk geen echte Volvo's. :+

En bovendien: iedere jodocus rijdt een focus. :+ Ik zou eerder voor een Astra'tje of 307 gaan of een Fabia dan zo'n roestbak die dynamo's en accu's vreet. :P

Volvotips.com

• redwing
Touchdomex schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 13:59:
[...]
De Fusion is geen fijne auto :+ Ding staat belachelijk hoog op zijn pootjes en rijd voor geen meter
Daarom zeg ik ook als je geen kinderen meer hebt (huis uit dus) , oftewel als je 60+ bent ;) . Met rustige rijstijl rijden die bakken best lekker. Beetje harder door bochten moet je inderdaad niet doen.

[removed]

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik wil niet vervelend zijn maar ik denk niet dat je die 1500 euro als inruilwaarde gaat krijgen op het moment. Ik had zelf onlangs geprobeerd om een corsa gsi uit 99 (87k) in te ruilen met airco en ik had er moeite mee om er 1800 uit te krijgen. Ga dus eerst even langs een paar garages om de waarde van je oude auto te laten inschatten.
Pagina: 1